Zahrnuje i tvořivost, dovednost týmové práce, dovednosti řešení problémů a logického myšlení (více k informatickému myšlení zde). V běžném pojetí výuky informatiky se žáci seznamují s těmito principy v rámci výuky programování, ale díky projektu Computer Science Unplugged jsou přiblíženy prostřednictvím skládaček, hádanek, her a kouzel i mladším dětem od školky až po sedmou třídu. Děti se hravou formou seznámí s algoritmy i náročnými matematickými koncepty.
Výuka zapojuje fyzickou aktivitu pro ztělesnění činnosti počítače, využívá běžných předmětů pro znázornění abstraktních prvků a podporuje sociální interakci dětí navzájem i dětí s učiteli. Pěstuje v dětech skutečný zájem o to, jak počítače fungují, a rozvíjí jejich informatické myšlení. Tento způsob výuky je vhodný i pro skupiny, které počítače odrazují jako příliš komplikované a náročné, např. starší lidi bez zkušenosti s technologiemi. Výukové zdroje jsou volně přístupné a využívají se v řadě škol v různých zemích.
Zdroj: HechingerReport.org

3 komentářů:
Díky tuhle stránku jsem potřeboval :)
Český překlad pro neangličtináře:
https://drive.google.com/file/d/0B4WWGFLEoaNWVU1GMV9DUHJCVWs/edit?usp=sharing
Díky za odkaz na českou verzi, zpropagujeme ji zítra. Na webu Computer Science Unplugged ale ještě není zmíněna.
Okomentovat