Autoři pracují s 84 studiemi, které rozdělili do sedmi dimenzí podle toho, na jakou stránkou MOOC se soustředí: koncept, pedagogický a technologický design, vzdělávací teorie, případové studie, obchodní model, cílové skupiny a hodnocení.
Článek obsahuje přehled historického vývoje MOOC, jednotlivé typy kurzů a jejich charakteristiku, v tabulce jsou porovnány kurzy z případových studií. Závěrem autoři uvádějí, že původní vize MOOC, které umožní překonat překážky ke vzdělávání komukoli, kdykoli a kdekoli na světě, je dosud vzdálená realitě.
Většina kurzů stále funguje podle modelu shora řízeného, centralizovaného vzdělávání soustředěného na učitele a pro další vývoj MOOC je třeba řešit řadu otázek spojených s kombinovanými formami vyučování, rolí učitele, plagiátorstvím, certifikací, mírou dokončování kurzů a inovacemi výuky (ke všem aspektům MOOC více ve Spomocníkovi, naposledy např.zde).
Zdroj: OERknowledgecloud.org
![](http://1.bp.blogspot.com/-FDM3LLKPmBk/UFhNL3F_y0I/AAAAAAAAPaU/Ad8VcqxYUfA/s200/scio.jpg)
0 komentářů:
Okomentovat