Přečtěte si: Žádost o odvolání Dobeše si strčte za klobouk, vzkázal Klaus pedagogům

pátek 25. listopadu 2011 ·

Prezident Václav Klaus vysvětlil v pořadu Českého rozhlasu blíže témata, kterým se věnuje ve své nové knize Evropská integrace bez iluzí, došlo ale také na situaci na pražském magistrátu nebo na to, zda si myslí, že ministr školství Josef Dobeš je stále nejlepší, jak mu již dříve prezident vyjádřil podporu.

Z článku joh v ParlamentníListy.cz vybíráme:

Podle prezidenta se o směřování ve školství vede spor. „Jestli říkáte o šedesáti, já jsem to nečetl, signaturách. Já si myslím, že může velmi lehce vzniknout 300 autorů, kteří podepíší a řeknou, že se v této chvíli konečně řeší ministerstvo dobře. O tom to není, a o počtech 60 versus já nevím kolik, kteří podepíší nějakou filipilu nebo petici, o tom vážná debata ve školství rozhodně není," komentoval snahu vysokoškolských pedagogů prezident.

29 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
25. listopadu 2011 v 21:32  

Každý má nárok na svůj názor, pane prezidente. Já si ministra školství nevážím! Učitelka

Anonymní řekl(a)...
25. listopadu 2011 v 22:02  

„Jestli říkáte o šedesáti, já jsem to nečetl, signaturách. Já si myslím, že může velmi lehce vzniknout 300 autorů, kteří podepíší a řeknou, že se v této chvíli konečně řeší ministerstvo dobře. O tom to není, a o počtech 60 versus já nevím kolik, kteří podepíší nějakou filipilu nebo petici, o tom vážná debata ve školství rozhodně není,"

Tento komunikát se až nebezpečně podobá Jakešovým bojlerům a brojlerům. "Milony berou různí ti wagnerové a eduinové a učitelé základních a středních škol. Někteří náhodou neprotestovali, ale mnozí z těch, kteří se takhle dobře mají, protestovali."

Anonymní řekl(a)...
25. listopadu 2011 v 22:59  

Pan prezident má opět naprostou pravdu. Chce-li někdo čísla do petic, dodám: 26 lidí na našem patře, kteří Dobešovi fandíme. A 170 studentů z dnešní odpolední výuky - odpustí mu školné, pokud přestane klesat kvalita výuky. Propustilo už se tolik vyučujících, že pomalu nemá kdo učit.

poste.restante řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 0:04  

Pan prezident má opět naprostou pravdu.

To je snad přece jasné, ne?

Pokud se prezident jmenuje Klaus, pak má pravdu vždycky.

Anonymní řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 10:49  

Pokud se prezident jmenuje Klaus, pak má pravdu vždycky.

Pokud ovšem poste.restante nemá jiný názor.

Prezident zcela jistě nemá pravdu vždycky. Ale na rozdíl od mnoha jiných o svých výrocích v důležitých oblastech přemýšlí a nemění názory podle toho, co píšou noviny.
Například o tom, zda přijmout či nepřijmout v ČR euro, zda pokračovat v současném trendu vývoje evrposké byrokracie a podobně.

Anonymní řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 11:31  

to 0:04

Ano, demokracie má u nás jeden (jediný) viditelný výsledek: každý si může házet výsměchy a urážky na kohokoli, bez skrupulí klidně i na prezidenta.
Přece každý vůl má právo na svůj názor. No nazdar, to máme nač být hrdí po 20 letech budování.
Kdybyste učil občanskou výchovu nebo cokoli jiného, taky byste spolu s žáky urážel hlavu státu? Asi ano, ředitel se to nejspíše nedozví.

krtek řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 12:22  

Pro 11:31
Je-li prezident všeobecně vážená osoba bez větších pravomocí, pak si zalosuží úctu. Je-li zvolen částí politiků zákulisními dohodami svázanými, navíc ze stran, které volila méně než polovina populace, zaslouží si úcty, kolik je jí hoden pro svou moudrost.
Více kritiky si zaslouží novinář pod značkou joh za titulek a za mizernou práci, když petici 60 osob vydává za petici vysokoškolských pedagogů.

Anonymní řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 13:43  

...moudrost. Přemýšlím, kdo ji měl.. Snad zmoudřel král v pohádce Sůl nad zlato. U státníka ji asi nemůžete ani identifikovat - je p. Merkelová moudrá? Kennedyové..? Obama? Monarchové z Východu?
U prezidenta Klause je mnoho věcí, pro které si ho vážím. A mnohdy se mu nakonec musí dát zapravdu. Toť vše.

