V diskusním pořadu Rozstřel se na serveru iDNES.cz na téma „maturita“ střetli ředitel Cermatu Jiří Zíka a mluvčí společnosti EDUin Bohumil Kartous. Diskutovali o výslecích maturity, o výuce češtiny i o smyslu maturitní zkoušky.
„Model by měl být prostupný a měl by umožňovat těm, kdo na to mají potenciál, vstupovat na vysoké školy. A pro ty, kteří k tomu nemají dispozice by měl umožňovat prostupnost v odborné sféře,“ uvedl Zíka.
S tím nesouhlasil Kartous. „Celosvětový trend je, že doba, kterou člověk tráví ve vzdělávacím systému, se prodlužuje. A my nemůžeme říct, že to je špatně,“ uvedl. Zdůraznil, že celá společnost se v souvislosti s technologickými inovacemi neustále proměňuje. „Je pravděpodobné, že delší doba, kterou člověk stráví ve vzdělávacím systému, mu pomůže do budoucna v životě,“ řekl Kartous. Nedá se podle něho tedy jasně říct, jaké procento dětí by mělo získávat maturitu. „Hranice počtu maturantů se mění s podmínkami společnosti,“ uvedl.
Celý text a záznam diskuse naleznete zde
3 komentářů:
Pěkný komentář z PI:
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=9043871272554960992&postID=6092978664191594094
Jako obvykle teoretik a snílek Kartous proti realistovi Zikovi. Každý může fandit tomu svému pohledu na svět.
Vypadá to, že teorie opravdového vzdělání má rozšíření - vedle opravdu vzdělaných a fachidiotů s odborností tu jsou ještě lidi, kteří (s)tráví dlouhou dobu ve vzdělávacím systému... Třeba Kartous.
Jen by to ještě chtělo nějakou slohovku a vysvětlit, co a proč je na tom celosvětovém trendu dobré... Celosvětový trend byly kdysi třeba i boty na vysokých podpadcích nebo piercing do obočí...
Okomentovat