Matika určitě ne, ta je těžká. Velké problémy dělá ovšem také čeština.
Z komentáře Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:
Vyřadit je třeba i všechny otázky mířící na pusté memorování, například zda byl Václav IV. synem Karla IV. či obráceně, protože to se dá snadno najít na internetu a tímto směrem výuka nemůže mířit, musí být moderní.
Cizí jazyky by se také neměly u maturity zkoušet, protože Google Translator přeloží vše a všechny filmy na Nově jsou dabované. Navíc pro řadu studentů jsou cizí jazyky těžší než matematika a na diskotéce na Ibize se beztak nějak rukama-nohama domluvím.

Přečtěte si: U maturit by se nemělo zkoušet nic
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
Tak to nemá chybu!!!Fakt!!!
S ohledem na současné schopnosti absolventů středního vzdělávání by měl být text doprovázen vysvětlující cedulkou, že jde o ironii, a že se autor s vyslovenými tezemi neztotožňuje, ba naopak, že je kritizuje, což by mohlo někoho poplést.
A jinak :-) LOL, to nemá chybu!
Možná ještě dodat co je ironie a teze.Nějaký slovníček pojmů.
A neříkali jsme to? Někteří... ojediněle... spíš šeptem... doma... pod peřinou...
Začíná mi být sympatický ten člověk.
Ale z druhé strany, já té mládeži rozumím. Co také s bezduchými až sucharovitými učiteli. To za našich mladých let, to bylo jiná. Vzpomínám si, jak tělocvikář Jouza sršel vtipem, když mi sázel už třetí kuli za výmyk. Vystřihnu jej ještě dnes. Tedy když opodál pro jistotu postává četa záchranářů.
Tak ještě, paní Karvainová, nějaký manuálek k tomu slovníčku by to chtělo.
To my měli ještě šprýmovějího kantora,nějký Hejlek.Kromě kulí sázel všem bez rozdílu pohlaví a průměru na vysvědčení oprávněné záhlavce a pohlavky.Nikdo ani nemuk,protože nám bylo jasné,že oprávněně.I já to schytala.
Správně „máte získat kompetence k celoživotnímu vzdělávání“ a „rozvíjet osobnost člověka, aby byl vybaven sociálními způsobilostmi“.
Ano, tak je to uvedeno v RVP. Bez ironie. Takže mladý Klaus mj. volá po zrušení RVP. Já jen aby bylo jasno.
Pan Klaus spíše volá po tom, abychom si nevykládali RVP tak nějak po svém, moderně a trendy!
Podle činů poznáš člověka.
Od koho se ti naši mladí naučili všechno jen okecávat? Viz bravurní obhajoby neznalosti Jidášova jména.
Všimněte si i jiných perel ve skvělém komentáři. Mně se velmi líbí tohle:
Není potřeba dosáhnout žádného úspěchu ve vlastním konání – důležité je, že máte vlastní osobnost. Třeba osobnost mstivého a tupého lenocha.
Já vím, kdybychom lépe učili...
Jen mi není jasné, proč spousta dětí odnáší plné talíře do špinavého nádobí, když většina dospělých - učitelů, policistů, traktoristů, důchodců i automechaniků chválí skvělý oběd.
Možná kdyby lépe vařily...?
Cituji z jiného článku na české škole. Student Pedf:
Popravdě, kdo z nás by po maturitě a 13 letech ve škole chtěl učit?
Proč to ten člověk říká? Proč nejsou na školách učitelé, kteří by inspirovali studenty aby chtěli být jako oni? Proč je škola místem, kam by se nikdo při zdravém rozumu dobrovolně za těch pár šupů nevrátil?
Mšmt vydalo závazný katalog požadavků a pak se všichni diví, když studenti protestují proti Iškariotskému, který v katalogu není. Toť problém specifické obecnosti.
Proč nejsou na školách učitelé, kteří by inspirovali studenty aby chtěli být jako oni? Proč je škola místem, kam by se nikdo při zdravém rozumu dobrovolně za těch pár šupů nevrátil?
Nejdřív bych se rád zeptal, jak to souvisí s článkem.
A za druhé -- nezlobte se, ale zdá se mi, že nepřiměřeně zobecňujete.
Určitě není pravda, že by v žádných školách takoví učitelé nebyli. Někde jsou a někde nejsou. Např. třídní mé dcery (11 let) ji natolik nadchla, že by učila ráda. Podotýkám, že je to tradiční ZŠ.
Mšmt vydalo závazný katalog požadavků a pak se všichni diví, když studenti protestují proti Iškariotskému, který v katalogu není.
Asi to rozebíral už někdo jiný někde jinde mnohem lépe, já jsem v katalogu požadavků našel, že si žák má uvědomovat interdispciplinární souvislosti, což je ilustrováno ukázkovou úlohou. Dál si to každý už jistě dovodí sám.
http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-google-neni-zazracny-sem-d7s-/p_spolecnost.aspx?c=A150510_104616_p_spolecnost_wag
Aha, tak tam vlastně lze dát cokoliv "interdisciplinárního". Co xxxxx Nazaretský? Nebo xxxxx Pontský, či xxxx Ukrutný, král Judeje, případně xxxxx z Magdaly, potažmo apoštol Šimon zvaný též xxxxx? Ještě interdisciplinární? Zavoláme Zíkovi? Nebo raději Chládkovi, ten ať to rozsoudí jako skutečný arbiter sapientium.
Zachyceno na Facebooku (Ivan Straka):
"Fejsbůk říká, že maturanti jsou zkoušeni z pokročilého katechismu, když mají znát jméno biblického zrádce. Je jasné, že maturita z češtiny nemá být maturitou z obecného přehledu. Na tuhle **bovku (doplňte biblickou postavu) jsem koukal jak nevěřící ***** (doplňte apoštola). A Cermat si myje **** (doplňte končetiny Piláta Pontského). Očividně mám z ***** (doplňte biblickou lokaci) štěstí, že jsem starý jako ****zalém (doplňte biblickou postavu) a maturoval jsem postaru. Člověk by musel být chytrý jak Š******* (doplňte biblického krále), aby na to přišel. Z obecného přehledu by se nemělo dělat zlaté **** (doplňte biblickou modlu). Š*****jozef (doplňte biblickou postavu), vždyť ta čeština nemá s křesťanstvím nic společného!"
Jinak bych si ještě počkala na analýzu úspěšnosti řešení úlohy s Jidášem. Skoro bych se vsadila, že to nebude zase až taková pohroma, že zkrátka ty mladé přece jen trochu podceňujeme (a soudíme podle pár křiklounů, co po prvním neúspěchu hned sepisují protestní nóty) :-).
Okomentovat