S kritikou novináře -joh- z Parlamentních listů absolutně souhlasím s Krtkem.

Charlie řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 18:08  

U prezidenta Klause je mnoho věcí, za které si ho vážit nemohu a ani nechci. Jeden výrok za všechny z období 90. let: "Neznám žádnou snadnou metodu rozlišování čistých a špinavých peněz." Kdyby se nějaká metoda tehdy alespoň hledala, kdyby místo jím podporovaného rozdělení státu nejlepší právníci řešili problém právních mantinelů pro malou a velkou privatizaci, nemuseli bychom být v tom společenském a ekonomickém svrabu, ve kterém jsme.

P.S. Na Kuponové privatizaci jsem vydělal (byl bych hloupý to alespoň nezkusit), ale to nic nemění na mém pohledu na ní. A naštěstí neučím "občanku" asi bych se v některých chvílích neudržel a byl vulgární.

Anonymní řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 18:15  

http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/981176
Čas 21.30 až 24.11

Poste.restante a spol. - překousněte svou averzi a tyto necelé tři minuty si poslechněte, ať víte, co prezident řekl o Dobešovi jako „nejlepším“ ministru školství.

Autore článku, pro mě jsi normální lhář. Kde v tom rozhovoru prezident použil vazbu „žádost o odvolání Dobeše si strčte za klobouk?“
Tak sity své lži strč do šuplíku a šuplík pak do prdele.

Anonymní řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 18:59  

to Anonym 25. listopadu 2011 22:59:
Pokud by se chtěl někdo z těch, o nichž píšete, připojit, bude samozřejmě vítán.
Petr Kukal
http://www.stolzova.cz/stolzova/view.php?cisloclanku=2011112501

Evžen Mayer řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 20:00  

Pane Kukale, všechny dosavadní výsledky mezinárodních testů PISA a TIMSS se týkají žáků, kteří neprošli výukou podle RVP. To má být ten "Návrat k náročnému a kvalitnímu školství, jehož absolventi obsazovali v evropských srovnáních vzdělávacích výsledků čelní příčky – než přišlo kurikulum založené na kompetencích."?!

Luděk Blaha řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 20:30  

Někdo fandí, někdo nefandí.
Proti petici, musí být antipetice.
Otázka zní, jaký má být petiční poměr. Tedy poměr podpisů tam či onde, aby dokonáno bylo to či ono.

Už zase je pravda výsledkem hlasování.

Anonymní řekl(a)...
26. listopadu 2011 v 21:37  

Věřím, že správný trend zvítězí, petice nepetice.
A.S.

poste.restante řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 1:21  

Vážení členové fanklubu Václava Klause, je Vás povícero a tak odpovím všem najednou.

Předně si dovoluji upozornit, že jsem reagoval na předchozí příspěvek:
"Pan prezident má opět naprostou pravdu.

Ta věta mi při debatě o výhradách vůči činnosti ministra Dobeše přišla natolik servilní, že jsem se prostě neudržel a reagoval slovy:
To je snad přece jasné, ne?
Pokud se prezident jmenuje Klaus, pak má pravdu vždycky.


Chtěl jsem tím naznačit, že kdyby snad šlo o prezidenta Havla, je možné jeho slova zpochybnit. Leč v očích některých je pouze prezident Klaus VŽDYCKY neomylný.
A předpokládal jsem podobnou reakci, která následovala.
:-)


Václava Klause si nevážím a nikdy jsem si nevážil ani jako člověka, ani jako prezidenta.
Nikdy jsem se tím netajil.

Nejde o žádnou osobní averzi, ale o prosté zhodnocení zkušeností let minulých.

Nemohu si vážit člověka, který prosadil zákony, díky kterým mohlo dojít k beztrestnému rozkrádání majetku nás všech.

Nemohu si vážit člověka, který neuměl "rozlišovat špinavé peníze od čistých", zatímco vyspělý svět kolem nás přijímal zákony proti praní těch špinavých.
Na tom nemění nic argument, který dozajista někteří už mají připravený, tedy že citovaný výrok zazněl jinak a v jiné souvislosti.
Já totiž nehodnotím výroky, ale činy. A ty byly přesně v kontextu "zhasnutí, aby se mohlo privatizovat" a "útěku ekonomů před právníky".
(Ano, znám i historii těchto výroků...)

Nemohu si vážit ani člověka, který neshledává na nečisté hře, či podvodu během ní nic nesprávného, pokud faul přehlédne rozhodčí.
Jsem díky výchově mých rodičů zkrátka nastaven jinak.

