O budoucnosti školy jako instituce se všude mluví s jistou obavou. Pomyslná zeď je plná čertů s tablety, chytrými brýlemi a on-line kurzy otevřenými pro nespočet zájemců, kteří by jinak svěřili své vzdělání do rukou školského systému. Někdo zavírá oči, aby neviděl, jak technologie proměňují všechny oblasti společenského a individuálního světa, někdo říká „OK, je třeba se adaptovat“. Někdo to už dokonce i dělá. Řada škol na Novém Zélandu přijala existenci chytrých zařízení jako prostou skutečnost a místo popírání toho, že se Země točí, hledají způsoby, jak dát technologiím ve vzdělávání místo. Nemusí k tomu mít příliš mnoho „železa“, žáci si v drtivé většině nosí vlastní. V silném kontrastu k tomu, většina českých škol svým žákům používání chytrých zařízení výslovně zakazuje. Pevně doufejme, že nevytáhnou učebnice z dob, kdy se všeobecně soudilo, že Země byla stvořena za sedm dní…
Z článku Boba Kartouse v EDUin.cz vybíráme:
Vysoké školy v ČR nejeví sebemenší známky pocitu ohrožení. O otevřených on-line kurzech slyšelo jen několik jedinců a zdá se, jakoby se vše odehrávalo v poněkud jiném časoprostoru. Vzhledem k tomu, že české vysoké školy nezatěžují své studenty břemenem školného, nemusejí se zdánlivě obávat ani konkurence v podobě soukromých poskytovatelů vzdělávání. Jsou tu umné triky, jako je změna postupových kritérií během studia – studenti dříve vyhazovaní po prvním ročníku jsou ponecháni „v klidu“ až do neúspěšného konce bakalářského studia, přičemž po celou dobu jejich pobývání z nich jdou škole peníze na hlavu. Tak se vysoké školy brání realitě a tedy celkové redukci. Nicméně to je stále totéž strkání hlavy do písku před skutečností, že uchazečů více nebude.

Přečtěte si: Kudy mizí vzdělávání ze škol
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Problémy systému jsou opět účelově svalovány na ty, kdo za ně nemohou, tentokrát VŠ.
Ano problémy jsou zejména v systému. Na rozdíl od SŠ a ZŠ, kde opravdu školy a učitelé za ten čurbes, co je, nemohou, tak VŠ si ten systém vytvářejí převážně samy. Vliv Rady VŠ a Konference rektorů je rozhodující. A že mnoho pracovníků VŠ žije jen v malém českém rybníčku, lze doložit daty i osobními zkušenostmi, např. o fenoménu MOOC z 25 vysokých představitelů fakult 16 VůBEC nikdy neslyšelo, a to ještě na jaře 2014.
A nerozumím slovům "opět účelově".
Zkuste utěsnit skuliny ve školských jímkách a zkontrolovat odpady.
Jako jestli nám to vzdělávání někde neprosakuje ze škol do okolí, nebo jestli ze škol nevyhazujeme materiál, který ještě nějaké, byť zbytkové množství, vzdělání obsahuje.
Okomentovat