Do chatu zasáhli tři předmětoví koordinátoři pro český jazyk a literaturu (CERMAT, CERMAT 2, CERMAT 3), dva moderátoři (luca, lajka) a něco přes deset diskutujících. Na první pohled by se mohlo říct, že se tento formát skutečně neujal a že celá akce působí nepromyšleně, nepřipraveně a nuceně.
Jan Wagner
Jan Wagner: Zpráva o Chatu s tvůrci státních maturit dne 4. prosince od 18 hodin
Chaty jsou pořádány na fóru ePanel společnosti STEM/MARK, a.s. vždy v první čtvrtek v měsíci. Včerejší chat podle mne nevyžaduje komentář, dovolil jsem si jen některé pasáže zvýraznit. Chat využívá open source technologii AJAX Chat, chybí mu některé pokročilé funkce, takže komunikace je při paralelním odpovídání tří lidí nepřehledná a pro účastníky zbytečně náročná. Tři předmětoví koordinátoři pro český jazyk a literaturu i moderátoři vystupují anonymně, to na mne působilo velmi nepříjemně a neodpovídá to jejich oficiálnímu statutu.
(17:59:35) Janek_Wagner: Zdravím všechny
(18:00:04) CERMAT: CERMAT zdraví všechny chatující
(18:00:11) luca: Dobrý den, vítám Vás všechny u dnešního chatu s CERMATem. Upozorňuji, že hlavním tématem tohoto chatu je čeština u maturitních zkoušek. A ještě pár pravidel pro začátek:
* Pište stručně
* Pište věcně
* Pište slušně
* Když na někoho reagujete, pište před příspěvek jméno adresáta (např.: „marty: souhlas“)
* Pokud budete chtít do textu příspěvku vložit další řádek, stiskněte Shift+ENTER
* Pro větší přehlednost se snažte formulovat dotaz do jednoho příspěvku.
(18:02:49) Janek_Wagner: Mohu se zeptat, kdo je kdo?
(18:03:13) luca: Já jsem pouze moderátor.
(18:03:40) luca: CERMAT bude odpovídat na vaše otázky.
(18:03:45) CERMAT: Jsou zde přítomni předmětoví koordinátoři pro český jazyk a literaturu, CERMAT, CERMAT 2, CERMAT 3
(18:04:01) Janek_Wagner: A proč je to tak anonymní?
(18:04:42) ChatBot: Aja je přihlášen/a na chatu.
(18:04:57) ChatBot: Judita je přihlášen/a na chatu.
(18:04:59) ChatBot: kajak je přihlášen/a na chatu.
(18:05:00) CERMAT: Vystupujeme zde jako instituce CERMAT, nikoli jako fyzické osoby. Máte konkrétní dotazy k maturitě z českého jazyka a literatury?
(18:05:33) ChatBot: lajka je přihlášen/a na chatu.
(18:06:33) Aja: Je nekde k dispozici reseni ilustracnich testu z novematurity.cz?
(18:07:56) CERMAT3: Aja: Budou. Nyní tam nejsou, protože učitelé zadávají naše testy svým studentům. Vyvěsíme je během prosince nebo začátkem ledna.
(18:08:23) Aja: Dekuji.Kolik otazek musi byt spravne zodpovezeno, aby byl student uspesny v didak. testu?
(18:09:54) Aja: Pokud napr. v did. testu neuspeje, opakuje v zari jen cestinu, nebo celou maturitu?
(18:10:37) predseda: dobrý večer, zajimalo by mě, jak je to se slohem…pise se v nove maturite nejaky? a jake jsou podminky? kdo urcuje tema? dekuju!
(18:10:43) CERMAT3: Aja: Pokud žák neuspěje u jedné z dílčích zkoušek, opakuje celou komlexní zkoušku.
(18:10:56) Judita: Je někde dané, jaké typy textů se po studentech budou požadovat u písemné (slohové) zkoušky? Ze vzorových příkladů zadání mám dojem, že s tradičně chápanými a vyučovanými slohovými útvary souvisí typy zadání spíše volně. A připadá mi, že bez možnosti pracovat se sekundární literaturou je například zadání "příspěvek do sborníku o současné češtině" dost pekelné…
(18:11:01) CERMAT2: Aja: nelze paušálně určit dopředu. Ale až budou maturanti psát test, budou mít k dispozici údaj, kolik bodů (%) budou muset získat, aby uspěli.
