Podle průzkumu má u sebe devět z deseti teenagerů svůj telefon po celý den. smartphone je nejčastějším prostředkem surfování na internetu (57 %), významně předstihl počítač (35 %) a tablet (7,6 %). Celkově asi 88 % mladistvých tráví na internetu více jak 1 hodinu denně, 35 % více jak 3 hodiny. Nejčastějšími motivy jsou přitom: udržování sociálních kontaktů (80 %) a poslouchání hudby (70 %), využití pro školní účely, příp. učení, však následuje jen s malým odstupem (65 %). Nejlepší informace jsou získávány pro výuku angličtiny, následuje dějepis a zeměpis, poté biologie a němčina. Autor studie, Jan Hölgte, cituje z odborné literatury: „Ukázalo se, že žáci, kteří aktivně komunikují prostřednictvím sociálních sítí, mají lepší schopnost vyjadřování než teenageři, kteří tyto sítě přijímají jen pasivně.“
Aktuálně se diskutuje téma „Twitter ve třídě“. V jedné německé škole měli studenti při maturitě z němčiny komentovat novinový článek na Twitteru a v dalších sociálních médiích. K tomu dostali několik příkladů: rešerši s pomocí Google Maps při hodinách zeměpisu, online komentář k básni v angličtině a virtuální diskuzi na Twitteru o dvou historických stranách. Jedná se tedy o metody, kterými by se mohli nechat motivovat i introvertní studenty.
Zdroj: Die Presse a Kurier

3 komentářů:
Ukázalo se, že žáci, kteří aktivně komunikují prostřednictvím sociálních sítí, mají lepší schopnost vyjadřování než teenageři, kteří tyto sítě přijímají jen pasivně.
Uau!!! Tak takhle je to!
Tak já jsem si už prve všimnul, že třeba děti, které aktivně sportují, mají lepší pohybové schopnosti, než děti, které sportu jen pasivně přihlížejí.
Jen jsem si nebyl jist, co je příčina, a co následek. Víte? Jako že, kdyby se ty děti zkraje lépe nehejbaly, tak že by možná ani nesportovaly. Teď mi v tom ale západoněmečtí soudruzi udělali naprosto jasno.
Nepředbíhejte.
Výzkum se týkal jen komunikace na sociálních sítí a vy ho hned bezhlavě aplikujete na pohybové schopnosti. Co když pro ně platí něco úplně jiného?
Počkejme si na další výzkumy. Třeba s těmi pohybovými schopnostmi. Mě by zase třeba zajímalo, zda děti, které se aktivně zabývají technikou, mají lepší technické dovednosti než děti, které jen pasivně přihlížejí. Pak by mě ještě zajímalo, zda to platí třeba i o kreslení.
Námětů na výzkumy je dost a musíme být trpěliví. Místo abyste konstruktivně přitakával, jen ironicky zesměšňujete. Šokuje mě, že více než deset let od spuštění reformy existuje někdo takový jako vy. A dokonce možná ještě učí naše děti!
Místo abyste konstruktivně přitakával
O představení Strategie 2020 informovala ČT24, nekonstruktivně ji komentovala Anna Putnová
viz http://bit.ly/1k1eudX
Nu, chtělo by to nějakou tu konstruktivní výchovu.
A dokonce možná ještě učí naše děti!
Už moc dlouho ne. Zítra můj navždy poslední maturant, a nazdár!!!
Okomentovat