Na zbylé peníze z OP VK si nemusí sáhnout každá škola

čtvrtek 16. dubna 2015 ·

Z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost má být rozděleno 800 milionu Kč, malé školy mohou přijít zkrátka.


Ministerstvo školství vyhlásilo novou výzvu v rámci OP VK, kde zbývá ještě velké množství finančních prostředků. Jde o tzv. šablony, což jsou konkrétní modelové projekty, které se škola zaváže realizovat a dostane na ně peníze. V případě poslední výzvy jsou ale podmínky nastaveny tak, že zejména pro malotřídní školy mohou být peníze nedosažitelné.

Minulý týden byla v rámci dobíhajícího OP VK vyhlášena výzva č. 56 pro základní a střední školy. Jde o tzv. šablony, v tomto případě čtyři modelové projekty, na které školy mohou čerpat peníze: čtenářské dílny, zahraniční jazykově vzdělávací kurz pro žáky, zahraniční jazykový kurz pro učitele a stínování (shadowing) pro učitele matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí.

Maximální částka, kterou může škola získat, je 1 mil. Kč, minimální je stanovena na 200 tis. Kč. Projekt lze začít 1. 7. 2015 a ukončit 31. 12. 2015.

Minimální částka ale může školám s malým počtem tříd a učitelů působit těžkosti. Aby školy podmínku splnily, musejí se zavázat k tomu, že realizují alespoň 3 z navrhovaných šablon. Mohou to být pouze čtenářské dílny, jenže školy, které mají jen 1. stupeň (5. tříd) to nemohou naplnit, protože každá šablona se váže min. ke dvěma ročníkům, tudíž jim jeden chybí.

Pro školy s malým počtem učitelů, v kombinaci s krátkým časem na realizaci projektů, také může být problematické využít ostatních šablon, které předpokládají cestu do zahraničí.

Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: "Je žádoucí, aby MŠMT navrhovalo takové možnosti k čerpání finančních prostředků z evropských fondů, které jsou otevřené pro všechny školy v systému. Jistě je to v jeho moci."

5 komentářů:

Eva Adamová řekl(a)...
16. dubna 2015 v 20:16  

A to ještě není nic proti tomu, že v období 2015 - 2020, hodlá z OP VVV ministerstvo vyautovat postižené žáky v praktických školách, přípravných třídách apod.

Cituji z prezentace zveřejněné na www.msmt.cz:

"Operační program nebude podporovat žádná opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako jsou romské děti a žáci a další děti a žáci s potřebou podpůrných opatření (děti a žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním).
Nebudou financované aktivity na udržení a zařazování těchto dětí a žáků:

- do mateřských nebo základních škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením nebo do jejich přípravných tříd

- do základních škol praktických

- do škol ani do tříd pro žáky vzdělávající se podle RVP ZV – LMP u více než 40 % dětí

- do škol ani do tříd vzdělávajících podle ŠVP upraveného podle potřeb podpůrných opatření pro více než 40 % dětí

- do tříd, oddělení nebo studijních skupin zřízených pro děti/žáky se zdravotním postižením v běžné škole."

Tady taky někdo zapomněl na skutečnost, že praktické školy jsou legální součástí našeho vzdělávacího systému, stejně tak, jako dyslektické třídy apod., že pro některé děti bohužel jiná alternativa, než navštěvovat praktickou školu, neexistuje. Tyto děti jsou znevýhodněny už jaksi od přírody a MŠMT se rozhodlo znevýhodnit je ještě víc. Tomu se fakt u nás říká rovné příležitosti?

Nicka Pytlik řekl(a)...
16. dubna 2015 v 20:49  

Naopak, na první, trošku povrchní pohled by to mohlo vypadat, že právě takový přístup k předisponování peněz by mohl být poměrně dost diskriminační.
Ovšem na pohled druhý, podrobnější je to prasárna nejhrubšího zrna. Zřejmá pomsta za domnělý bojkot státní posedlosti inkluzí.

Josef Soukal řekl(a)...
16. dubna 2015 v 21:12  

Nedávno jsem psal o tom, že co se týče inkluze, jedinou diskriminovanou skupinou jsou rodiny, jež si přejí dítě zařadit do praktické školy, ale nemohou, třeba kvůli jednomu bodíku v testu, o němž se v téže souvislosti, ale z jiného úhlu pohledu dozvídáme, že může být nepřesný, protože dítě zkrátka nemá svůj den. Když tedy naopak má svůj den, má pak prostě smůlu pro dny příští.
Ztotožňuji se s výrazem "prasárna" a s tím, že je to prasárna diskriminační. Kdepak se nám ztratili s protestními komentáři pánové Kartous, Feřtek, Šimáček, Černý?

Jirka řekl(a)...
16. dubna 2015 v 22:39  

Nešiřte poplašné zprávy! Pan ministr jistě naplní dikci svého dosavadního největšího úspěchu - novely školského zákona. Jak rád říká, za každým dítětem půjdou prostředky podle jeho potřeb. Jistě to má již předjednáno s panem ministrem Babišem. Když budeme řádně platit daně - a v tom jsme my státní zaměstnanci premianti, tak nemusíme žebrat v Bruselu. Tuhle rundu platíme ze svého (tu evropskou ostatně taky).

Slávina řekl(a)...
17. dubna 2015 v 17:37  

Jojo, Šimáček má jiné starosti ! Feřtek je nad věcí - mediální hvězda a Kartous stejně není pedagog a půše své domněnky - tedy žádná škoda , když nic nepíšou.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.