Podmínkou zapsání kurzu byla znalost různých operačních systémů, motivace žáka, schopnost pracovat samostatně, dovednost organizace vlastní práce a přizpůsobení se charakteru práce s častými přerušeními. Zápis byl zpočátku otevřen pro všechny žáky, později však zájemce prošel krátkým pohovorem a několika testy. Žákovská Help Desk pomáhala řešit problémy při zavádění technologií do tříd a rozjíždění programu 1:1. Po zaběhnutí programů se žáci zapojili do přípravy školicích materiálů pro vyučující, kteří začínali s využitím aplikací ve výuce.
Tyto materiály byly volně přístupné a využily je i další školy pro přípravu učitelů k práci s technologiemi. Středoškoláci pomáhají s řešením problémů i v sousední základní škole. Žáci poskytují platnou službu své škole i dalším školám a rozvíjejí své dovednosti řešení problémů, zvídavost a kladení otázek. Autor projektu uvádí, že základním předpokladem pro fungování kurzu byla vzájemná důvěra mezi učiteli a žáky, která je nezbytná pro rozvoj inovací ve škole (o obdobně fungující skupině v kalifornské Lynbrook High School viz zde).
Zdroj: The Journal

0 komentářů:
Okomentovat