(18:12:24) CERMAT: predseda: Ano, píše se písemná práce. Zadání určuje MŠMT. Jaké podmínky máte konkrétně na mysli? Zkouška je koncipována ve dvou úrovních obtížnosti, základní a vyšší, obě úrovně mají stanovený čas, rozsah i svá zadání.
(18:12:43) Aja: V ilustr. testu zakladni urovne je 27 otazek, to se mi zda hodne ve srovnani s 20 radkami slohu za stejnou dobu.
(18:13:33) ChatBot: Isilwen je přihlášen/a na chatu.
(18:13:48) CERMAT2: Judita: V nabídce deseti zadání pro písemnou práci budou zadání různé obtížnosti. Žák si vybere takové, na které bude stačit. Co může být neřešitelné pro jednoho, bude jednoduché pro jiného.
(18:13:49) CERMAT: Aja: Nerozumím otázce. Nelze srovnávat didaktický test a písemnou práci.
(18:13:49) Aja: Jeste k opakovani zkousky. Opakuje se jen cesky jazyk, nebo i ostatni predmety?
(18:13:54) predseda: dekuji, zajima me jestli je treba nejak omezeny nebo urceny rozsah… co se vsechno hodnoti? pravopis? v cizich jazycich je to treba i to, jak se drzi tematu, ze?
(18:14:45) CERMAT3: Aja: Žák opakuje pouze ty předměty, ve kterých neuspěl.
(18:15:14) CERMAT: Predseda: Hodnotí se podle stanovených kritérií hodnocení, cílem je hodnotit text komplexně. Bude vymezena hranice časová a prostorová. Časová je 60 a 90 minut.
K hranici prostorové, předpokládá se vymezení minimálního rozsahu.
Rozsah bude vymezen orientačně, cílem není počítání jednotlivých slov, ale
funkčnost textu.
Příklad pro základní úroveň obtížnosti: Orientačně lze minimální rozsah
vymezit přibližnou hranicí 200 slov /což odpovídá cca 20 řádkům rukou
psaného textu
(18:15:25) Aja: To je dobre. Myslim si, ze 27 otazek je hodne.
(18:16:56) predseda: dekuji za vycerpavajici odpoved, nejsem slohove moc zdatny, tak mam z teto casti trochu strach…kolik procent zkousky zabira ten sloh?
(18:17:33) CERMAT: Predseda: Písemná práce zabírá třetinu zkoušky. Strach nemějte, klidně se ptejte.
(18:17:43) Judita: Cermat2: děkuji za odpověď ohledně obtížnosti. Ještě jednou se ptám na typy zadání, zda někde je či bude jejich konkrétní soupis. Tradičním slohovým útvarům neodpovídají.
(18:18:43) Aja: Nektere ukoly did.testu jsou dost komplikovane zadane. Nervy budou pracovat, proc chceme nekoho "nachytat"kvuli nepozornosti pri cteni zadani?
(18:19:38) CERMAT: Judita: Ano, konkrétní soupis typů zadání bude. V koncepci vycházíme však i z tradiční české funkční stylistiky.
(18:20:11) Judita: predseda: mám dojem (možná mě páni či dámy z Cermatu opraví), že student musí uspět u každé z dílčích částí zkoušky, aby celkově prospěl, tj. test, sloh i ústní zkoušku musí zvládnout dostatečně (co přesně to bude znamenat, toť otázka), a v případě nrprospěchu koná opravnou zkoušku ze všech tří částí - tedy znovu test, sloh i ústní pohovor, i kdyby zbabral jen jednu část.
(18:20:55) CERMAT: Judita: předseda: CERMAT potvrzuje.
(18:21:12) Aja: Did. test a sloh se bude psat v jednom dni?
(18:21:18) CERMAT2: Zadání testových úloh je korektní. Nikdy nejde o to nachytat řešitele - zadání musí být co nejpřesnější - úlohou testu je zjistit, jakými dovednostmi žáci disponují, rozhodně nechceme nikoho nachytávat. Navíc proces vývoje testové úlohy je dost složitý, úloha prochází pretestováním a odbornou oponenturou.
