Mohl bych napsat, že naše školství prochází bouřlivým vývojem. Je to ale vlastně nějaký vývoj? Pokud ano, tak téměř stále jen, jak nám dokladují různá svědectví, vývoj k horšímu. Co se tedy od politického převratu událo?
Z článku Jana Slámy v BritskéListy.cz vybíráme:
Proč děti přestávají číst a být schopny formulovat myšlenky.? Nejsou za tím opět ony počítače a mobily? Na jedné straně firmy toto zboží produkující bohatnou, na druhé straně lidstvo degeneruje. Miliardy jsou vynakládané na modernizaci počítačových učeben, ale na tělocvičny, hřiště, bazény a další peníze nejsou, ani se o jejich potřebě už příliš neuvažuje.
Vzdělávací programy umožňují navýšit hodiny na tělesnou výchovu, ale kolik škol tak skutečně činí? Snad jen ty, které mají sport ve své specializaci. Školství by mělo povinně zvýšit hodiny věnované sportu a třeba jen pobytu venku, na vzduchu a tlačit úřady spravující školy k výstavbě sportovišť.
Obdobně jako přichází úpadek fyzický, dělá se jen málo pro zlepšení situace ve výchově kulturního člověka. Kdysi, když šel člověk okolo školy, vždy slyšel z některého okna zpěv. Dnes je to klapot klávesnic počítačů. Výchova ke vnímání hudby a její praktické provozování velmi výrazně ovlivňuje duchovní stránku člověka, zjemňuje ho, činí ho vnímavějším a pozornějším k druhým. Což takové lidi už nechceme? Podobně je to s výtvarnou výchovou a četbou.
Přečtěte si: Vize českého školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Nemám rád, když se úpadek vzdělávání dává do souvislostí s technologiemi. Nechci tvrdit, že problémy vzniklé v souvislosti s nimi neexistují, ale je obrovskou chybou předkládat vize řešení, které jsou spojené s potlačováním jejich vlivu. Jediný správný přístup je naučit se je používat k prospěchu lidí. Největší problémy způsobuje právě to, že to neumíme!
Toť. Informační a komunikační technologie našemu školství nijak zvlášť neškodí, ale také jej nezachraňují.
Je to taková obdoba hrnce Papinova. Přípravu jídla urychlí a možná i zjednoduší, ale že by nějak výrazně ovlivnil stravovací návyky k horšímu?
Ty technologické škodlivosti se rodí, řekl bych, spíš v prostoru rodiny.
Nešťastný vynález automobilu! Bez něj bychom chodili po svých.
Fyzicky nejzdatnější byli nepochybně Kopčem s Havranpírkem v osadě Havranů, pak to už šlo jen z kopce.
Kolega Pytlík má pravdu, základ problému s technologiemi je v rodině.
Děcko sedí u PC nonstop a rodiče krčí rameny, co že s mím mají dělat.
Nikdo jim (rodičům) neřekl, že PC má vypínač a že se mají trochu (aspoň trochu) dětem věnovat.
Naopak rodiče jsou nadšení, jak to Pepovi dobře jde s počítačem, bude z něho programátor...
Pepa ví pochopitelně kulový a má potíže s násobilkou.
Vize kolegy Slámy je bohužel pouhou vidinou.
Jistěže není nutno nakupovat do škol další interaktivní tabule a nově třeba tablety. Hlavně to totiž nemá smysl, pokud pro ně nemáme výukový obsah.
Ale to by si zase nemohlo spousta firem prostřednictvím škol namastit kapsu.
Jistěže by se měly OSTATNÍ děti TĚCH DRUHÝCH rodičů vzdělávat na učňovských oborech. Ale MOJE dítko přece musí mít maturitu.
Jistěže je možné navýšit výuku tělesné výchovy. Ale jaký to má smysl, když polovina žáků si přinese papír od lékaře s úlevou či rovnou uvolnění z TV a ta druhá polovina není schopna zvládnout bez úrazu kotoul vzad. Nebylo by jednodušší učinit z tělocviku volitelný předmět? :-)
A pokud se IT týče, jak chceme jeho nadužívání redukovat?
Zavedeme občanské hlídky, které budou kontrolovat, kolik času tráví doma děti u PC?
jak "přinutíme" žáky, aby je to ve školách bavilo?
Možná pomůže "osvěta". :-)
http://www.novinky.cz/koktejl/326371-necekane-brutalni-reklama-burcuje-proti-zaskolactvi.html
Okomentovat