Otevřený dopis: Občanská sdružení vyzývají předsedu vlády a předsedy vládních stran, aby se zasadili o odvolání Ladislava Bátory z funkce ředitele personálního odboru

pondělí 8. srpna 2011 ·




Praha, 1. 8. 2011

Petr Nečas, předseda vlády ČR, předseda ODS
Karel Schwarzenberg, ministr zahraničních věcí ČR, předseda TOP 09
Radek John, předseda VV


OTEVŘENÝ DOPIS

Občanská sdružení vyzývají předsedu vlády a předsedy vládních stran, aby se zasadili o odvolání Ladislava Bátory z funkce ředitele personálního odboru MŠMT

Vážení pánové,

obracíme se na vás s prosbou, abyste nemlčeli a jasně vyjádřili svůj postoj ke jmenování Ladislava Bátory do funkce ředitele personálního odboru MŠMT.

Ladislav Bátora, který kandidoval za xenofobní a nacionalistickou Národní stranu znevažující oběti romského holocaustu, nemůže podle nás ovlivňovat směřování vzdělávacích institucí.

Ministr školství má na ministerstvu člověka, jenž se v minulosti pohyboval mezi spolky, které byly sledovány různými bezpečnostními složkami státu a veřejnou správou (BIS, ÚOOZ, OOZOK, Odbor bezpečnostní politiky Ministerstva vnitra ČR) kvůli svému rasismu, antisemitismu, fašismu a individuálnímu napojení na lidi z neonacistické scény, kteří popírají židovský holocaust.

Slova ministra školství Josefa Dobeše, která pronesl na obhajobu Ladislava Bátory, již nikdo nemůže brát vážně. Ačkoliv dostal dostatečné množství informací o jeho minulosti a média o této kauze dostatečně informovala, stejně ho 3 měsíce hájí.

Josef Dobeš nedokázal reagovat na kritiku, naopak nabyl přesvědčení, že s hradní záštitou v zádech je dostatečně krytý.

Postoj ministra Dobeše může mít velmi negativní příklad pro mladou generaci, jelikož relativizuje politický extremismus. Především však vysílá signál mládeži, že lidé z podobného spektra, kteří se nikdy neomluvili za své počínání v minulosti, mohou zastávat vysoké úřednické funkce.

Vážení předsedové vládních stran,

zasaďte se svou autoritou o to, aby na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy nepracoval člověk spjatý s rasistickými a antisemitskými subjekty, zasaďte se o to, aby Česká republika nebyla vnímána jako země, kde extrémní pravice získává posty ve státní správě.

S úctou

Jarmila Balážová, předsedkyně ROMEA, o. s.
Zdeněk Ryšavý, výkonný ředitel ROMEA, o. s.
Jelena Silajdžić, ředitelka o. s. Slovo 21
Jakub Čihák, ředitel o. s. R-mosty
Katarína Klamková, ředitelka IQ Roma servis, o. s.
Klára Kalibová, ředitelka In IUSTITIA
Dáša van der Horst, ředitelka Amnesty International
Markéta Kovaříková, ředitelka Českého helsinského výboru
František Kostlán, ROMEA o.s.
Věra Roubalová Kostlánová, psychoterapeutka pracující s migranty
David Beňák, člen Rady vlády pro záležitosti romské menšiny
Lenka Balogová, členka Rady vlády pro záležitosti romské menšiny
Božena Filová, RomPraha, o. s., členka Rady vlády pro záležitosti romské menšiny
Renata Köttnerová, členka Rady vlády pro záležitosti romské menšiny
Cyril Koky, člen Rady vlády pro záležitosti romské menšiny
Lýdia Poláčková, členka Rady vlády pro záležitosti romské menšiny
Jozef Holek, člen Rady vlády pro záležitosti romské menšiny
Lenka Kurová, členka Rady vlády pro záležitosti romské menšiny

Na vědomí:

Bohuslav Sobotka, předseda ČSSD
Ondřej Liška, předseda Strany zelených


18 komentářů:

Pavel Laskavec řekl(a)...
9. srpna 2011 v 22:07  

Nesmyslné lži vnucené českou televizí, která lže jako dnes tiskne. Fakt jsme se vrátili před '89. Je mi stydno. Dalo by se říct, že největšími škůdci v této aféře jsou naprosto všichni redaktoři dříve zmíněných médií. Oni za to vlastně ti aktivističtí hlupáčci moc nemůžou. Nikdo z nich si nenalistoval nic o panu Bátorovi, jen se připojili ke štěkajícímu davu.
Je mi z vás zle.

poste.restante řekl(a)...
9. srpna 2011 v 23:15  

Pavel Laskavec
Klidně si mne přidejte na seznam lidí, ze kterých je Vám zle.
Máte právo na takový názor.

