Vzdělávat pro budoucnost: Jak sdílet bohatství ve světě, kde většina lidí nebude muset pracovat

pátek 12. května 2017 ·

Deník The New York Times představuje výsledky průzkumu, který se ptal 1408 pracovníků v technologiích a ve vzdělávání, zda v příští dekádě očekávají změnu vzdělávání, které by umělo připravit žáky na automatizovanou budoucnost. Na průzkum upozorňuje server scio.cz.

Nathaniel Borenstein (twitter.com)
Dokážeme změnit vzdělávání dostatečně rychle? Danah Boyd z Microsoft Research věří, že jsme schopni vyvinout vzdělávací nástroje, které by pokryly mezery na trhu práce, nevěří však, že je tu ke změnám dostatečná politická vůle.

Jak se mohou na změny připravit současní zaměstnanci? Učit se, doporučují respondenti. Brát učení jako součást pracovní náplně. Sebevzdělávání však vyžaduje cíle a disciplínu, kterou ne všichni disponují. Schází zejména lidem z neprivilegovaných prostředí. Požadavek na sebeřízení tak může v budoucnu dál podporovat současné společenské nerovnosti.

A bude vůbec dostatek práce? Podle Jonathana Gurdina z Microsoftu si lidé práce budoucnosti vytvoří. Nathaniel Borenstein z emailové společnosti Mimecast naopak věří, že většinu práce zastanou roboti. Otázkou podle něj není, jak připravit lidi na neexistující práce, ale jak sdílet bohatství ve světě, kde většina lidí nebude muset pracovat.


Celý text naleznete zde

8 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
12. května 2017 7:26  

Nic převratného. To co všichni víme spoustu let. Jsou to jen spekulace. Co by, kdyby. Nikdo nenavrhuje žádné řešení. Opět trochu idealismu. Nepočítají s lidskou rozmanitostí, touhou po moci, majetku. Trochu mi to připomíná konec 19. století. Euforie. Všechno objeveno, technici vítězí, parní stroj vše pohání. A tu najednou teorie relativity, atomová a kvantová fyzika a světová válka. O VŘSR ani nemluvě.

Jana Karvaiová řekl(a)...
12. května 2017 8:31  

Jo tááák. Sdílet bohatství, no to určitě. To už by se asi dělo, ne, kdyby to bylo reálné. Zatím se spíš posouváme směrem kumulace bohatství do čím dál méně "rukou". Kdo a jak to chce zvrátit? Když bychom tam dosadili princezny, krále a tříhlavé saně, je to celkem hezká pohádka.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
12. května 2017 8:52  

To se u nás zkoušelo od roku 1948. V roce 1989 byl experiment ukončen pro špatné výsledky.

Jan Hučín řekl(a)...
12. května 2017 15:03  

Vždycky si vzpomenu na...

"Vidím to jako dnes šťastného sebe
ženu a děti a těšínské nebe
ještě že člověk nikdy neví
co ho čeká"

http://www.nohavica.cz/cz/tvorba/texty/tesinska.htm

Nowak řekl(a)...
12. května 2017 19:57  

Většina lidí nebude muset pracovat? Spíše moci pracovat!

BP řekl(a)...
13. května 2017 15:51  

Anonymní z 21:30

To se u nás zkoušelo od roku 1948. V roce 1989 byl experiment ukončen pro špatné výsledky.

A kdy bude, prosím, ukončen současný experiment pro ještě horší výsledky?

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
13. května 2017 19:28  

To já nevím :-)))
První fáze trvala 40 let. Zkuste si to spočítat :-))))).

BP řekl(a)...
13. května 2017 20:48  

Dnes žijeme rychleji, ne?



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.