Přečtěte si: Dobeš vezme peníze školníkům i kuchařkám, potřebuje na platy učitelů

sobota 6. srpna 2011 ·

Pokud ministr školství Josef Dobeš splní to, co slibuje, ve školách možná nebude mít kdo vařit, uklízet a večer zamykat. Ministerstvo musí dát čtyři miliardy na platy učitelů, jak vláda slíbila. Aby na to šéf resortu měl, školníkům, kuchařkám či sekretářkám chce vzít plošně pět procent z platů.

Z článku Kateřiny Frouzové v iDNES.cz vybíráme:


"Náš školník bere patnáct tisíc, jestli přijde o sedm set, bude jistě rozhněvaný. Vláda by měla šetřit jinde než na školství," posteskl si ředitel základní školy Dobiášova v Liberci.

49 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
6. srpna 2011 v 12:27  

Vezměte to takto. V naší obci kuchařky a pracovnice v pekárně mají 9 000 hrubého. Chlapi na pile a družstvu sotva 12 000 hrubého. Takže těch uváděných 13 000 až 15 000 Kč pro uklizečky a kuchařky ve školství je královský plat. Tolik přece měli donedávna začínající kantoři a je to maximální možný plat, který je běžně nabízen na portále MPSV pro středoškolské síly typu účetních!

Anonymní řekl(a)...
6. srpna 2011 v 12:42  

Reálně mají spíš 10 000 hrubého na celý úvazek. A většinou celý úvazek nemají....Ale zase budou krásně naštvaní na učitele. Ne na ministra, jehož geniální nápady by ho už snad měly dovést do léčebny.

Anonymní řekl(a)...
6. srpna 2011 v 13:05  

I to je na uklízečku v naší obci královský plat. Prodavačky jsou na minimální mzdě 8 000 hrubého.

Anonymní řekl(a)...
6. srpna 2011 v 13:17  

Nevím, co je královského na minimální hrubé mzdě- špatně čtete. Nižší úvazek znamená nižší mzdu, protože uklizečky jsou placené od počtu žáků a nikoliv podle počtu uklízených metrů- takže uklízí stejný počet tříd za výrazně méně ( protože škola má ve třídě méně žáků)- někdy to znamená 7 000,- někdy ještě méně. Myslím si, že všechny tyto profese jsou odírány a není dobré je štvát proti sobě.

Anonymní řekl(a)...
6. srpna 2011 v 14:01  

Dávám zlepšovací návrh: když se vezmou peníze na nadtarify pro nás starší učitele uklizečkám, kuchařkám a školníkům, budeme muset také převzít část jejich úvazků a umývat třeba po obědě nádobí, po vyučování si uklidit svou třídu; kabinety už si z většiny stejně uklízíme samy.
Ostatně - kdysi v soukromé jazykové škole se mě nikdo neptal, jestli se mi chce v učebně po výuce vysávat koberec a uklízet všechno ostatní.
A to jsem tam pracovala na živnostenský list! Bez nároku na dovolenou.

A k pomůckám - co si nekoupím za své, to nemám - dělám to tak v podstatě celý život. Dokonce už i školení k novým maturitám z češtiny jsem si před lety zaplatila sama, když na mě ve škole zapomněli, protože jsem dělala lektorku k cizím jazykům.
BP

Anonymní řekl(a)...
6. srpna 2011 v 14:39  

Porovnám dvě rodiny ze svého okolí.
První: muž pracuje jako školník (12 000Kč), žena jako prodavačka (8 000Kč). Mají dvě děti, které každý den chodí do školy, snaží se je slušně vychovávat a dát jim to nejlepší i když to mnohdy nejde. Nemají auto, dovolenou si nemohou dovolit.
Druhá (menšinová): muž nepracuje, žena je těhotná, mají 3 děti, které do školy chodí dělat jenom bordel, rodiče maximálně učí jak se nenechat chytnout při krádežích v obchodě, před domem jim stojí nové auto a každý měsíc si zajdou pro cca. 35 000Kč na všemožných dávkách.

Luděk Blaha řekl(a)...
6. srpna 2011 v 18:28  

po vyučování si uklidit svou třídu

To vítám. Jednak stačí pohlídat, aby dětičky nedělaly takový binec a je půl práce hotovo a pak je pěkně vidět, jak dobrý je kdo čistič.
Nadto, konečně pracující učitel má obrovský výchovný potenciál a otvírá se tu zajímavý prostor pro alternativní výchovné nástroje. I pro učitele. Máš na poradě blbé řeči, alou přepastovat tělocvičnu.

