Stanislav Štech: Ze školství se nám podařilo udělat celospolečenské téma

pátek 22. září 2017 ·

Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Stanislav Štech dnes jednal na MŠMT se zástupci školských odborů a vysokých škol. Tématem jednání bylo navrhované navýšení rozpočtu, které by měla v pondělí podpořit vláda. Podle účastníků jednání jsou 3 miliardy korun nepodkročitelným minimem pro fungování vysokých škol v příštím roce.


Stanislav Štech (msmt.cz)
Ministr školství Stanislav Štech se setkal se zástupci Rady vysokých škol, České konference rektorů, Vysokoškolského odborového svazu, a také Českomoravského odborového svazu pracovníků školství, aby s nimi jednal o potřebě navýšení rozpočtu jak v oblasti platů pedagogů i nepedagogů v regionálním školství, tak v oblasti financování vysokých škol.

„Jsem rád, že se koalice shodla na patnáctiprocentním navýšení platů u učitelů a o desetiprocentním u zaměstnanců veřejného sektoru od letošního listopadu, což by měl kabinet potvrdit v pondělí,“ uvedl po jednání se zástupci vysokých škol a odborů na tiskové konferenci ministr školství Stanislav Štech a pokračoval: „Důležité je ale také dorovnání deficitu vysokých škol. Beru v potaz prohlášení pana premiéra, že vysoké školy jsou první na řadě v rozdělování prostředků, které byly shromážděny a já se budu snažit bojovat za co nejvíc. Nepodkročitelným minimem pro kvalitní fungování vysokých škol v příštím roce jsou ale tři miliardy korun “ dodal před pondělním hlasováním o rozpočtu kabinetem ministr Štech.

Na ministra Štecha navázal také místopředseda Česká konference rektorů Mikuláš Bek: „Jsme připraveni akceptovat třímiliardové navýšení rozpočtu vysokých škol. Jde ale o minimum pro to, abychom mohli korigovat situaci ohledně kvality studia na našich školách, na mnohých školách také neutěšenou platovou situaci, a dále rozumným způsobem řešit složitou sociální situaci doktorandů," sdělil na tiskové konferenci Mikuláš Bek.

Ministr dále vyjádřil přesvědčení, že se bude rozpočet pro vysoké školy navyšovat i v příštích letech. Kromě navýšení peněz na stipendia doktorandů je potřeba výrazně přidat i na investice a rozvoj kvality vysokoškolského vzdělávání. K zastavení propadu financování vysokého školství a postupnému narovnávání finanční situace škol je zapotřebí 4,5 mld. korun, které MŠMT prosazuje do rozpočtu pro rok 2018.

„Určitě vítám, že se nám podařilo udělat ze školství celospolečenské téma a že školský rozpočet v uplynulých dvou letech rekordně rostl. Investice do vzdělávání jsou ale stále ve srovnání s vyspělým světem podprůměrné. Bez výrazného posílení rozpočtu, které jsme zahájili, nebude možné zvyšovat kvalitu vzdělávání, která se odvíjí od kvality učitelů. Nebude možné řešit ani dlouhodobé a stále rostoucí problémy ve školství, jako je například stárnutí pedagogického sboru nebo neochota mladých učitelů nastupovat do škol,“ dodal ministr školství Stanislav Štech.

MŠMT věří, že systematické zvyšování kvality vzdělávání je prioritou napříč politickými stranami a navrhované navýšení rozpočtu školství vláda podpoří.

Zdroj: Tisková zpráva MŠMT

5 komentářů:

Vít Steklý řekl(a)...
22. září 2017 15:48  

Vražda Otýlie Vranské byla kdysi také celospolečenské téma.

Ygrain řekl(a)...
22. září 2017 18:46  

No, doufám, že celospolečenské téma školství se podaří vyřešit poněkud dříve - jenom nevím, jestli vyřešit už za padesát let místo sedmdesáti (či kolika) je opravdu výhra.

Vít Steklý řekl(a)...
22. září 2017 20:54  

Možná se inkluze po Česku stane podobným pomníčkem, i když pachatelé jsou snadno dohledatelní.

tyrjir řekl(a)...
23. září 2017 6:37  

Žháři u soudu: "Z požární bezpečnosti se nám podařilo udělat celospolečenského téma!"

reformaskolstvi řekl(a)...
23. září 2017 19:18  

Jako učitel druhého stupně základní školy s dvacetiletou praxí můžu říct, že to co v českém školství fungovalo a patřilo k evropské špičce se podařilo úspěšně zničit jedním podpisem ministrů typu paní Valachové. Čím dále víc nabývám dojmu, že jde o plíživou privatizaci českého školství. Inkluze zlikvidovala špičkový systém zvláštních / speciálních / praktických škol, kde se speciálně vystudovaní pedagogové s dlouholetou praxí věnovali dětem, na které dnes ve třídě s třiceti dětmi není čas. I když se najme pedagogický asistent, tak ten má většinou středoškolské vzdělání a několikatýdenní kurz. Kde takovému dítěti byla poskytována lepší péče?????? Pokud se do takové třídy dostane žáček s poruchou učení a naruší výuku zbylých dětí, pak někteří rodiče zvolí soukromou školu, kam se inkluze nedostane. Ve státní škole pak zůstanou jen chudí, průměrní a integrovaní. Je to to, co chceme?



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.