Každý žák má individuální studijní plán, v průběhu dne navštěvuje „semináře“ zaměřené na jednotlivé předměty nebo využívá čas k volnému studiu. Žák má například ráno povinnou hodinu pravopisu, protože se potřebuje zdokonalit, ale další aktivitu a učení už může zvolit sám. Systém byl založen holandským podnikatelem M. de Hondtem, školy jsou financované ze státních peněz, ale řízené nezávisle. Každých šest týdnů žák společně s učitelem připraví plán učení, na každé druhé schůzce jsou přítomni i rodiče. Učitel nasměruje žáka na určitý seminář, pokud potřebuje doplnit nedostatky. Učitelé také ukazují žákům mnoho různých oblastí zájmu a vedou je ke sledování nových podnětů. Ve školách SJS trvá školní rok 51 týdnů a rodiče mohou vzít děti na prázdniny kdykoli v průběhu roku.
V plánovaných dalších deseti školách bude prodloužený školní den, kdy budou učitelé přítomni od 8 do 18 hodin a některé děti budou moci zvládnout učení v kratším časovém úseku a potom mít volno. V současných školách zatím probíhá paralelně tradiční výuka a možnost volného učení a rodiče mohou zvolit, kam své děti poslat. Za volným učením SJS však někteří žáci dojíždějí z širokého okolí.
Zdroj: TES Connect1236

1 komentářů:
prodloužený školní den, kdy budou učitelé přítomni od 8 do 18 hodin a některé děti budou moci zvládnout učení v kratším časovém úseku a potom mít volno
Čím déle toto sdělení studuji, tím méně mu rozumím. Jestli si jej přečtu ještě jednou, budu mu rozumět tak málo, že už si ani neuvědomím, že mu nerozumím vůbec.
Okomentovat