Většina studentů učilišť neví, co a proč studují, rodiny vzdělání nezajímá, není to pro ně hodnota. Učitel na učilišti musí být extrémně otrlý. Dvě třetiny třídy absolutně nezajímá vyučování a nemají tušení, k čemu by jim něco takového bylo, tak blbnou a vyrušují, tím pádem se ani ten zbytek nemůže nic naučit, popisuje učitelka Anna Freimannová svoji zkušenost z jednoho pražského odborného učiliště. Dodává, že někteří z ostatních pedagogů jsou vyhořelí, sama prý byla problematický exemplář, protože odmítala dodržovat některé zavedné postupy, jako například používání učebnic ve výuce. Rozhovor přináší DVTV.
Rozhovor ke stažení naleznete zde
4 komentářů:
Je tu ještě jedno hledisko. Nikdo neříká, že žáci ve většině případů se nechtějí učit, nechtějí pracovat. Ctějí si užívat! Proč nezřídí stát školy pro ty, kteří o to budou opravdu stát a zbytek ať je v "úschovnách". Stačí teplo, jídlo a dostatečný WI-FI signál. Zde se nebudou muset učit a až dospějí, ať jdou do procesu. Vyjde to levněji. Označení SŠ univerzal (klidně ať mají i tytul). Už jsou tendence povinné školství do 18 let!!! Takový mladistvý nezaměstnaný je nákladnější. Stačí méně SŠ s maturitou (doplnňovat zboží mohou i bez maturit) a pokud nemají zájem o obor (a většina nemá), tak stejně dělají "NĚCO" jiného. Někdy nejsou peníze zadarmo...
přesně tak,je třeba skončit se socialistickm myšlením plánované ekonomiky,přestat budovat a plánovat,dělají to za nás jiní,ti co provozují naši ekonomiku a půjčují nám peníze,
nejžádanější profese: dělník,pomocný dělník,skladník,balič,řidič,vrátný,pečovatelka,uklizečka apo nepotřebují maturitu ani gymnázia,kromě povinné šestiročníkové zš, stačí universální šestiletá sš,kdy po dvou letech budou vyřazování ti se slabým prospěchem s řemeslem a ti nejlepší projdou celých 6 let a půjdou na vysokou,kde bc studium zařídí úředníky a prac služeb a ing,mgr,mudr potřebné kvalifikované specializované vš profese
Absolutně nevíte, která bije.
Zajímalo by mě, jak dlouho paní učitelka na tom učňáku učí. A jak dlouho učit bude. Moc optimisticky to nevidím. Připomíná mi to má začátečnická léta plné chyb, než jsem se naučil je nedělat nebo aspoň omezit.
Děti nemají o výuku zájem? Nebývalo to tak vždycky. Dřív byla děcka zvyklá učit se a něco dělat. Je to výchově v rodině a od MŠ a ZŠ. Pokud jsou 9 let utvrzovány v tom, že ony nic nemusí, pak to takhle dopadá.
Jediná věc, která je jistá. Moderní metody u těchto dětí nefungují. Fungují v malých skupinkách cca 10 žáků. U 30 člené třídy platí jen pevný řád. Hodně záleží i na předmětu.
Klíčovou roli hraje třídní a přístup vedení školy.
Problémy ze strany vedení paní učitelka asi má. Mám dojem, že "nepracuje s učebnicemi" znamená, že nepracuje spíš vůbec. A s žáky tudíž vychází po dobrém. Nic totiž za to nepožaduje. Ať si debatují a hrají po svém. "A budeme tomu říkat angličtina, děti...".
Toto pojetí výuky vás nevyhoří...
Okomentovat