Přečtěte si: U maturit by se nemělo zkoušet nic

pondělí 11. května 2015 ·

Matika určitě ne, ta je těžká. Velké problémy dělá ovšem také čeština.


Z komentáře Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:

Vyřadit je třeba i všechny otázky mířící na pusté memorování, například zda byl Václav IV. synem Karla IV. či obráceně, protože to se dá snadno najít na internetu a tímto směrem výuka nemůže mířit, musí být moderní.

Cizí jazyky by se také neměly u maturity zkoušet, protože Google Translator přeloží vše a všechny filmy na Nově jsou dabované. Navíc pro řadu studentů jsou cizí jazyky těžší než matematika a na diskotéce na Ibize se beztak nějak rukama-nohama domluvím.

13 komentářů:

Jana Karvaiová řekl(a)...
11. května 2015 v 10:32  

Tak to nemá chybu!!!Fakt!!!

Simona CARCY řekl(a)...
11. května 2015 v 11:50  

S ohledem na současné schopnosti absolventů středního vzdělávání by měl být text doprovázen vysvětlující cedulkou, že jde o ironii, a že se autor s vyslovenými tezemi neztotožňuje, ba naopak, že je kritizuje, což by mohlo někoho poplést.
A jinak :-) LOL, to nemá chybu!

Jana Karvaiová řekl(a)...
11. května 2015 v 12:28  

Možná ještě dodat co je ironie a teze.Nějaký slovníček pojmů.

Nicka Pytlik řekl(a)...
11. května 2015 v 13:16  

A neříkali jsme to? Někteří... ojediněle... spíš šeptem... doma... pod peřinou...
Začíná mi být sympatický ten člověk.
Ale z druhé strany, já té mládeži rozumím. Co také s bezduchými až sucharovitými učiteli. To za našich mladých let, to bylo jiná. Vzpomínám si, jak tělocvikář Jouza sršel vtipem, když mi sázel už třetí kuli za výmyk. Vystřihnu jej ještě dnes. Tedy když opodál pro jistotu postává četa záchranářů.
Tak ještě, paní Karvainová, nějaký manuálek k tomu slovníčku by to chtělo.

Jana Karvaiová řekl(a)...
11. května 2015 v 13:24  

To my měli ještě šprýmovějího kantora,nějký Hejlek.Kromě kulí sázel všem bez rozdílu pohlaví a průměru na vysvědčení oprávněné záhlavce a pohlavky.Nikdo ani nemuk,protože nám bylo jasné,že oprávněně.I já to schytala.

Ondřej Šteffl řekl(a)...
11. května 2015 v 14:01  

Správně „máte získat kompetence k celoživotnímu vzdělávání“ a „rozvíjet osobnost člověka, aby byl vybaven sociálními způsobilostmi“.

Ano, tak je to uvedeno v RVP. Bez ironie. Takže mladý Klaus mj. volá po zrušení RVP. Já jen aby bylo jasno.

Jirka řekl(a)...
11. května 2015 v 15:18  

Pan Klaus spíše volá po tom, abychom si nevykládali RVP tak nějak po svém, moderně a trendy!
Podle činů poznáš člověka.
Od koho se ti naši mladí naučili všechno jen okecávat? Viz bravurní obhajoby neznalosti Jidášova jména.
Všimněte si i jiných perel ve skvělém komentáři. Mně se velmi líbí tohle:
Není potřeba dosáhnout žádného úspěchu ve vlastním konání – důležité je, že máte vlastní osobnost. Třeba osobnost mstivého a tupého lenocha.
Já vím, kdybychom lépe učili...
Jen mi není jasné, proč spousta dětí odnáší plné talíře do špinavého nádobí, když většina dospělých - učitelů, policistů, traktoristů, důchodců i automechaniků chválí skvělý oběd.
Možná kdyby lépe vařily...?