Zdůvodňoval a vysvětloval jsem svůj postoj na těchto stránkách mnohokrát.
Vlastně vícekrát, nežli by mně samotnému vůbec přišlo potřebné a milé.

K reakci mne totiž vždy vyprovokuje neustále dokolečka omílaná mantra všech Bátorových zastánců:

1. Všichni, kteří jsou proti Bátorovi jsou hlupáci, kteří o něm nic nevědí, jen papouškují.

2. Každý, tedy i Bátora, má právo, aby zastával a veřejně prezentoval jakýkoliv názor a nikomu do toho nic není.


Ad 1. Já jsem si našel a nalistoval. Možná jsem tedy také hlupák.
Vícekrát jsem i přímo zde umístil odkazy a citace.

Ad 2. Budu první, kdo bude bojovat za právo mít svůj názor, pokud to nebude v rozporu se zákony, anebo spíše s principy základní lidské slušnosti a etiky.

Na základě toho, co o Bátorovi vím a především na základě jeho vlastních, či autorizovaných vyjádření si pořád myslím, že tento člověk nemá na MŠMT co dělat.

Myslím, že na tento názor mám také právo.

Pavel Laskavec řekl(a)...
10. srpna 2011 v 9:32  

poste.restante: Takže proč? Můžete mi sem prosím dát nějaký zdroj, ze kterého čerpáte? Nerad bych žil v bludu. Já zatím nic nenašel.
Děkuji.

poste.restante řekl(a)...
10. srpna 2011 v 13:21  

Pavel Laskavec:
V jedné diskusi jsem napsal:
Podívejte, já jsem možná "člověk slabého ducha"", přesto budu první, kdo bude bojovat za to, aby pan Bátora mohl své názory zastávat, veřejně je hlásat, pokud přitom nepřekročí hranici zákona.
(A na to on je opravdu dost chytrý, aby si dal pozor a hranici zákona nepřekročil.)
Budu to dělat právě proto, že si svobody názoru cením jako jedné z důležitých hodnot demokracie.
A platí to i pro názory, které sám považuji za hloupé, protože si opravdu nedělám patent na rozum.

Naprosto ale nepochybuji o tom, že pan Bátora a jemu podobní by nehnuli ani prstem, kdyby někdo bránil v šíření názorů, které jim nekonvenují. Oni totiž mají svou pravdu a ta jediná je pravá a svatá a každý, kdo ji nezastává je rovnou "zemský škůdce".



Nejlepší je opravdu vždy si udělat názor na základě informací přímo od zdroje:

http://www.denikpolitika.cz/politik/ladislav-batora/zivotopis

http://www.akce-dost.cz
(třeba tohle je hezké
http://www.akce-dost.cz/20101025.htm )

http://www.ct24.cz/vysilani/2011/04/05/211411058080405-20:10-hyde-park-ct24/


Tohle už je sice interpretace, ale nechť každý posoudí jak moc objektivní a jak moc účelová:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/117880-jak-si-batora-vedl-coby-manazer-ve-skolstvi/

K tomuto pořadu dodám jen to, že např. pana Šimáčka znám osobně a ačkoliv např. s jeho politickými postoji velmi často nesouhlasím, jeho názorů si vážím.


