Český rozhlas: Studenti z UJAK se opět bouří. Dostudovat na jiných školách nechtějí

sobota 24. října 2015 ·

Bývalí studenti speciální pedagogiky na soukromé Univerzitě Jana Amose Komenského znovu protestovali proti zrušení svého oboru. V poledne se sešli před ministerstvem školství. Vadí jim, že nemůžou dostudovat na škole, kde začali. V září totiž akreditační komise neprodloužila oboru kvůli nekvalitní výuce akreditaci.

6 komentářů:

Q. E. D. řekl(a)...
24. října 2015 v 20:50  

Převedeno do běžné řeči: studenti UJAK se bouří, protože by se museli učit doopravdy, psát skutečné kvalifikační práce a složit řádné zkoušky.

Unknown řekl(a)...
24. října 2015 v 21:11  

Napadlo mě naprosto totéž L.
Jen mě zaujalo, že chtějí dostudovat na Slovensku. To nechápu úplně.

Unknown řekl(a)...
25. října 2015 v 8:58  

1.a kdeže se to učí doopravdy a kdeže se píší skutečné práce a skládají zkoušky? jste zjevně mimo realitu dnešních vš a to jak státních tak i soukromých
2.na slovensku rozumí se na slovenské vš mající pobočku v česku např. v praze,brně,ostravě stejně jako vš polské.....

Unknown řekl(a)...
25. října 2015 v 10:03  

Dostudovat na jiných školách nechtějí?
Spíše asi nemohou.
Přečtěte si otevřený dopis Ivety Kišové níže.

Eva Adamová řekl(a)...
25. října 2015 v 21:59  

Ale mohou, jenomže jim veřejné VŠ nabízejí většinou možnost dostudování na oboru učitelství 1. stupně, a to zcela logicky, protože obor speciální pedagogika - učitelství nemají akreditovaný a protože se ve většině případů jedná o učitele 1. stupně, kteří ve studiu speciální pedagogiky na soukromé škole jenom hledali lehčí cestu k získání kvalifikace pro 1. stupeň. Nebo snad budeme všichni opravdu pořád věřit, že polovina učitelů ve speciálních a praktických školách je nekvalifikovaných? Počet 750 nedostudovaných z UJAKu na 400 těchto škol (cca 2 na jednu školu),750 na 12 500 žáků s diagnózou LMP (cca 16 žáků na jednoho z UJAKu) a 1 435 tříd LMP (cca 2 na jednoho z UJAKu) je myslím dost výmluvný. Jenomže ony jim ty veřejné VŠ sice nabízejí přijetí v mimořádných termínech přednostně i s uznáním příslušných kreditů, ale také při splnění podobných podmínek jaké mají pro ostatní studenty při přijímačkách v řádných termínech. Jak jinak, protože proč by měly někomu slevovat a ono by jim také mohly od nepřijatých studentů v řádných termínech hrozit žaloby.

Unknown řekl(a)...
25. října 2015 v 23:38  

Studentů je mi upřímně líto, že nemohou dostudovat to, co před 4 lety začali.
Nicméně odejmutí akreditace je správní řízení jako každé jiné. Pokud k tomuto aktu došlo, a UJAK není v důsledku tohoto plnit své závazky vůči studentům, měli by studenti postupovat standardně podle práva. Přepokládám, že všichni uzavřeli s UJAK smlouvu o rozsahu poskytovaných služeb. Pokud UJAK není schopna poskytnout dohodnuté plnění vůči studentům, je možné vymáhat náhradu za toto plnění třeba i soudní cestou.

Odejmutí akreditace je věcí UJAK a MŠMT.

Ministryně školství, ba ani předseda vlády nemají právo zasahovat do chodu jakékoli VŠ. Jednalo by se, dle mého názoru, o nepřípustný zásad do akademických svobod.

Koncepce VŠ vzdělávání v ČR je naprosto NEKONCEPČNÍ a NEPROFESIONÁLNÍ. Stát proklamuje tendenci zavést od příštího školního roku inkluzivní vzdělávání, což by v praxi mělo znamenat, že se žáci se speciálními vzdělávacími potřebami budou vzdělávat společně s žáky z intaktní skupiny. V těchto inkluzivních třídách může učit pouze učitel, který splňuje kvalifikační podmínky pro výkon této pracovní pozice - a to je /zjednodušeně napsáno/ studium pro učitelství I. stupně ZŠ v různých kombinacích a formách - § 7, odst. 1.
O speciální pedagogice se uvažuje POUZE pro výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VÝHRADNĚ ve třídě nebo škole zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami - § 7, odst. 2.
Podle mne, jestli se nepletu, z toho vyplývá jeden zásadní ROZPOR PRO ŠKOLSKOU PRAXI:
Absolvent oboru učitelství pro I. st. ZŠ může učit inkludované žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i přesto, že nemá o speciální pedagogice ani potuchu.
A kdyby náhodou bylo v inkluzivní třídě více žáků s hendikepem, nemůže tam učit speciální pedagog /mohl by tam působit snad jen jako asistent učitele/.
Speciální pedagog může učit, jak už jsem psala výše, ve třídě či škole ZŘÍZENÉ POUZE pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Tož tak.
Prima večer.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.