Jitka Rambousková: Jak dělali animované prezentace

pátek 20. června 2014 ·

A využili aplikaci PowToon. Tu mám na svém seznamu zajímavých udělátek už dlouho a teď přišel její čas. Navíc má možnost přihlášení přes účet na Googlu a ještě se dá přidat dá aplikaci na Disku Google a využít sdílení, takže ideální věc pro projekt „Leonardo a Michelangelo“.


Takže jsme si v sedmičce dali hodinku sběru dat k tématům o obou velikánech, aniž jsem upřesnila aplikaci. Někde pracovali jednotlivci, někde dvojice, to jsem neřešila. Pak jsme se naučili s vlastní aplikací, to nám zabralo tak 20 minut, protože umí s prezentacemi, zkusili si video i vektorovou grafiku a vlastně je nic nemohlo překvapit. Zkusili krátký animovaný filmeček s libovolným textem i grafikou. Snad jen, že jsem musela připomínat ukládání, protože to se na Disku Google nemusí a je to silně návykové. A pak už tvořili ta správná témata a na závěr video uložili na svoje YouTube a poslali mi mail s odkazem a hotovo! Celý vzhled výsledku se hodně líbil a práce zaujala a elán do práce projevovali i ti, co jinak nepřetrhnou.









Vlastní tvorbu asi není třeba moc popisovat, je velmi intuitivní a na YouTube je celá řada videi s podrobnými návody.



Ale při práci jsme se přesto dost a dost potrápili a hodně mne to mrzelo. Na vině byla asi naše školní síť, respektive firewall. Přihlášení do Google Apps a běžné služby jsou zcela bez problémů a používáme je zcela běžně, ale jakmile využijeme některou, ale jen některou, doinstalovanou aplikaci, tak se občas dějí neuvěřitelné věci. Prostě se mění přihlášení a nikdo netuší na jakém účtu právě pracuje. Sice jsme dodatečně ještě provedli registraci na účty s osobními maily, čímž jsme přišli o výhodu sdílení, ale stejně jsme si moc nepomohli a situace s přihlášením se opakovala a objevovalo se přihlášení na školní účet, ale některým vše běželo OK. Prostě docela zmatek, který neumím vyřešit. Ještě jsme objevili zádrhel u sdílených prací, exportovat na YouTube mohl jen majitel, ti s právy pro úpravu měli export nedostupný.

Takže většinu práce nakonec dělali doma, kde vše bylo naprosto v pořádku. Snad u vás vše poběží bez potíží, ten výsledek za to stojí.

Převzato s laskavým souhlasem autorky z jejího blogu Co jsem vyzkoušela.

4 komentářů:

D.T. řekl(a)...
20. června 2014 v 9:53  

Pěkné, forma zajímavá, jen mi tam vadí nedodržování formálních a typografických pravidel toku textu...

MM řekl(a)...
21. června 2014 v 1:03  

...aneb jak pomocí prefabrikovaných kýčovitých hejblat (a kradených obrázků) rozmatlat banální encyklopedickou informaci do cirkusového čísla.

V čem je přínos?

Ach pardon, ono se to hýbe...

MM řekl(a)...
21. června 2014 v 1:03  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Nicka Pytlik řekl(a)...
21. června 2014 v 20:13  

pomocí prefabrikovaných kýčovitých hejblat rozmatlat banální encyklopedickou informaci do cirkusového čísla

Ale naprosto přesně jste, pane Hrabáči, vystihl podstatu moderní školy podle představ kovaných expertů a odborných konzultantů v oblasti školství.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.