Pokud budete mít chuť (a sílu) číst, pak své postoje jsem popsal např. zde:
http://www.ceskaskola.cz/2011/07/tolerance-obcanska-spolecnost-vyzyva-k.html

http://www.ceskaskola.cz/2011/03/martin-rychlik-filozoficka-fakulta-uk.html

http://www.ceskaskola.cz/2011/02/ctk-dobes-predstavil-batoru-v-utery-na.html

Pavel Laskavec řekl(a)...
10. srpna 2011 v 22:16  

Promiňte, ale nenašel jsem v těch textech, a četl jsem je všechny pozorně, nic závadného. Žádnou formulaci, ze které by vyplývalo, co o panu Bátorovi píšete. Netvrdím, že je dobrý manažer, to ostatně není nikdo z našich politiků, ale vy jste jen hlasitější z davu, který honí čarodějnice.
Víte, podléháte stejné manipulaci, jako mnoho jiných. Zářivým příkladem takové manipulace je účelová snaha médií udělat z komentářů hradu na téma teplého festivalu nenávist vůči gayům. Podle všeho bych řekl, že své češství vnímá velká část davu spíše přes Švejka, Jágra a Plzeň, než přes Karla IV. a J.A. Komenského.
Ještě jednou, ať je jasno a ať to není zmanipulované: je mi jedno, jestli Bátora je či není na ministerstvu, ale není mi jedno, že se uspořádal hon na občana jen proto, že má jiný názor. Protože pokud toto dopouštíme, čeká nás krušná budoucnost...

poste.restante řekl(a)...
11. srpna 2011 v 0:23  

Pavel Laskavec
Víte, už mne to trochu unavuje.
Kdybyste ve svém příspěvku Bátorovy odpůrce neobvinil z toho, že o něm nic neví a jsou to jen "aktivističtí hlupáčci", nejspíš bych na něj ani nereagoval.

Pokusil jsem se Vám doložit, že někdo může mít vůči tomu pánovi výhrady právě proto, že o něm něco ví.


Pokud jste četl pozorně, pak jste si mohl všimnout, že právo na vlastní názor nikomu neupírám.

Chápu, že pokud je člověk například praktikující katolík, příznivec V. Klause, líbí se mu názory prezentované Národní stranou, či Akcí D.O.S.T., pak v Bátorových výrocích a skutcích neshledává nic nepatřičného, ba právě naopak.

Pro mne je hranicí jednak zákon a jednak obyčejná lidská slušnost.


Podívejte se, já Vám ani nikomu jinému svůj názor nevnucuji.
Neorganizuji žádné petice a "antibátorovské pochody", nestojím nikde na náměstí s nápisem "Bátora = zemský škůdce". Nedělám nic z toho, co Bátora a spol. dělají prakticky neustále.

Odmítám ale, pokud mi chce někdo
upírat právo tento názor mít a pokud ze mne někdo chce dělat manipulovaného hlupáka.

Podle Vás tedy nesmím ani napsat svůj názor na Bátoru do diskuse na webu, aniž bych si vysloužil označení "hlasitější z davu, který honí čarodějnice".
Dost zvláštní boj za svobodu názoru.


Možná se opakuji, ale dle mého se lidé diskutující ve "věci Bátora" dělí do 3 skupin.

Jedny irituje jeho osoba, názory či činnost.
Druzí vědí, že ho podpořil "Klaus neomylný" a tudíž to prostě MUSÍ být správný borec.
Třetí, naprosto menšinová skupina, si prostě dá tu práci, aby zjistila, kdo pan Bátora je, jaké názory zastává a proč je kolem jeho postavy tolik povyku.

Opakuji, že je mi naprosto lhostejná jeho osoba.
Řeči o ostouzení, útočení na jiné názory a honech na čarodějnice si může kdokoliv nechat od cesty.
(Mimochodem je fantastické sledovat, jak za právo hlásat názor bojují titíž jedinci, kteří by nejraději zakázali homosexuály, komunisty, odbory a levicové myšlení vůbec a ještě se přitom ohánějí bolševickými praktikami.)
:-)

Pro mne jsou podstatné dva body:
1. Tento člověk je placen z veřejných zdrojů a tudíž má veřejnost plné právo se k jeho zaměstnávání vyjadřovat. Má ho i u mne, u starosty obce, úředníka finančního úřadu, atd.

Odmítám tezi, že si státem placený úředník může říkat a dělat ve svém volnu co chce.
Pokud na to přistoupím, pak bychom mohli klidně zaměstnávat třeba rasisty u policie. (Raději zdůrazním, že jsem předchozí větou neoznačil Bátoru za rasistu.)