Nemohu si vážit člověka, který bezostyšně přihlížel sponzoringu vlastní strany prostřednictvím státem vlastněných firem a který neshledával ani žádný důvod ke svému odstoupení po aféře s Lájosem Bácsem a spol.

Nemohu si vážit člověka, který jeden den káže o rodinných hodnotách a vzápětí "uklouzne" s milenkou.

Nemohu si zkrátka vážit člověka, který má lví podíl na vzniku morálního marasmu, ve kterém nyní žijeme.


Ale můj pohled na věc není tak důležitý a nikomu jej nevnucuji.

Shodou okolností učím i Základy společenských věd.
Posloužím Vám názorem jednoho z představitelů nastupující generace.

Jednou jsme při diskusi s žáky zabředli k extempore v australské televizi, kdy náš prezident odmítl projít detekčním rámem.

Vyslovil jsem názor, že šlo o trapné pochybení pracovníků protokolu na hostitelské straně.
Že hlava cizího státu si prostě už jen z titulu své funkce zaslouží určitý respekt.

Volně cituji reakci jednoho žáka:
"Hlava státu si možná respekt zaslouží.
Ale rozhodně si nezaslouží můj respekt člověk, který ve funkci prezidenta krade protokolární pera v přímém přenosu.
On má reprezentovat náš stát a tak kus jeho ostudy padá i na nás všechny. A já si ho za to tedy nevážím."


Ano, paradoxně souhlasím s mým kritikem z 11:31.
Kdyby jen jediným výsledkem dvaceti let demokracie u nás bylo to, že onen žák může svůj názor vyslovit "klidně a bez skrupulí třeba i na prezidenta", pak opravdu máme být na co hrdí.

A vědomí, že se to, bez následků pro něj, klidně "může dozvědět třeba i ředitel školy", je jedním z mála důvodů, proč si myslím, že to stálo tenkrát v prosinci za to.
Jen je smutné, že stát reprezentuje člověk, který "krade propisky".
:-)

Anonymní řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 16:08  

A dobře udělal.

Anonymní řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 19:31  

to poste.restante: Václava Klause si nevážím a nikdy jsem si nevážil ani jako člověka, ani jako prezidenta.

Vy ho jako člověka znáte? Vy víte, jaká byla situace v době Národního shromáždění a České národní rady? Víte, že existovaly týmy (tehdy) elitních právníků, které měly přípravu kuponové privatizace na starosti z právního hlediska? Víte, že v žádné z postkomunistických zemínedopadla privatizace státního majetku o nic lépe i když Klaus na to neměl žádný vliv? Mě poněkud rozčiluje ta jednoduchost lidí, kteří když ztratí práci, hned jdou demonstrovat před Úřad vlády. To je jako si stěžovat na hlavní poště na zemětřesení. A stejné je to s Václavem Klausem. Protože byl nejvíc v televizi, tak za všechno může. Skutečnost je taková, že byl jedním z mnoha set, včetně lidí, kteří dnes sedí v Ústavním soudu, v Senátu a leckde jinde. Kdyby byl Klaus diktátorem, pak bych vaše myšlenky chápal, takhle bohužel musím konstatovat, že tím zjednodušováním odkopáváte především sám sebe.

Anonymní řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 20:18  

A vědomí, že se to, bez následků pro něj, klidně "může dozvědět třeba i ředitel školy", je jedním z mála důvodů, proč si myslím, že to stálo tenkrát v prosinci za to.

Tak to máte bohužel pravdu, za nadávky hlavě státu vás s největší pravděpodobností ředitel nevyhodí. Zato za nízkou míru vlezdoprdelství a ustupování rodičům žáků - nejspíš poletíte kosmickou rychlostí.

Mimochodem, včera se mi podařilo dvakrát během chvilky strčit do své kapsy půjčenou propisku. Budete mi to také vyčítat nejbližší cca 3 roky?
A mimochodem, slyšel jste někdy o tom, že při podpisech důležitých snmluv na úrovni státníků je zcela běžné, že si oba pánové navzájem vymění psací náčiní?
Jenže tomu, kdo podle číhá na sebemenší prkotinu protivníka, to nemá cenu říkat.

poste.restante řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 20:37  

Pavel Doležel

Ano, měl jsem možnost osobního setkání. Opravdu si myslím, že je to sebestředný ješita.

Ne, Václav Klaus nebyl rozhodně jedním z mnoha set.
To by dozajista i on považoval za osobní urážku.
Byl ministrem financí, předsedou vlády a předsedou strany, která v této zemi spoluvytvářela právní rámec reforem i celého života.
Pokud byly a jsou v této zemi špatné zákony, jeho podíl na tomto stavu je nepochybně větší, nežli nějakého, dnes už zapomenutého poslance.