Luděk Blaha řekl(a)...
6. srpna 2011 v 18:31  

školení k novým maturitám z češtiny jsem si před lety zaplatila sama

Dost dobrá investice.

Anonymní řekl(a)...
6. srpna 2011 v 18:33  

Dopadne to tak, že zmizí školní stravování ( ostatně na západ od našich hranic jsem školní stravování na takové výši jako u nás neviděl ), třídy si po sobě uklidí pod dohledem učitele sami žáci a jednou týdně v pátek uklidí školu uklízecí firma. Vyjde to levněji. Bohužel. Jinak prioritní osou při výchově a vzdělávání tvoří učitelé a žáci. Pravdou je, že na správních zaměstnancích parazitují všelijaké ty "úřednické síly"., kterých opravdu není třeba. Tuto práci snad klidně zvládne ředitel. Ostatně ani nechápu význam zástupce školy s úvazkem 12 hodin, výchovného poradce s 19 hodinami, ICT se 17 hodinami, atd. Chtěl jsem tím jen říci, že možnosti úspor jsou na každé jedné škole a to obrovské. proč je v době krize nevyužít.

Anonymní řekl(a)...
6. srpna 2011 v 19:35  

tak nějak nevím, minimální mzda má vzrůst na 9 400. Kdo jim bude doplácet a z čeho ? Asi to zase Josef nedomyslel.

Anonymní řekl(a)...
6. srpna 2011 v 23:59  

Ostatně ani nechápu význam zástupce školy s úvazkem 12 hodin,
Kdo u vás dělá (někdy i několikrát za rok) rozvrh, každodenní suplování (často z hodiny na hodinu), organizuje všechna ta testování a "výchovné koncerty", přijímačky, maturity, tiskne vysvědčení...
Ano, kdyby školy nemusely "vytvářet" desítky zbytečných aktivit a papírů, nemusel by zástupce mít poloviční úvazek.

Luděk Blaha řekl(a)...
7. srpna 2011 v 0:40  

A teď si vezměte, že jsou třeba školy, kde mají zástupci nadto na triku i výchovné poradenství.
Kolikrát mi vrtá hlavou, kde se v nich bere síla zvládat tolik práce a především kterápak asi síla je k tomu přinutila.

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2011 v 10:04  

Jako učitel s 27 hodinami úvazku jsem měl mnohem více času a mnohem příjemnější a zábavnější práci, než jako zástupce ředitele školy s 19 třídami a nižším úvazkem.
Síla, která mě "přinutila" změnit pozici (po dohodě jen na dobu určitou) byla žádost ředitele. Máte-li šéfa, kterého si vážíte a nejste-li člověk, který umí jen remcat, tak některé věci nemůžete odmítnout.

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2011 v 10:20  

"Pravdou je, že na správních zaměstnancích parazitují všelijaké ty "úřednické síly"., kterých opravdu není třeba. Tuto práci snad klidně zvládne ředitel. Ostatně ani nechápu význam zástupce školy s úvazkem 12 hodin, výchovného poradce s 19 hodinami, ICT se 17 hodinami"

S těmi úřednickými silami máte pravdu. Za našeho ředitele dělá všechny věci kolem ekonomiky jeho skretářka. A to i ty, které by měl jednoznačně dělat on sám. Také chodí do práce jen tak dva či tři dny v týdnu. Rovněž snížený úvazek výchovného poradce mi ze zkušeností z naší školy přijde směšný, protože jediné o co se stará jsou přihlášky na SŠ. Těch pár vyšetření v PPP by si vyřídili snáze a efektivněji třídní učitelé. Do zástupců a ajťáků bych raději nerýpal. Zástupce je chudák, který vyžere za ředitele veškerou denní organizaci školy a z první ruky všechny problémy, které se ve škole vyskytnou. Ajťáci mají při současném počtu PC ve školách tolik práce, že pár hodin z úvazku dolů je směšných. Na úřadech mají na stejný počet PC většinou člověka na plný úvazek.

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2011 v 15:06  

"Zástupce je chudák, který vyžere za ředitele veškerou denní organizaci školy a z první ruky všechny problémy, které se ve škole vyskytnou."

