Na co je třeba se ptát ohledně maturit

pátek 19. května 2017 ·

Na pátek 19. 5. ohlásilo ministerstvo školství tiskovou konferenci, na které by měla ministryně školství v demisi Kateřina Valachová společně s ředitelem CERMAT Jiřím Zíkou zveřejnit informace o souhrnných výsledcích společné části maturitní zkoušky. Společně s iniciativou Maturitní data – odtajněno jsme připravili sérii otázek, které by měly být zodpovězeny, aby veřejnost získala podstatné informace o tom, jaký má společná část maturit dopad nejen na vzdělávání, ale také na život dnešních maturantů.


Otázky, které následují, obvykle nejsou u příležitosti zveřejňování souhrnných dat z maturit zahrnuty do oficiálních prezentací. Přitom ale bez odpovědí na ně nejsme schopni dostatečně dobře zhodnotit, co vlastně maturita způsobuje:

- Jak se vyvíjela v posledních letech úspěšnost u maturity u odborných škol?

- Kolik maturantů od startu státní maturity neuspělo ani při opakovaných pokusech?

- Jak se změnila úspěšnost prvomaturantů u testu z matematiky? Opět rozděleno na SOŠ a G.

- Zase to v matice dopadlo v souhrnu lépe než loni, ale jak gymnazisté, tak negymnazisté si oproti roku 2016 pohoršili?

- Jaké procento negymnazistů propadlo v testu Český jazyk a literatura letos, když je to opět „mírně horší“ než loni?

- Jak se změnila úspěšnost u slohů po změně hodnocení z interního na externí?

- Budou publikována anonymizovaná maturitní data i za uplynulé ročníky maturity?

- O jaké míře anonymizování dat Cermat uvažuje?

Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Pokud chceme porozumět vlivu státních maturit na vzdělávací systém a další konsekvence, není možné se spokojit se sdělením, o kolik maturantů letos dopadlo hůře či lépe v jednotlivých testech. Otázky, které předkládáme, by mělo ministerstvo školství zodpovídat automaticky. Stejně tak je ale třeba, aby byla souhrnná statistická data veřejně k dispozici pro nezávislou analýzu.“


Zdroj: Tisková zpráva EDUin

4 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
19. května 2017 8:24  

Chce EDUin a iniciativa MD Odtajněno porozumět vlivu státních maturit na vzdělávací systém?
Má vůbec otázka vlivu státní maturity na vzdělávací systém smysl?

Tajný Učitel řekl(a)...
19. května 2017 9:33  

To je řečnická otázka?

laimes28 řekl(a)...
19. května 2017 16:00  
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
m vanek řekl(a)...
20. května 2017 1:26  

Ne není. Když se nad tím zamyslíte, tak tato otázka je nesmyslná.



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.