Přečtěte si: Máme uzákonit 16 let povinného vzdělávání pro všechny?

pondělí 31. března 2014 ·

Počet let strávených ve škole se v USA pravidelně zvyšoval až do 70. a 80. let minulého století, kdy začal stagnovat. Příčinu této stagnace vidí autoři blogu z Brookings Institution v rostoucích nákladech na školné na vysokých školách a v tom, že žáci nejsou dobře připraveni na studium po střední škole.

Tyto skutečnosti znevýhodňují především žáky z chudých rodin, o čemž svědčí to, že zatímco počet absolventů vysokých škol z bohatších rodin vzrostl od 70. let o 20 %, u studentů z chudých rodin to bylo pouze o 4 %. Autoři zastávají názor, že počet roků ve vzdělávacím procesu je třeba dále zvyšovat a že nastal čas uzákonit 16 let povinného vzdělávání pro všechny. Opačný názor nabízí M. Petrilli v časopise Education Next: podle něj by si Američané měli přiznat, že ne všichni žáci mohou zvládnout vysokoškolské studium a že pro mnoho mladých lidí bude prospěšnější odborná škola nebo komunitní vyšší škola než nedokončené studium na vysoké škole.

Zdroj: Brookings.edu

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

3 komentářů:

Nicka Pytlik řekl(a)...
31. března 2014 10:22  

znevýhodňují především žáky z chudých rodin

Neměli by v té Emerice radši ty chudé rodiny nechat zbohatnout?
Jen bych na tomto místě rád oprášil svůj koncept šestnáctileté školní docházky, který je u odborné veřejnosti znám spíše jako Vzdělávací čtyřpytlik:
stupeň věk
0.     03-07
1.     07-11
2.     11-15
3.     15-19
Podle potřeby rozšiřitelný až na dvacetiletý:
4.     19-23

BP řekl(a)...
31. března 2014 19:07  

Vidím to stejně tak. Naprostý souhlas.

Unknown řekl(a)...
31. března 2014 20:05  

Já myslim, že neni čas na falešné kompromisy. Jde nám přece o princip celoživotního učení, tedy bych uzákonil rovnou 80 let vzdělávací povinnosti.



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.