Průměrný plat zástupce ředitele školy je 34 000,- Kč. Kdyby to dělat nechtěli, tak raději budou učit. Zas tak bych je nepřeceňoval. A že si nikdo z nich nějak nestěžuje. Za poslední léta jsem se až divil, jaká bitva byla mezi kolegyněmi svedena o toto místo.

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2011 v 15:08  

snížený úvazek výchovného poradce mi ze zkušeností z naší školy přijde směšný,

a pokud udělali švidl kurz na VŠ, pak jsou zařazeni do 13. platové třídy

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2011 v 15:14  

Kdo u vás dělá (někdy i několikrát za rok) rozvrh, každodenní suplování (často z hodiny na hodinu), organizuje všechna ta testování a "výchovné koncerty", přijímačky, maturity, tiskne vysvědčení...

Rozvrh - učitel matematiky
suplování zabere maximálně 10 minut denně
testování - učitelé PC
vysvědčení - ICT
výchovné koncerty pověřený učitel
maturity se sice táhnou nyní delší období, tuto práci bohudík nemají na koho hodit
s přijímacími zkouškami tak velký problém není, berou se všichni žáci, kteří se přihlásí
zástupce ředitele - pije kávičku v ředitelně

poste.restante řekl(a)...
7. srpna 2011 v 15:36  

Nejlepší způsob, jak lidi rozeštvat.

Podívejte, každou práci lze dělat poctivě, anebo ji flákat.

Existují zástupci, na kterých "stojí škola".
A existují zástupci, kteří jsou možná "pro okrasu", ale jinak nikdo neví, k čemu ve škole jsou.


Hodně času jsem strávil debatou s uklizečkami, kuchařkami, školníky.
I pro ně platí to, co jsem napsal na začátku.
Nemám ale pocit, že by tyto profese byly právě ve školství nějak přeplácené. Šetřit právě na nich mi přijde nechutné.

Stejně nechutné, jako vylepšování mezd provozním pracovníkům na úkor peněz na platy učitelům, ke kterému docházelo dříve.


Když to hodně zjednoduším, pak buďto člověk dělá svou práci dobře a poctivě a pak za ni má být také dobře zaplacen, anebo na příslušném místě nemá být vůbec.

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2011 v 18:59  

Těch avizovaných 34 000 Kč hrubého u nás nemá ani ředitel, natožpak zástupce. Možná na nějaké obr škole...

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2011 v 22:02  

Pro anonyma 7. srpna 2011 15:14

Tak vaši školu vám opravdu nezávidím.

Ale jestli si myslíte, že suplování zabere 10 minut denně, tak netušíte, co tvorba suplování znamená. Aspoň tedy v průměrně velkých školách s průměrnými učiteli. Můj rekord je 11 verzí suplování během jednoho dne. Nevěřil(a) byste, kolik problémů a "problémů" někteří učitelé mají...

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2011 v 22:41  

Použijte prosím software na suplování, je to docela spravedlivé pro všechny učitele a Vám to zabere maximálně 5 minut. Na konci školního roku si budou všichni učitelé rovni v počtu suplovacích hodin. Předpokládám, že určitě nejsou tyto hodiny propláceny. Stejně, když máte na škole jednoho výtvarníka, pak to bude adsuplováno neaprobovaně. Jinak software vám hlídá i tu aprobovanost. Paní učitelky důchodového věku musí sklapnout jít suplovat.

Anonymní řekl(a)...
7. srpna 2011 v 22:43  

Ale jestli si myslíte, že suplování zabere 10 minut denně, tak netušíte, co tvorba suplování znamená.

Z důvodu nedostatku financí není suplování na naši škole propláceno, tudíž je snaha, aby každý suploval přibližně stejný počet hodin. je pravdou, že aprobovanost je dodržována jen částečně, protože při takové 3 týdenní neschopence češtináře by jsme toho druhého odvezli na psychiatrii.

Luděk Blaha řekl(a)...
7. srpna 2011 v 23:20  

Na konci školního roku si budou všichni učitelé rovni v počtu suplovacích hodin.