O pojmech jako etika, morálka, profesní čest a podobně už ani nemá cenu psát.
Pro někoho jsou to prázdná slovíčka.

Klidně se Vám "odkopu" ještě více.
Mám rád Švejka, Marečku, podejte mi pero i Slavnosti sněženek.
Pavlicu i Šulákovou považuji za stejně hodnotnou hudbu.
Nerozlišuji jídla na "pravicová a levicová".
A mé dětství formovaly i příběhy Rychlých šípů určitým směrem.
Uznáte, že prostě nejsme s Václavem Klausem stejná krevní skupina.
Proč taky. Život by pak byl nudný.

poste.restante řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 20:51  

Anonymní 27.11.2011 20:18

A mimochodem, slyšel jste někdy o tom, že při podpisech důležitých snmluv na úrovni státníků je zcela běžné, že si oba pánové navzájem vymění psací náčiní?

Ano slyšel.
Mimochodem znáte Vy skutečný průběh celé události?
Víte například, že podle vyjádření pracovnice tiskového odboru chilské prezidentské kanceláře bylo ono pero umělecký kus, unikát, který rozhodně nebyl určen jako dárek pro hosta?
(Což je, mimochodem, z její strany natolik velké faux pass, že to bude pravda.)


Jenže tomu, kdo podle číhá na sebemenší prkotinu protivníka, to nemá cenu říkat.

Z hlediska jiných škod, které na této zemi pan Václav Klaus napáchal, to samozřejmě prkotina je.
Ale prkotina, tak říkajíc signifikantní.
:-)

Anonymní řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 21:32  

Pavle Doležele, Vy jste do Václava zamilovaný ? Řekl bych , že podle názoru obyvatel ČR je za Grossem a Kalouskem třetím největším gaunerem posledních 22 let. Za přemýšlení to stojí a není to bezdůvodné.

Anonymní řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 23:06  

to anonym: Nějak už nemám chuť se zabývat vztahem některých obyvatel naší země ke svým vlastním nenaplněným touhám. Nechme to u toho, že jste mne přesvědčil o tom, že si náš národ přesně a do puntíku zaslouží to, co má.

Anonymní řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 23:34  

Pokud byly a jsou v této zemi špatné zákony, jeho podíl na tomto stavu je nepochybně větší, nežli nějakého, dnes už zapomenutého poslance.

To je možné, nevím. To je tvrzení na úrovni jedna paní povídala, rozhodně to neshledávám nepochybným samo sebou. Autorů kuponové privatizace bylo více. Pokud je mi známo, vyjma nějakých vymyšlených švýcarských kont a jedné, nebo dvou milenek (ale já jim k tomu nesvítil), na Klause novináři nikdy nic podstatného nenašli. Žádné krádeže, žádná korupce. Až teď ta tragédie s tou propiskou, kterou ukradl v Chile v přímém přenosu, zřejmě doufajíce, že si ho nikdo nevšimne. Od té doby, co odmítl podepsat Lisabonskou smlovu, je mi jasné, že máme nejlepšího prezidenta jakého jsme kdy měli.
Nicméně znávám, že Klaus dnes a Klaus kdysi, jsou dvě odlišné věci. A já mám stokrát raději toho dnešního, i kdyby ukradl v Argentině ubrousky a v Rusku vidličky a nože. Je pravda, že dědek je trochu svérázný, ale to je mi fuk. Pokud někdo raději blbečka, který když mluví, nic neříká, nebo slizouna, který říká to, co mu vyjde v průzkumu, že má říkat, budiž. Někdo si taky kupuje auto kvůli tomu, jakou má barvu a "očíčka". Holt každý si ceníme něčeho jiného. To, že jste měl osobně tu čest ještě neznamená, že znáte Klause jako člověka. To já taky denně mluvím s deseti prodavačkami a nedělám si kvůli tomu nárok na tvrzení, že jsou morálně pochybené.

Anonymní řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 23:48  

Víte například, že podle vyjádření pracovnice tiskového odboru chilské prezidentské kanceláře bylo ono pero umělecký kus, unikát, který rozhodně nebyl určen jako dárek pro hosta?

