MŠMT: 246 projektů za více než 3 miliardy přispěje k lepšímu vzdělávání

úterý 16. května 2017 ·

Ministerstvo školství dokončilo hodnocení dalších čtyř výzev Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání zaměřených na zvyšování kvality regionálního školství. Hodnoceno bylo 317 projektů za více než 3,4 miliardy korun. Úspěšně hodnotícím procesem prošlo 246 projektů za téměř 3,2 miliardy korun, většina z nich se již nachází ve fázi realizace.


Celková alokace výzev Individuální projekty systémové a Individuální projekty systémové II byla 2,45 miliardy korun. Desítka projektů, která úspěšně prošla hodnocením, dostane téměř 2,2 miliardy korun. Konkrétně finanční podporu získaly projekty Národního institutu pro další vzdělávání, Národního ústavu pro vzdělávání, Úřadu vlády České republiky a České školní inspekce. Již nyní se 7 z nich nachází ve fázi realizace. „Cílem těchto projektů je systémově a koncepčně snížit nerovnosti ve vzdělávání, podpořit kvalitní řízení vzdělávacího systému a učitele jako klíčový předpoklad kvalitní výuky,“ doplňuje Václav Velčovský, náměstek pro řízení sekce operačních programů.

Ve výzvách podporujících místní a krajské akční plány rozvoje vzdělávání byla pro žadatele připravena více než 1 miliarda korun. Celkem 236 projektů obcí, krajů, místních akčních skupin a dalších žadatelů si tyto finanční prostředky rozdělí. Jejich cílem je zlepšit strategické řízení a plánování regionálního školství v území, podporovat společné plánování nebo sdílení aktivit v území, které přispějí k naplnění Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR i jednotlivých krajů. Zároveň podporované aktivity zlepší kvalitu vzdělávání ve školách. V neposlední řadě místní akční plány podporují rozvoj potenciálu každého žáka, a to například prostřednictvím lepší spolupráce formálního a neformálního vzdělávání.


Další informace naleznete zde

3 komentářů:

laimes28 řekl(a)...
16. května 2017 6:44  

panebože,tolik vyhozených peněz....

mirek vaněk řekl(a)...
16. května 2017 7:39  

"246 projektů za více než 3 miliardy přispěje k lepšímu vzdělávání"

To bych si netroufal tvrdit. Zatím to vypadá opačně. Čím víc projektů, tím horší výsledky vzdělávání.

Petr Pan řekl(a)...
17. května 2017 16:11  

Takže 2,2 miliardy si rozdělí NIDV, NUV a ČŠI za projekty podobného rázu jako je současné testování páťáků nebo za odměny kolegům, kteří mají dost drzosti prezentovat bláboly o prospěšnosti IVP, IVýchP, plánu ped. podpory a další cipoviny.
A necelá miliarda se prožere na školeních o inkluzi, které se nyní rozjíždí téměř na každé škole, protože šablona pro školení sboru byla napsána fakt dobře.
Škoda, že ty prachy nedoslal Pelta, mohli po trávnících běhat kapříci a byla by sranda. Uvědomujeme si kolegové, že sledujeme tunel v přímém přenosu? INDOŠ byl oproti tomu jen slabý odvar.



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.