A, jak už to tak bývá, někteří si budou rovnější. Jak začuju zmínku o spravedlivosti, úplně pookřeju.
Suplování, to je velmi silné téma.
Náhrada za odpadlou je neplaceně, každá hodina nad úvazek proplacená dvěma sty procenty? Počítá se to správně v rámci týdenního úvazku nebo v rámci měsícíčního výkazu práce. A co pojetí aprobované výuky či prostého dozoru nad žáky?
Někdo supluje výhradně jen za odpadlé, případně jako dozor, někdo si pravidelně nasbírává pěkných pár přesčasů. Asi jde v tom spravedlivém sw nastavit nějaký ten parametřík (ne)rovnosti.

Anonymní řekl(a)...
8. srpna 2011 v 0:07  

"někteří si budou rovnější" - jo-jo v tom máte pravdu, když se ještě platilo u nás na škole suplování, tak jsem byl na nule. Nyní jsem na špici. Asi jsem "fakt dobrej". A o přesčasech si již několik let mohu nechat jen zdát. Spravedlnost nade vše. Ignorant

Luděk Blaha řekl(a)...
8. srpna 2011 v 0:32  

Tak to Vás, pane Ignorante, vítám v klubu.

Luděk Blaha řekl(a)...
8. srpna 2011 v 1:08  

Jako učitel ... jsem měl mnohem více času a mnohem příjemnější a zábavnější práci

Ani si, pane zástupče, nedovedete představit, jak těžký je profesní život prostého, středně neoblíbeného učitele. Co to jen stojí času a úsilí pohlídat a zabezpečit vše tak, aby bylo lze čelit neustálým stížnostem a peticím žáků. Je to však čím dál tím komplikovanější.
Posledně mne úplně rozhodila stížnost kvartánů v matematice, že jim dávám málo domácích úkolů. Proti tomu není prakticky žádná obrana. Kdyby si stěžovali jako obyčejně na mnoho úkolů, mohu ubírat a ubírat až k nule a je problém umořen. Ale takhle? Nekonečno je po čertech velké číslo.
A to všechno za asi dvoutřetinový Váš plat. Když si Vás ředitel školy vybral za svého spolupracovníka, nejspíš se můžete spolehnout na to, že Vás zaštítí svojí ze zákona přirozenou autoritou. V nejnepříznivějším případě Vám hrozí nejvýše to, že bude celý den, nejvýše však do poslední vyučovací hodiny vymýšlet suplování.

Anonymní řekl(a)...
8. srpna 2011 v 6:26  

1) Pokud suplování berete tak, že "někdo musí děcka pohlídat", není problém a zvládnete to za 5 minut denně. Pokud chcete zajistit suplování aprobovaně, holt si už s nějakým přehozením hodin pohrát musíte. Záleží, co je pro vás prioritou. Do hodiny chemie od 15.05 do 15.50 prostě nikoho jiného než chemika nepošlu.
2) Spravedlnost (???) v suplování je nesmysl, který nepodporuji. Základem je aprobovanost a soustavnost při delším záskoku.
3) To, že parametry placeného či neplaceného suplování jsou již zákony a vyhláškami stanoveny nejednoznačně a návzájem si pokyny odporují, je věc, kterou vyčítejte svým poslancům, mšmt a mpsv, ne ředitelům.
4) Prostý život středně neoblíbeného učitele (ze strany ředitele) jsem zažil a vyřešil přechodem na jinou školu. Uznávám, že tato možnost není obecně vůbec jednoduchá
5) Ne každý kantor je spolehlivý a ne každý ředitel je blbec.

Holt, v některé oblasti může mít někdo větší kliku než ostatní. V jiné zase menší, že?

V nejnepříznivějším případě Vám hrozí nejvýše to, že bude celý den, nejvýše však do poslední vyučovací hodiny vymýšlet suplování.
Tak na to se mi ani nechce reagovat...

