Skřivánek a sova – aneb IT ve vzdělávání

středa 16. září 2009 ·

Jubilejní 10. ročník mezinárodní konference Informační a komunikační technologie ve vzdělávání začal v úterý v rožnovském hotelu Relax. Pod záštitou rektora Ostravské univerzity v Ostravě Jiřího Močkoře ji tu pořádá Přírodovědecká a Pedagogická fakulta univerzity. V průběhu třídenního bloku vystoupí se svými příspěvky v češtině, slovenštině, polštině a angličtině na 42 odborníků.

MŠMT již v roce 2008 avizovalo, že hodlá v průběhu let 2009-2013 v souvislosti s čerpáním prostředků z evropských fondů věnovat zvýšenou pozornost informačním a komunikačním technologiím ve školách. Důvodem bylo podle tehdejšího ministra školství O. Lišky především to, že podíl informačních a komunikačních technologií na výuce u nás zaostává za průměrem zemí OECD. Technické vybavení škol počítači i připojením se od té doby výrazně vylepšily, vzdělávání pedagogů v IT gramotnosti však bude, jak se zdá, během na dlouhou trať.

O skřivánku a sově hovořil ve svém zajímavém příspěvku na téma Objektivní a subjektivní čas v lidském učení Jiří Mareš. Zmínil se o nich v souvislosti s typologií studentů akcentující čas, jež rozděluje studenty na ranní a večerní typy. Žákům a studentům by se zřejmě nelíbilo jeho extenzivní řešení zvýšení efektivity učení a vyučování prodloužením školní docházky, školního roku nebo školního dne. Naopak své příznivce by nepochybně našlo jeho řešení intenzivní, spočívající v lepším využití času pro výuku, zavádění nových učebních pomůcek a prostředků do vyučování.

„Intenzivní řešení může spočívat v radikálnějších změnách: předání některých činností učitele počítačům a počítačovým sítím. Přejít od učení z textu k elektronickému učení,“ řekl Mareš. „Přejít od učení vázaného na školu k učení, které se může odehrávat všude tam, kde má student přístup počítačové síti,“ dodal Mareš.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.