Tajný Učitel řekl(a)...
11. května 2015 v 15:47  

Cituji z jiného článku na české škole. Student Pedf:
Popravdě, kdo z nás by po maturitě a 13 letech ve škole chtěl učit?

Proč to ten člověk říká? Proč nejsou na školách učitelé, kteří by inspirovali studenty aby chtěli být jako oni? Proč je škola místem, kam by se nikdo při zdravém rozumu dobrovolně za těch pár šupů nevrátil?

Mšmt vydalo závazný katalog požadavků a pak se všichni diví, když studenti protestují proti Iškariotskému, který v katalogu není. Toť problém specifické obecnosti.

Jan Hučín řekl(a)...
11. května 2015 v 18:58  

Proč nejsou na školách učitelé, kteří by inspirovali studenty aby chtěli být jako oni? Proč je škola místem, kam by se nikdo při zdravém rozumu dobrovolně za těch pár šupů nevrátil?

Nejdřív bych se rád zeptal, jak to souvisí s článkem.
A za druhé -- nezlobte se, ale zdá se mi, že nepřiměřeně zobecňujete.
Určitě není pravda, že by v žádných školách takoví učitelé nebyli. Někde jsou a někde nejsou. Např. třídní mé dcery (11 let) ji natolik nadchla, že by učila ráda. Podotýkám, že je to tradiční ZŠ.

Jan Hučín řekl(a)...
11. května 2015 v 19:06  

Mšmt vydalo závazný katalog požadavků a pak se všichni diví, když studenti protestují proti Iškariotskému, který v katalogu není.

Asi to rozebíral už někdo jiný někde jinde mnohem lépe, já jsem v katalogu požadavků našel, že si žák má uvědomovat interdispciplinární souvislosti, což je ilustrováno ukázkovou úlohou. Dál si to každý už jistě dovodí sám.

Jana Karvaiová řekl(a)...
11. května 2015 v 19:41  

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-google-neni-zazracny-sem-d7s-/p_spolecnost.aspx?c=A150510_104616_p_spolecnost_wag

Tajný Učitel řekl(a)...
11. května 2015 v 19:49  

Aha, tak tam vlastně lze dát cokoliv "interdisciplinárního". Co xxxxx Nazaretský? Nebo xxxxx Pontský, či xxxx Ukrutný, král Judeje, případně xxxxx z Magdaly, potažmo apoštol Šimon zvaný též xxxxx? Ještě interdisciplinární? Zavoláme Zíkovi? Nebo raději Chládkovi, ten ať to rozsoudí jako skutečný arbiter sapientium.

Unknown řekl(a)...
11. května 2015 v 20:10  

Zachyceno na Facebooku (Ivan Straka):

"Fejsbůk říká, že maturanti jsou zkoušeni z pokročilého katechismu, když mají znát jméno biblického zrádce. Je jasné, že maturita z češtiny nemá být maturitou z obecného přehledu. Na tuhle **bovku (doplňte biblickou postavu) jsem koukal jak nevěřící ***** (doplňte apoštola). A Cermat si myje **** (doplňte končetiny Piláta Pontského). Očividně mám z ***** (doplňte biblickou lokaci) štěstí, že jsem starý jako ****zalém (doplňte biblickou postavu) a maturoval jsem postaru. Člověk by musel být chytrý jak Š******* (doplňte biblického krále), aby na to přišel. Z obecného přehledu by se nemělo dělat zlaté **** (doplňte biblickou modlu). Š*****jozef (doplňte biblickou postavu), vždyť ta čeština nemá s křesťanstvím nic společného!"

Jinak bych si ještě počkala na analýzu úspěšnosti řešení úlohy s Jidášem. Skoro bych se vsadila, že to nebude zase až taková pohroma, že zkrátka ty mladé přece jen trochu podceňujeme (a soudíme podle pár křiklounů, co po prvním neúspěchu hned sepisují protestní nóty) :-).

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.