Ve vzdělání nám neujíždí vlak, ale hyperloop. Testem základů angličtiny neprojde třetina uchazečů, stěžuje si firma z Ústí

pondělí 1. října 2018 ·

"Pomůže nám vzdělávání obstát v konkurenci?" byl název debaty, kterou kterou pořádal Aspen Institute v Ústí nad Labem. Debaty se účastnili zástupci firem, učitelé i teoretici. Zástupce ústecké firmy Adler International například mluvil o tom, že je velmi nesnadné sehnat zaměstnance mezi absolventy středních škol – mezi překážkami jmenoval nereálné představy o výši platu a nedostatečnou znalost cizích jazyků. Testem, který ověřuje pouze základy angličtiny, neprojde 30 až 40 procent uchazečů. Reportáž přinášejí Hospodářské noviny.


"V poslední době se v Ústeckém kraji investuje, rekultivuje se, ať je to tu hezké. Ale lidi nezměníme. Jediný, kdo je může změnit, jsou školy," podotkl Tomáš Holub z Adleru.

OECD loni prohlásila Česko za zemi nejvíce ohroženou automatizací výroby. Hospodářská struktura Ústeckého kraje odpovídá struktuře 50. let založené na těžkém průmyslu. "Česko je v této oblasti velmi závislé na Německu, pokud nebude potřebovat naše dělníky, máme velký problém. Nám už neujíždí vlak, ale hyperloop," upozornil odborník na vzdělávání Bob Kartous ze společnosti EDUin. Nejhůře na tom budou nekvalifikované profese, jako třeba právě skladníci. Jak se s tím vypořádat? Nejlépe už ve školách vzděláním, které žáky připraví na to, že se budou muset během života několikrát učit nové věci a třeba i úplně změnit profesi.

K tomu, aby se školy začaly více soustřeďovat na výuku s digitálními technologiemi, zaměřenou spíše na dovednost učení se novým věcem než na memorování faktů, jim chybí často kromě peněz, času a odhodlání také motivace žáků. Na Ústecku je v mnoha případech problém, aby děti vůbec chodily do školy a dokončily ji. Rodičům je to často jedno nebo jim záleží především na tom, aby jejich děti měly práci.


Celý text naleznete zde

9 komentářů:

Jiri Janecek řekl(a)...
1. října 2018 v 9:42  

No nevim, ujizdi nam ten vlak ve vzdelani, nebo vzdelavani?

A pracuje teda Cermat v oblasti cizich jazyku spatne, kdyz mu neprojdou jen jednotky procent maturantu? Nebo ti neuspesni jsou ti, co radeji voli matiku?
A nebo jen zas nekdo micha jabka s hruskama a na datech uchazecu o zamestnani 19-65 let ukazuje, jak strasne je to nase skolstvi?

laimes řekl(a)...
1. října 2018 v 10:52  

neujíždí nám vůbec nic,nesmyslná anglománie pozvolna končí,k čemu dělník v montovně či pokladní v lidlu potřebuje angličtinu,chcete li jit na práci do němec musíte umět německy,kdo není schopen se naučit ani rodný jazyk český,těžko se naučí ten anglický,současný systém výuky angličtiny to je ztráta času,zbytečné usilí a zbytečně vyhozené peníze

Jir řekl(a)...
1. října 2018 v 11:18  

laimes, souhlas.

Simona CARCY řekl(a)...
1. října 2018 v 12:43  

I skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále, laimesi!

laimes řekl(a)...
1. října 2018 v 14:18  

jistěže, nic proti,může soukromě docházeti na hodiny k profesoru hrbolkovi....

Petr řekl(a)...
1. října 2018 v 16:04  

"nesmyslná anglománie"... adjektivum nechť si doplní každý sám, ale tím se fakt žádný problém neřešeí. Ten problém máme zjevně my, ne angličtina.

laimes řekl(a)...
1. října 2018 v 16:52  

z mých dvou vš vzdělaných dětí nepotřebuje cizí jazyk ve svém zaměstnání ani jedno,dokonce neznám nikoho v naší ulici,kdo by cizí jaszyk ke své práci potřeboval (elektrikář,úřednice,zedník,soustružník,garážmistr,prodavačka,zdrav sestra,učitelka)

BP řekl(a)...
1. října 2018 v 22:42  

Kde jste přišli na to, že skladník je nekvalifikovaná profese? Nejméně 20 let čtu v inzerátech na skladníka alias logistika, že musí splňovat VŠ vzdělání, umět anglicky, příp. i německy, mít ŘP, nejlépe i na vysokozdvižný vozík. To teda zírám.

laimes řekl(a)...
2. října 2018 v 9:06  

inzeráty slouží jako důkaz toho že na domácím trhu není dostatek sil(pokud měsíc nikdo prokazatelně nezareaguje) a musí se vzít inženýr z ukrajiny

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.