Studenti přibijí na dveře pedagogických fakult teze po vzoru Martina Luthera

úterý 29. března 2016 ·

Celostátní iniciativa studentů pedagogických fakult Otevřeno zahajuje svou činnost.


Celkem 21 tezí vyvěsí studenti na dveře tří největších pedagogických fakult v České republice, tedy v Praze, Brně a Olomouci. K akci si vybrali den narozenin Jana Amose Komenského – Den učitelů. Prohlášením ve stylu reformátora Martina Luthera usilují o změny ve vzdělávání budoucích učitelů. Volají například po větším množství praxe či po zavedení kritického myšlení ve výuce. Za celou akcí stojí celostátní iniciativa Otevřeno, která sdružuje studenty z pedagogických fakult.

Iniciativa Otevřeno v současné době zahrnuje studenty všech pedagogických fakult UK, UPOL a MUNI. Teze, které v úterý pověsí na dveře pedagogických fakult, vycházejí z prohlášení zveřejněného už při vzniku iniciativy. Studenti tak usilují například o větší množství praxe ve své pedagogické přípravě. Za klíčové považují podávání zpětné vazby a hodnocení kvality. Nezapomínají ani na kritické myšlení, chtějí ve výuce více diskutovat o tom, jak by mělo vzdělávání vypadat.

Budoucí učitelé se inspirovali legendou o knězi Martinovi Lutherovi. Ten měl svých 95 tezí, které stály u zrodu reformace, přibít v roce 1517 na vrata kostela.

„Když jsme přemýšleli, jak můžeme přispět k žádoucím proměnám ve vzdělávání, uvědomili jsme si, že právě pedagogické fakulty jsou místem, kde se rozhoduje o jeho budoucnosti,“ říká Tomáš Čakloš, který studentskou iniciativu vede. „Je proto potřeba, aby se výuka na naší fakultě snažila transformovat v to nejlepší, co může vzdělávání nabídnout – a naši absolventi aby právě s tímhle odcházeli do své praxe,“ dodává.

www.otevreno.org

Facebook: facebook.org/otevreno.org

Reakce děkanů


  • Děkan PdF MUNI Jiří Němec: „Oceňuji, že studenti nejsou lhostejní ke kvalitě svého vzdělávání a chtějí se nad přípravou pedagogů zamýšlet. Vážím si toho, že mohu být nápomocen změnám prostředí fakulty. Jsem rád, že se rodí jádro angažovaných studentů a věřím, že se bude dále rozšiřovat,” 
  • Děkanka PedF UK Radka Wildová: „Velmi oceňuji, že studentům není lhostejné, jak probíhá jejich studium, a v těchto aktivitách mají mou plnou podporu. V tomto rámci jsme již připravili anketu o nové podobě studia a její výsledky promítli do nových akreditací.“
  • Děkan PdF UPOL Čestmír Serafín: „Iniciativa je mi známa, byl jsem o jejím vzniku informován a jsem pochopitelně rád, že našla odezvu i mezi našimi studenty, připravujícími se na toto velmi významné, i když málo ceněné povolání.“

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.