Zpráva o jasnozřivé předpovědi budoucího vývoje vzdělávacích technologií Isaaca Asimova z roku 1988.
Isaac Asimov (1920-1992) byl profesorem biochemie na lékařské fakultě Bostonské univerzity. Známý je především jako autor sci-fi literatury, pro níž definoval tzv. „zákony robotiky“. Za svůj život napsal téměř 500 knih, například Já, robot, podle které je natočen stejnojmenný film. V roce 1988 vystoupil v televizním pořadu The World of Ideas, kde popsal svou vizi technologiemi ovlivňovaného využívání technologií ve výuce. Je neuvěřitelné, nakolik se předpověď naplnila. Mnoho z něho je aktuální dodnes.
Vystoupení začíná jeho představou o tom, jak bude každá domácnost vlastnit počítač a pomocí “počítačové zásuvky” bude možné získat velké množství informací. (Ani jeho tenkrát, jak vidno, nenapadlo, že budeme připojeni převážně všude a bezdrátově.) Bude jen na lidech, jak, kdy, kde a nakolik se budou pomocí těchto informačních zdrojů vzdělávat. Asimov předpokládá, že tyto nové možnosti přivedou lidi k zájmu o poznání.
Celý článek na spomocnik.rvp.cz

Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
tyto nové možnosti přivedou lidi k zájmu o poznání
Jen jestli se v tomto pan profesor poněkud nesekl.
Minimálně snad můžeme připustit, že ti, kteří zájem mají, dostávají větší šanci. Jinak, Pytlíku, souhlasím. Dokonce má člověk občas pocit, že těm, kteří zájem nemají, to, že ti, kteří mají, na sobě pracují, vadí a pokoušejí se jim v tom bránit. Skoro to začíná vypadat, že krásné ideály západní civilizace včetně sdílení informací (a životní úrovně) bude nutné bránit silou. Jenže to vůbec nejde dohromady. Přesto setrvávám v naději!
O ideály západní civilizace bude dobře postaráno, nebojte se.
http://zpravy.idnes.cz/muslimove-chteji-ucit-na-skolach-i-oddavat-fiv-/domaci.aspx?c=A140311_155018_domaci_jj
kteří zájem mají, dostávají větší šanci
Jakkoli je lepší, jsou-li pro poznání podmínky, nelíčený zájem si cestu vždycky najde. Otázkou zůstává, kde je hranice prospěšnosti mezi kultivujícím samobádáním a katalizujícím informačním servisem.
Ale o tom ta Asimovova vize zřejmě není.
'Nové možnosti přivedou lidi k zájmu.'
To jako, že lepší džípíeska přivede víc lidí k pěší turistice, nebo kamera na přilbu k zvýšené bezpečnosti lyžařů a cyklistů? Nejsem si jist.
Už se provádí šetření, do jaké míry zvýší třeba trend byod zájem o vzdělávání dětí a mládeže? Nejvyšší čas.
Jak se do poznávacího zájmu promítlo používání takových meotarů nebo dataprojektorů? Zvyšuje výpočetní technika se svými možnostmi zájem o techniku obecně? Co CADy?
Kolikrát jsem jen od začátku tohoto školního roku řekl: 'Tak si to najděte, když už u toho počítače sedíte!'
Meotary ani dataprojekty zájem žáků patrně nezvýší, protože s nimi nepracují oni, ale učitel!
s nimi nepracují oni, ale učitel
U nás na okrese pracují běžně i žáci, pane Neumajere. Jen se mi před lety nepodařilo prosadit, aby každý žák měl svůj vlastní.
Vzpomínám si, že jediný, koho ta myšlenka zujala, byl můj psychiatr.
Okomentovat