Anonymní řekl(a)...
8. srpna 2011 v 22:44  

exkolego z 8. srpna 2011 6:26

Nějak si nemůžu pomoci, při psaní o historii školství v našem městě jsem narazil na zajímavou informaci. Prvorepublikoví ředitelé neměli zástupce. S tím suplováním jste to přehnal, to je snad otázka 1 minuty, snad nosíte v hlavě kdo u vás na škole co učí. Otázka je, že především starší kantoři nechtějí suplovat. To by jaksi měli a všichni, když za branami stojí stovky mladých absolventů, kterým to odpolední suplování chemie vadit nebude. Ještě by mě zajímalo, jak zvýhodníte učitele, který odsuploval 20 hodin za měsíc, když je suplovaní neplacené. Tak když nějaký kantor bude chybět delší dobu, tak jeho kolegu zhuntujete a pošlete na psychiatrii. Nějak si myslím, že jsme snad všichni učitelé chodili na SŠ a učitel matiky snad odučí fyziku, učitel zeměpisu odučí dějepis,...tedy jakápak aprobovanost? Ignorant

Anonymní řekl(a)...
8. srpna 2011 v 22:48  

Prostě supluje, kdo je zrovna volný. Víc se neřeší. Nejlepší to je ovšem v osm hodin ráno. To se může stát, že jde suplovat hospodářka nebo školník.

Anonymní řekl(a)...
8. srpna 2011 v 22:49  

8. srpna 2011 6:26

Pane zástupče, Vy jste ale pilná včelka, co nemůže ani dospat. Doufám, že komunikujete ze školy.

Luděk Blaha řekl(a)...
9. srpna 2011 v 0:36  

Základem je aprobovanost

Hele, když já ict specialíst, se zákazem učit matematiku ve všech gymnáziích ve městě, při tělocviku spáchám kotrmelec, přesypou se mi v hlavě neurony a melu hloupostě ještě po komentovaném zpravodajství od dvaadvaceti hodin.
Tak jakápak aprobovanost.

Anonymní řekl(a)...
9. srpna 2011 v 8:08  

Aprobované suplování je u nás placené. Aby mohlo být téměř vždy aprobované, musím často přehazovat hodiny v rozvrhu. To trvá dýl než minutu. Tečka.

Luděk Blaha řekl(a)...
9. srpna 2011 v 9:56  

přehazovat hodiny v rozvrhu

Nic ve zlém, pane Tečko, ale znamená to, že abyste mohl zaplatit suplování některým učitelům, měníte rozvrh učitelům jiným?

Aprobované suplování je u nás placené

Týká se to i suplování za hodinu odpadlou?

Anonymní řekl(a)...
9. srpna 2011 v 12:48  

Na naší škole jsme dospěli pomalu ale jistě do fáze, že nás vedení školy o suplování prosí. jak také jinak.

Luděk Blaha řekl(a)...
9. srpna 2011 v 13:23  

vedení školy o suplování prosí

"Ať prosí, ale ať platí! A s tím, kdo neplatí, do vězení."

parafráze, Pyšná princezna, 1952

poste.restante řekl(a)...
9. srpna 2011 v 16:04  

Ad suplování:
Záleží na tom, zda si škola klade za cíl pohlídat děti, anebo je, v rámci možností, něčemu naučit.

Podle toho posílá suplovat "někoho", kdo má zrovna volno,
anebo hledá možnost, jak by v odpadnuté hodině mohl odučit svou hodinu jiný učitel, anebo alespoň učitel s odpovídající aprobací.
Což se pochopitelně neobejde bez zásahu do dozvrhu ostatních vyučujících a tříd.
Taková hodina pak bude logicky vykázána jako přesčas a podle toho zaplacena.

Když například kolega ví, že v pátek půjde s dítětem na kontrolu k lékaři, anebo darovat krev, oznámí to s předstihem a změna rozvrhu se předem zveřejní.

Neočekávané "výpadky" se musí řešit operativně.
Ale vždy je cílem, aby hodina nebyla proflákána, ale aprobovaně odučena.
Takhle to chodí u nás a stává se mi, že se až ráno dozvím, že se mi výuka přesunula z páté vyučovací hodiny třeba na druhou, v důsledku změn vyvolaných absencí jiného kolegy.
Přesto si myslím, že takto je to správně.

Takové změny rozvrhu ale opravdu těžko stihne udělat zástupce "za minutku."

Že si to jinde umí "zjednodušit", to je jejich problém.

Anonymní řekl(a)...
9. srpna 2011 v 16:57  

abyste mohl zaplatit suplování některým učitelům, měníte rozvrh učitelům jiným?

Suplování nedělám proto, abych někomu mohl zaplatit hodinu, ale proto, aby žáci nebyli ve škole zbytečně, jinak řečeno aby hodiny byly suplovány aprobovaně.