2. Názory pana Bátory lze označit, mírně řečeno, za poněkud bigotní.
Dokazuje to stále více.

Učitel, který by projevil podobné názory, by byl ze školství bez milosti propuštěn. Většina lidí pracujících ve veřejné sféře nejspíš také.

Ejhle, na MŠMT to zřejmě nevadí. Dvojnásob pak je tristní fakt, že člověk s těmito názory může přímo ovlivňovat stav v našem školství.
Stačí aby byl správný "katolík, národovec" a "Klausovec".

Já bych snad i dokázal překousnout podobného člověka třeba na ministerstvu zemědělství.
Ale opakovaně si posloužím citací kolegy Ignoranta:
Na MŠMT by tedy neměli pracovat lidé úzce spjatí s jakýmikoliv totalitními názory, komunistickými, či Edelmannovskými. Tedy vyloženě nestranní odborníci, protože toto ministerstvo silně ovlivňuje díky mladé generaci vývoj.

Luděk Blaha řekl(a)...
11. srpna 2011 v 1:09  

Na celé té věci mě skoro nejvíc zajímá otázka, je-li náměstek ministra spíše úředník nebo spíše politik.

poste.restante řekl(a)...
11. srpna 2011 v 1:59  

Funkčně je (měl by být) náměstek ministra spíše úředníkem.
Na politiku tam má být ministr.

Ve skutečnosti náměstek ministra je ale, bohužel, funkce většinou obsazovaná politicky. Bývá tradičně postoupena osobám přináležícím ke koaličním stranám, aby tak nějak mohli "dohlédnout" na ministra.
Protože koalice je sice koalice, ale jistota je jistota.

Kromě toho, naštěstí, existuje také několik náměstků, kteří reálně vykonávají nějakou činnost a proto bývají často obsazováni víceméně nepoliticky.
Typickými ukázkami byl například dlouhodobý náměstek ministerstva financí, zesnulý Eduard Janota, anebo náměstek ministra zdravotnictví a hlavní hygienik v jedné osobě, Michael Vít.


Osobně jsem názoru, že měl už dávno platit, několikrát odložený služební zákon.
Státní správa má být apolitická.

Kromě toho se mi vcelku líbí systém stálých tajemníků, kteří zajištují chod ministerstva nezávisle na aktuální politické konstelaci.
Jakkoliv má i tento systém mnohé neduhy, nádherně ztvárněné v seriálu "Jistě, pane ministře".


Jo a mimochodem, Bátora není náměstek, ale "jen" ředitel personálního odboru.

Luděk Blaha řekl(a)...
11. srpna 2011 v 9:37  

není náměstek, ale "jen" ředitel personálního odboru

No právě. A tím spíš.
Je-li diskuse o apolitičnosti na úrovni náměstka, pak u ředitele odboru už toho k diskusi moc není.
Není tedy problémem, co dotyčný říká, ale že to vůbec říká.

poste.restante řekl(a)...
11. srpna 2011 v 11:45  

Luděk Blaha
Amen.

Anonymní řekl(a)...
11. srpna 2011 v 11:49  

Ono by pomohlo, kdyby se u nás konečně začalo měřit všem zlořádům stejným metrem, ať jsou jaké chtějí barvy pleti. Za rvačky, přepady, krádeže, zneužívání sociálních dávek, vandalismy - postihy, až zmodrají, pěkně natvrdo, rychlé soudní řízení. Atmosféra mezi lidmi by nebyla vůčim těm jedněm tak vyhrocená a podobné kauzy by nevznikaly. Pokud tomu naopak necháme volný průběh, bude kriminality, rozdílu mezi chudobou a bídou, nezaměstnaných naštvaných atd. přibývat a za chvíli tu máme Anglii v horších grádech.

