2. 11.: PEPOUŠovo vlnobití: Od osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů kvotevřenému vzdělávání

sobota 31. října 2015 ·

Již šestým rokem se schází otevřená komunita učitelů různých stupňů vzdělávání, aby se její členové podělili o své zkušenosti, představy a domněnky z oblasti vzdělávání. Záleží zcela na vás, zda se zapojíte pouze do některé části, nebo (v ideálním případě) s námi projdete měsíční téma Vlnobití celé, tj. zapojíte se do diskuze na Metodickém portálu RVP.CZ i se zúčastníte online chatu.


Online diskuze k tématu měsíce října proběhne v pondělí 2. 11. 2015 od 20:00 na Google Plus. Sledujte tag #vlnobiti6-2.

Diskuze na Metodickém portálu RVP.CZ

Shrnutí diskuse “Od osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání” na Metodickém portálu RVP.cz

Většina diskutujících oceňovala PLE jako prostor, kde najdou inspiraci, odpovědi na své otázky, novinky a zároveň místo pro své portfolio. 
  • “…vytváření svého PLE je mimo jiné podmínkou toho, jak být ve své práci v obraze.” /Lenka/
  • “…řeším překážky – nápady se hrnou…” /Slávek/
  • “Taky mi pomáhá bojovat proti syndromu vyhoření.” /Jindřich/
  • Vytvořili jste si také své webové stránky? V jakém prostředí?
  • Jakými dalšími způsoby lze objevit další sdílející učitele? Vyzkoušeli jste např. profesní LinkedIn?
  • Víte o nějakém zajímavém MOOCu, který se bude brzy konat?
  • Jaká kritéria by měla splňovat kvalitní PLE žáků? Jak je k ní vést?
Užitečné odkazy:

Přehled všech otázek k tématu zde.

Nad osobním vzdělávacím prostředím nabídlo zamyšlení celkem devět otázek. 

Při tvorbě PLE pomocí Webu 2.0 stačí některým z nás k publikaci školní stránky, jiní zveřejňují materiály k vlastním kurzům, další sdílí své nápady nebo jen odkazy na procvičování na svých stránkách. Za nejvhodnější prostředí pro takové webové stránky byl považován WordPress, zmíněn byl BloggerGoogle Sites i další. K organizaci informací nám slouží Diigo neboScoop.it, které můžeme provázat se svým webem.

Do sítí sdílení nás zavlékl Portál RVP.czG+iSenTwitter i Facebook. Diskuse o získávání kontaktů se ale vlastně zúžila jen na Twitter, zajímavé účty a několik hashtagů, které stojí za to sledovat. 
K PLE patří i otevřené kurzy, v nichž se rodí nové komunity, dále spolu diskutující na sociálních sítích. Z nich nás k vyzkoušení zlákaly FutureLearnEropean Schoolnet Academy a Coursera.
Ukazuje se, že vytvářet si jedno centrální místo pro své materiály, sdílení a úvahy je poměrně náročné na čas. Stále více web 2.0 služeb nás nutí vybrat si jednu nebo dvě oblíbené a důkladně s časem hospodařit. Někteří proto využívají pomocných služeb, např. TweetedTimesPaper.li nebo služby IFTTT.

Také studenti již mají své PLE, tvořené mnoha sociálními sítěmi. A někdy se jejich role a role učitelů prolínají či dokonce vymění. Jak však připomíná pan Brdička: „…nemá smysl se ptát, zda PLE ano či ne. Kardinální otázkou je to, jak vypadá.“

Děkujeme všem za účast v diskusi a zveme vás k dalšímu chatu k tématu.

Užitečné odkazy:


0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.