Jinak "to" celkem jasně popsal v předchozím příspěvku poste.restante
Opravdu nevidím problém v tom, že někomu přesunu hodinu z 5. na 2. či naopak.

učitel matiky snad odučí fyziku,
Některá témata snad ano, např. úlohy o pohybu či z termiky. Ale poslat bez přípravy matematika do maturitního ročníku učit vlnovou optiku nebo základy kvantové mechaniky... - to raději tu hodinu zruším, bude to pro všechny lepší řešení, ať už si ČŠI nebo laici myslí, co chtějí.

Luděk Blaha řekl(a)...
9. srpna 2011 v 17:13  

Děkuji za informace. A jak to máte se suplováním v jedné ze skupin dělené hodiny, jsou-li žáci z kapacitních důvodů v různých učebnách. Jako příklad mne napadá třeba informatika.

Anonymní řekl(a)...
9. srpna 2011 v 17:45  

Má-li volno informatik, jde suplovat (placeně) do této skupiny. Nemá-li volno žádný informatik a umožňuje-li to aktuálně probírané učivo a "složení" této skupiny, učitel jim předem zadá práci a žáci pracují samostatně. S tím nemáme problémy, možná máme na naše žáky štěstí (přijímačky si děláme sami).
Neplatí-li předchozí situace, hodina se zruší (je-li první nebo poslední ve dni), nelze-li ani toto, nad žáky má (neplacený) dohled neaprobovaný učitel. I toto se již loni dvakrát stalo.

Luděk Blaha řekl(a)...
9. srpna 2011 v 20:52  

Děkuji Vám, že trpělivě ukájíte moji zvídavost. Nechci toho zneužívat nad únosnou míru, ale ještě dvě otázky, prosím.
Necháváte žáky při samostané práci v učebně bez pedagogického dozoru?
Nevedou reptalové řeči, musejí-li, byť placeně, suplovat za kolegy, kteří si vzali týden, dva dovolené ještě před prázdninami?

Anonymní řekl(a)...
9. srpna 2011 v 21:18  

Tedy chápu dobře, hlídací hodina znamená, že učitel čučí z okna. Zajímá nás rodiče, proč platíme daně za čumění z oken ? To pane zástupče i s panem ředitelem raději dejte výpověď ! Jako rodiče mě vaše problémy vůbec nezajímají !!! To je na okamžité nahlášení školní inspekci !!!! Rodič

Anonymní řekl(a)...
9. srpna 2011 v 21:26  

Ano, někdy jsou žáci ve třídě bez dozoru - když to dovoluje charakter právě probíraného učiva, např. při tvorbě nějaké "závěrečné práce". Ale hlavně, když je to skupina, ve které vysoce převažují žáci "rozumní".
Oficiálně to samozřejmě nepřiznám, oficiálně jsou skupiny spojené a ještě žádného inspektora neudivilo, že učitel je najednou ve dvou učebnách, i když hned vedle sebe. Samozřejmě ředitel nese (a také já a vyučující) riziko, kdyby se "něco stalo"...
Pak bych asi začal dělat "minutové suplování" a přiděloval vyučujícím suplování podle abecedy. :-)
No, spíš bych si hledal právníka a starosti s funkcí i učitelováním bych už si asi dále dělat nemusel... :-(


Týden dva dovolené před prázdninami si zatím nikdo nedovolil vzít. A pokud se jedná o "běžné" absence učitele (školení, mimoškolní akce, nemoc...) - tam záleží na osobních vlastnostech kolegy(ně). Někdo je přepracovaný, i když musí odučit navíc jednu hodinu (pak mu připomenu zákoník práce a zákon o ped. pracovnících), někdo zvládne - a kvalitně - bez remcání navíc i hodin pět (samozřejmě ne každý týden).

Ale já žiju v iluzi, že toto je na každé škole, že holt kolegové jsou různí a "všude stejní".

Anonymní řekl(a)...
9. srpna 2011 v 21:32  

Tedy chápu dobře, hlídací hodina znamená, že učitel čučí z okna.
Nechápete dobře.

Zajímá nás rodiče, proč platíme daně za čumění z oken ?
Vy platíte daně za čumění z oken?

Jako rodiče mě vaše problémy vůbec nezajímají !!!
Tak to tady nečtěte a řešte si své problémy. mMy si "své" problémy taky řešíme, viz odpověď číslo 1 (nechápete dobře).