Anonymní řekl(a)...
11. srpna 2011 v 11:53  

Opravuji z 11:49:
rozdílu mezi chudobou a bohatstvím (i když u nás je to všechno spíš ta bída, až na pár set zbohatlíků)

Evžen Mayer řekl(a)...
11. srpna 2011 v 14:01  

"Promiňte, ale nenašel jsem v těch textech, a četl jsem je všechny pozorně, nic závadného." - Bátorův životopis snad stačí, zastavme se na jeho kariéře po absolvování ZVS. Zázraky se v těch letech jaksi neděly a vysvětlení je jen jedno. Ostatně lidská paměť je dobrým zdrojem, pamatujete si na historku o Paroubkovi, který kradl salámy?

Anonymní řekl(a)...
12. srpna 2011 v 21:38  

"je mi jedno, jestli Bátora je či není na ministerstvu, ale není mi jedno, že se uspořádal hon na občana jen proto, že má jiný názor."

Není názor jako názor, to víte ostatně sám. Kdyby v demokratickém Německu dvacátých let někdo Hitlerovi vpálil kulku do hlavy, tak by vývoj ve světě vypadal úplně jinak. Já bych tedy takové kecy jako odsun "do země zaslíbené" považoval za přímé ohrožení demokracie. To není hon na člověka s jinými názory, to je zneužívání demokracie a vytváření xenofobních nálad. Jakl, Hájek, Joch, Bátora, Benda .... tedy pěkná partička ve vrcholných pozicích za naše daně. Ignorant

Anonymní řekl(a)...
13. srpna 2011 v 15:11  

Jednoznačně souhlasím s panem Laskavcem.
Tož přečtěte si a zapřemýšlejte ...
http://www.fragmenty.cz/iz000175.html

poste.restante řekl(a)...
13. srpna 2011 v 16:53  

Přečetl jsem si a mnohé z toho, co píše pan Olšer mohu odsouhlasit.

Teď už jen, když se Vám podaří mi vysvětlit, co s tím má společného pan Bátora.

Nebo si snad myslíte, že protesty proti homosexuálům, sexuální výchově ve školách či osobám jako je Jiří Pehe nás zachrání před islámským nebezpečím a rabováním gangů mládeže?

Není náhodou problém spíše v těch podnikatelích, kteří gastarbeitery v Británii, Francii a Německu houfně zaměstnávali a dokonce sponzorovali jejich "dovoz", protože to "vyšlo levněji"?

Myslí si snad někdo, že problémy Evropy vyřeší, když na okraji Schoengenského prostoru vztyčíme zátarasy z ostnatého drátu?

A co ti Turci, kteří žijí v Německu už ve třetí generaci?


Co kdyby takhle pan Bátora a spol raději zorganizovali akci za opravdu prorodinnou vládní politiku?
Pokud vím, tak rodinny s dětmi doplatily na současné i minulé vládní "reformy" jednoznačně nejhůř. O budoucnosti nemluvě.
Kdopak nám to zrušil i to málo, jako bylo společné zdanění?

O rodinných hodnotách nestačí jen vyřvávat na náměstích, ale také něco reálně dělat.

U nás se parta rodičů dala dohromady a ve spolupráci s městem vybudovali zadarmo a ve svém volnu Rodinné centrum s dětským hřištěm, klubovnou atd.
Mimochodem jde vesměs o křesťansky založené lidi.
Takhle podle mne žije autentický katolík, vyznávající tradiční rodinné hodnoty.

Anonymní řekl(a)...
13. srpna 2011 v 22:17  

Tak na tohle už reagovat nebudu, to už je příliš. Ponechte si svůj názor, máte-li touhu, já si ponechám svůj.

Anonymní řekl(a)...
14. srpna 2011 v 13:53  

Také jsem si přečetla článek pana Olšera a zdá se mi (?), že si dost protiřečí. První polovinu vlastně zpochybňuje, ba přímo vyvrací druhou polovinou. Anglie 2011 - svoloč, negramotní přistěhovalci, kriminalita... Paříž 1968 - vysokoškoláci, vzdělaní Francouzi, ideologický boj. Škoda, že mi pan Olšer nemůže vysvětlit souvislost. Nebo jsem to přečetla moc rychle?

Zdá se, že systému je definitivně odzvoněno, a my tady zavádíme testování...
P.S.: Souvislost s p. Bátorou jsem také nenašla, snad jen podtextový souhlas s jeho nacionalismem.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.