Šest týdnů bez známek: Studenti se "jen" učili

úterý 27. června 2017 ·

Aschley Lamb-Sinclear popisuje pro The Atlantic, jak se s kolegy na své střední škole rozhodla v hodinách angličtiny v druhém ročníku šest týdnů neznámkovat. Rozhodla se vyzkoušet systém, který jí ulevil od nekonečných debat s rodiči i studenty o jednotlivých bodech nebo procentech hned poté, co se známky v elektronickém systému zveřejnily. Nechala si plán schválit ředitelem a známkování na šest týdnů zastavila. Informuje server scio.cz.


Ashley Lamb-Sinclair (linkedin.com)
Po skončení bezznámkového období zažila Lamb-Sinclair nejintenzivnější komunikaci s rodiči vůbec. Mnoho z nich bylo překvapeno, že následné hodnocení nedosahuje vždy 100 %, a stěžovali si na nedostatečnou průběžnou komunikaci. Numerické hodnocení studijního výkonu jim přišlo více informativní než slovní hodnocení zřejmě proto, že výsledek studia je oceňován více než proces učení. Testové skóre ale podle Lamb-Sinclair nevypovídá o hodinách přípravy.

Chuť se učit reprezentuje vnitřní motivaci, známky a tituly jsou motivace vnější. Výzkumy opětovně ukázaly, že právě vnitřní motivace vede k důkladnějšímu učení. Šest týdnů bez známek umožnilo podle Lamb-Sinclair i studentům motivovaným dobrými známkami, se chvíli „jen“ učit. Jejich zájem, entusiasmus, motivace a odhodlání vzrostly a stres se naopak výrazně snížil.


Celý text naleznete zde
Původní text v The Atlantic naleznete zde

2 komentářů:

krtek řekl(a)...
27. června 2017 11:15  

"Mnoho z nich bylo překvapeno, že následné hodnocení nedosahuje vždy 100 %, a stěžovali si na nedostatečnou průběžnou komunikaci. "
---
Podstata věci . došlo ke zlepšení nebo zhoršení žáků?

Eva Adamová řekl(a)...
27. června 2017 15:00  

"došlo ke zlepšení nebo zhoršení žáků?"

Průšvih je, že to se bez těch známek jen těžko pozná. Nebo tedy spíše, učitel to samozřejmě pozná, ale rodič bohužel ne.

A šest týdnů je navíc na experiment, který by měl prokázat vliv známkování či neznámkování, dost málo. Vždyť na středních školách je doba šest týdnů bez známek v některých předmětech naprosto běžná záležitost.



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.