Většina žáků využívá ve škole ke hrám počítač (72 %), následuje interaktivní tabule (41 %) a tablety (39 %). Učitelé volí hry pro výuku především na základě doporučení kolegů (48 %) nebo díky vlastní zkušenosti s hrou (42 %). Významným faktorem při volbě hry je rovněž to, zda hra zahrnuje prvky umožňující řízení výuky a sledování postupu žáků (43 %). Pouze malou roli v rozhodování o výběru hry hraje hodnocení hry v žebříčcích (17 %) nebo recenze hry (15 %).
Učitelé zapojení do šetření odpovídali i na otázku, jaké jsou největší překážky pro využití her ve výuce: je to především nedostatek času na vysvětlení hry a její začlenění do výuky (45 %) a dále náklady na její pořízení (44 %). Jen malá část učitelů uvedla, že při využívání her nemají podporu vedení školy (14 %) nebo rodičů (9 %). Podle téměř poloviny učitelů (47 %) jsou hry ve výuce prospěšné především pro slabé žáky, většina učitelů (55 %) hodnotí u digitálních her právě to, že dokážou motivovat i méně úspěšné žáky a děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Učitelé nepokládají hry za efektivní pro hodnocení žáků (k tomu, jak by mohla vypadat výuková hra budoucnosti, viz zde).
Zdroj: Games+Learning

0 komentářů:
Okomentovat