To je na okamžité nahlášení školní inspekci !!!!
A kdo Vám v tom brání?

poste.restante řekl(a)...
9. srpna 2011 v 21:37  

Jako rodiče mě vaše problémy vůbec nezajímají !!!

O tom vůbec nepochybujeme.
Takových rodičů je totiž naprostá většina.
:-)

poste.restante řekl(a)...
9. srpna 2011 v 21:57  

Luděk Blaha
Jen doplním kolegu vlastní praxí.
My organizujeme výuku ICT a pod. do dvouhodinových celků v učebnách kapacitně na 15 žáků.
Může se tak stát, že dozorem je pověřen každou hodinu jiný vyučující, který má právě volno.
A pokud probíhá "spojená" výuka s jedním vyučujícím, děje se tak v učebnách, vzdálených několik metrů s otevřenými dveřmi. Zatím to inspekci nevadilo a zatím se také nic závažného nestalo.

Dovolená mimo hlavní prázdniny je téměř nemyslitelná.

Absence z důvodů nemoci vyučujícího a pod. se pak řeší i rozsáhlejšími změnami rozvrhu.
Základní kriterium je jediné - co nejvíce hodin reálně a aprobovaně odučit.
V tom je kupodivu většina kolegů naprosto jednotná a profesionální, takže remcání na nadměrné přesčasy se většinou nekoná a když, tak nepřesahuje míru "v zemi obvyklou". Spíš si kantoři stěžují, když jim hodiny odpadají příliš, například v důsledků svátků, návštěv kin a pod., že nestíhají vše probrat.

Luděk Blaha řekl(a)...
9. srpna 2011 v 22:18  

Jako rodiče mě vaše problémy vůbec nezajímají !!!

Jen bych pana Rodiče rád ubezpečil, že jej celkem ani nemá co zajímat, neboť jestli máme nějaký problém, pak ten, že se po víc jak měsíci prázdnin možná až k uzoufání nudíme a tak si tady krátíme dlouhou chvíli celkem nezávaznou debatou.
Běžně nebývám až tak neurvalý, ale teď si, drahý pane, třeba vydělejte voko.

Luděk Blaha řekl(a)...
10. srpna 2011 v 21:11  

Abych nedopadl jako méďa Ivánek: děkuji za poskytnuté informace i přístup k diskusi o provozně školních záležitostech. Běžně se s ním nesetkávám, totiž.

Anonymní řekl(a)...
12. srpna 2011 v 21:46  

A to nemluvím o hodinách, které odpadají a nejsou nijak nahrazovány.Přece učitel nemůže být zaplacen za hodinu, kterou neodučil. To se děla a bohužel děje. To opravdu není příjemná zpráva. Myslím si, že pokud nejsou učitelé, tak by to mohla učit paní ředitelka a pan zástupce. Asi je to průser, že ? Rodič

poste.restante řekl(a)...
12. srpna 2011 v 22:28  

Rodič.
Přece učitel nemůže být zaplacen za hodinu, kterou neodučil.

A teď si představte, kolik by se celostátně ušetřilo peněz, kdybychom profesionálním hasičům platili jen za výjezdy.
Přece proč platit hasiče, když nehoří.
Totéž platí pro řidiče na záchrance aj.

Anebo takový úředník na stavebním úřadě. Což takhle, kdyby byl placen jen za vydaná stavební povolení. A v zimě, když se nestaví - propustit.


Takže milý rodiči, až vystřízlivíte, zkuste pochopit, že práce učitele se skládá z mnoha činností a přímá vyučovací povinnost je jenom jednou z nich.

Pokud se týče hodin, kdy výuka žákům odpadne, tak ty nejsou "zaplaceny" nikomu.

To platí i pro hodiny, kdy například učitel se do práce dostaví, ale žáci nedorazí třeba kvůli dopravní kalamitě, anebo jsou s jiným učitelem na celodenní exkurzi.
Stejně jako třeba celodenní služba pro kantory na horách, atd.

Ale třeba chcete navrhnout, aby veškerá práce nad úvazek byla placena jako přesčas.
Pokud se mne týče, klidně přijdu kvůli Vašim dítkám na přesčas i v sobotu.
Když to nebude moc často.
:-)

Přijde Vám to demagogické?
Souhlasím. Ale o nic více nežli to, co píšete Vy.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.