MŠMT: Cílem nových výzev OP VVV je školní úspěch všech dětí

úterý 8. prosince 2015 ·

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje v těchto dnech tři nové výzvy z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV). Zaměřují se na společné vzdělávání (inkluzi) dětí v mateřských a základních školách a na zkvalitnění vzdělávání středoškoláků. Cílem je, aby každé dítě mělo při vzdělávání úspěch.


Výzvy Budování kapacit pro rozvoj škol I, Didaktiky a Gramotnosti jsou součástí koncepčního přístupu MŠMT ke zkvalitnění regionálního školství, v němž hraje velkou roli „pedagogický optimismus učitelů“. „Učitelé proto budou podporováni při budování svých kompetencí tak, aby dokázali každému žákovi stanovit dostatečně vysoké vzdělávací cíle a pomoci i dětem, pro jejichž rodiče nepatří vzdělání k nejvyšším hodnotám,“ uvedl k novým výzvám náměstek pro řízení sekce operačních programů Václav Velčovský.

Výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I podpoří vzájemné učení škol realizací center kolegiální podpory a vzájemného učení škol a pedagogů v oblastech zaměřených na čtenářskou, matematickou a přírodovědnou pre/gramotnost, na polytechnické vzdělávání, individualizaci vzdělávání, rozvoj kreativity dětí a žáků, podporu podnikavosti a na rozvoj obsahově a jazykově integrovaného učení (metoda CLIL). V rámci výzvy bude možné vytvořit i metodické materiály pro předškolní vzdělávání, realizovat zahraniční stáže pedagogů a podpořit spolupráci studentů (budoucích učitelů) s aktivními učiteli.

Cílem řešení projektů ve výzvě Didaktiky je rozvoj kompetencí pedagogů z fakult vzdělávajících učitele a učitelů škol nižšího stupně prostřednictvím podpory společenství praxe. Společenství praxe je pravidelná a dlouhodobá spolupráce vycházející z principů akčního výzkumu za účelem rozvoje dovedností obou skupin aktérů a komplexnějšího vypracování výchovných a vzdělávacích strategií pro jednotlivé obory, včetně průřezových témat.

Výzva Gramotnosti pomůže vytvořit podmínky pro kvalitnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především těch, kteří pocházejí ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí. Projekty se mohou zaměřit na podporu funkční gramotnosti žáků na učilištích, podporu vzájemného učení mezi školami a pedagogy a volnočasové aktivity na rozvoj gramotností. Podpořeny budou i výzkumně pilotní projekty.

10 komentářů:

Jiri Janecek řekl(a)...
8. prosince 2015 v 11:07  

Myslim, ze ilustracni video k teto zprave bylo omylem publikovano uz vcera...

tyrjir řekl(a)...
8. prosince 2015 v 13:27  

Podporou Gramotnosti se rozumí vytvoření podmínek pro kvalitnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především těch, kteří pocházejí ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí. Projekty se mohou zaměřit na podporu funkční gramotnosti žáků na učilištích, podporu vzájemného učení mezi školami a pedagogy a volnočasové aktivity na rozvoj gramotností. Podpořeny budou i výzkumně pilotní projekty.

Tohle je myslím účelově zúžená definice gramotnosti ukazující na nedostatečnost zajištění tzv. společného vzdělávání: V OP VVV se podle této definice preferuje péče o gramotnost menšiny (péče o příslušníky levého okraje Gaussovy křivky a o tzv. socioekonomicky znevýhodněné a kulturně odlišné jedince) a tzv. normální a talentovaní žáci přicházejí zkrátka.

Opravdu platí, že "Cílem nových výzev OP VVV je školní úspěch všech dětí"?


J. Týř

Nicka Pytlik řekl(a)...
8. prosince 2015 v 14:22  

Jediným opravdovým úspěchem každého člověka je přežít až do svojí smrtě.

Unknown řekl(a)...
8. prosince 2015 v 17:16  

...v projektu budou zapojeny nejméně dvě VŠ a jedna NNO v rolích partnerů

Unknown řekl(a)...
8. prosince 2015 v 22:30  

péče o příslušníky levého okraje Gaussovy křivky

Mám obavy, že máte na mysli oněch 16,1% populace s IQ 81-90 až po úroveň mentálního defektu. Nebo se půjde ještě dále doleva?

Unknown řekl(a)...
8. prosince 2015 v 22:55  

https://www.youtube.com/watch?v=KyY1w_qW54U

mirek vaněk řekl(a)...
9. prosince 2015 v 12:33  

Kdepak. Chytří, kteří běžného žáka neviděli, budou vysvětlovat učitelům, jaké mají žáky a jak mají k žákům správně přistupovat. Tak,jak je to posledních 20 let zvykem. Žáků se to bude týkat minimálně.

Unknown řekl(a)...
9. prosince 2015 v 12:55  

nico/ životním úspěchem prostého člověka je dožít se ve zdraví invalidního,předčasného či řádného důchodu

tyrjir řekl(a)...
9. prosince 2015 v 15:20  

V Česku nám myslím velmi chybí TV seriály Jistě, pane ministře a Jistě, pane premiére. Chtělo by to, myslím, zařadit jejich vysílání v době školní výuky. Možná i koupit licence vybraných dílů a dodat je do škol. Třeba i s filmem Nezbedný bakalář. Šlo by to uskutečnit jako dotovaný projekt? :)))
J. Týř

Nicka Pytlik řekl(a)...
9. prosince 2015 v 21:52  

laimes/ u prostého učitele se to dožití týká zdraví duševního

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.