To si dovozujete něco, co nebylo řečeno. Bylo řečeno, že jde o dílo místních klenotníků v hodnotě asi 20 tis. pessos, což je přibližně ekvivalent 700 Kč. Pero bylo vysázeno polodrahokamem lapis lazuli sytě modré barvy. Není to sice plastová propiska z hlaváku, ale něco, co by Klaus musel z nouze krást před objektivy desítek televizních kamer určitě také ne. A že s tím perem manipuloval tak, že to blbě vypadá, inu to už je prostě Klaus. Hlavně je potřeba to omílat stále dokola, abychom se náhodou nedostali k tomu, jak zbohatl Gross o desítky milionů za 3 měsíce, jak zbohatl Dryml, Palas, Kocourek, Řebíček, Kraus, Dalík, Šlouf a já nevím, kdo ještě. Proti těmto pánům je Klaus echt břídil.

Anonymní řekl(a)...
27. listopadu 2011 v 23:52  

to 23:48
Díky kámo, líp bych to neřek.

poste.restante řekl(a)...
28. listopadu 2011 v 0:16  

Pavel Doležel:
Promiňte, ale to, co Vy považujete za nepochybné, je při Vašem matematickém způsobu myšlení, pro mne vcelku nepodstatné.
Svět, to nejsou matematické důkazy.


já taky denně mluvím s deseti prodavačkami a nedělám si kvůli tomu nárok na tvrzení, že jsou morálně pochybené.

Já psal o ješitnosti a na to nepotřebuju sociometrickou sondu, ani psychologický rozbor.
Stejně tak jako u prodavačky poměrně rychle zjistím, zda je vstřícná a úslužná.


To si dovozujete něco, co nebylo řečeno.

http://www.ladislavspacek.cz/blog/clanek:klaus-krade-pero

:-)


Mně jsou Klausovy majetkové poměry vcelku ukradené, pokud na něj zatím opravdu nic závažného nevyplavalo na povrch.

Jeho škodlivost je v tom, že on dal mnohokrát skutky i slovy najevo, že prostředí, kde si všichni Vámi jmenovaní mohou svobodně nakrást z peněz nás všech, je to jedině správné a pravé prostředí trhu bez přívlastků.
A nebylo to z pozice noname chlápka v hospodě.


Ale mne už unavuje tato debata o Klausovi, protože o něj tady přece vůbec nejde.

Uzavřeme to, prosím, na tom, že já si jej nevážim a Vy jej zbožňujete.

Anonymní řekl(a)...
28. listopadu 2011 v 22:14  

Nevím, kde k tomu Špaček přišel.

http://www.lidovky.cz/klausovo-chilske-pero-zdobi-nocni-kameny-fpn-/ln-media.asp?c=A110414_094310_ln_zahranici_ogo

Uzavřeme to tím, že vy jej nesnášíte a já ho mám rád. Vaše nenávist je ovšem bohužel dána zejména tím, že jej nechápete. Když monetární ekonom říká, že nezná jednoduchou metodu, jak odlišit čisté a špinavé peníze, tak tím opravdu nechce říci, abychom se všichni navzájem okrádali, neboť je to projevem trhu bez přívlastků. Předpokládám, že Adama Smithe jste nečetl, Walrasovu rovnováhu neznáte, Pareto optimalita volného trhu je pro vás sprosté slovo a první a druhá věta ekonomie blahobytu vám nic neříkají. Nezlobte se, ale to je pak těžké si někoho vážit, když mluví o věcech o nichž nemáte páru, a každou poměrně hlubokou myšlenku si vysvětlujete pohádkově, nebo paranoidně. Zkuste to v hospodě.

poste.restante řekl(a)...
28. listopadu 2011 v 22:47  

Pane Doležele
Já chci toto téma ukončit, aniž bych Vás přitom urážel, proto si odpustím osobní poznámky.

Pan Špaček je v chilské kauze na straně Václava Klause.


Klaus nemluvil o špinavých penězích z pozice přednášejícího profesora na VŠE, ale z pozice ministra financí, v čemž spatřuji jistý rozdíl. Nejen já.

Obhajujete slova, já hodnotím činy a jejich důsledky.


Několik let jsem pracoval na pozicích, ve kterých jsem z ekonomiky něco "pochytil".
Řekl bych, že mám o ní dost "páru" na to, abych byl schopen dohlédnout propastné hloubky myšlenek pana Klause.

Četl jsem totiž NEJEN Adama Smithe.

P.S.:
Ne v hospodě, ale ve vinném sklípku jsem onehdá seděl s jedním ekonomem, svého času Klausovým nadřízeným. Nepřejte si slyšet jeho hodnocení...
:-)

Luděk Blaha řekl(a)...
28. listopadu 2011 v 23:52  

ve vinném sklípku jsem onehdá seděl s jedním ekonomem, svého času Klausovým nadřízeným

Chtělo by se zeptat, od kdy pánbu vysedává po sklípcích? Ale nezeptá se, neboť se nechce rouhat. Dnes už ani bezvěrci si nemohou být jisti.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.