(18:21:27) predseda: Judita: diky! tak to je prekerka:)
(18:21:53) Isilwen: Kdy bude žák obeznámen s výsledky testu?
(18:22:05) CERMAT3: Aja: Ano, v jednom dni.
(18:23:17) Janek_Wagner: CERMAT: Zopakoval bych otázku Aji: také se mi zdá nepoměr mezi náročností didaktického testu a písemné práce. Jaká bude zpětná vazba po Maturitní generálce 2009?
(18:23:56) CERMAT2: Isilwen: Po jeho vyhodnocení, po polovině června. Kalendář maturitní zkoušky pro rok 2010 je na www.novamaturita.cz
(18:24:28) CERMAT: Janek_Wagner: Každá část zkoušky se zaměřuje na ověření jiných dovedností.
(18:24:29) Sabka: Z kolika lit. děl se vybírá u ústní zkoušky? Kolik jich je k dispozici a z kolika se pak losuje? Rozbor díla se týká spíš uměleckých prostředků nebo obsahu díla?
(18:24:43) Aja: Mela jsem na mysli otazku typu "Co neodpovida udajum v grafu?" Take bych rekla, ze treba tento typ ukolu spis proveruje inteligenci nez znalosti z ceskeho jazyka.
(18:24:58) CERMAT: Janek_Wagner:druhé části Vaší otázky nerozumím. Jak to myslíte?
(18:25:07) maya: Dobrý večer, jak je to se seznamem povinne literatury? je nejaky?
(18:25:59) CERMAT: Aja: Při čtení údajů z grafů se ověřuje také čtenářská dovednost.
(18:26:17) Isilwen: Jak to tedy bude třeba se studiem na vysokých školách v zahraničí? Bez maturitního vysvědčení není možnost na univerzity nastoupit, tak se ptám, jestli není vyhodnocení až po polovině června pozdě?
(18:26:27) Aja: Studenti budou mezi ustnimi a pisemnymi zkouskami chodit do skoly, nebo budou mit dalsi "svate tydny"?
(18:26:46) CERMAT3: maya: Školní seznam literárních děl, ze kterého si žáci vybírají, sestavuje škola dle metodiky CERMAT - bližší informace na www.novamaturita.cz.
(18:26:59) CERMAT2: Sabka: To záleží na nabídce školy: Na základní úrovni nejméně ze 40, na vyšší nejméně ze 105. Maturant vybírá 20, resp. 30. Na www.novamaturita najdete další podrobnosti.
(18:27:43) CERMAT3: Isilwen: To není otázky pro CERMAT, nýbrž pro MŠMT.
(18:28:23) Sabka: Jak bude zajištěno, že se texty nedostanou "ven" dříve?
(18:28:32) Janek_Wagner: CERMAT: To chápu, ale pokud se podívám na ilustrační Didaktický test v základní úrovni obtížnosti, zdá se mi náročný. Schválně ho dám synkovi, který maturoval letos. Jak bude nastaven počet nutných bodů k "projití"? Využije se výsledků z Maturitní generálky 2009?
(18:29:09) ChatBot: BohuzelStudent je přihlášen/a na chatu.
(18:29:25) terka: Dobrý večer, ze seznamu povinné četby si student vybere těch některých 40 děl. Co když si ale pak vytáhne otázku
(18:29:28) Janek_Wagner: CERMAT3: Harmonogram snad stanovil CERMAT, ne?
(18:29:46) CERMAT2: Sabka: Asi máte na mysli pracovní listy. Ty jsou předmětem zkušebního tajemství, takže se na ně vztahují sankční ustanovení školského zákona. To by na utajení mělo stačit.
(18:29:54) Judita: Jazykové otázky vyšší úrovně testu mi přijdou přecpané termíny… Je to zkouška z ČESKÉHO jazyka, opravdu se vám zdá tak klíčová znalost latinské terminologie?
(18:30:15) terka: omlovám se za výpadek:)otázku na dílo, které zrovna nečetl?
(18:30:18) CERMAT3: Aja: Toto rozhodnutí je v současné době na řediteli školy. Zřejmě to upraví vyhláška ministerstva školství.
(18:30:28) BohuzelStudent: Ahojky, moc vam dekuji za statni maturitu, protoze to nikdy nemuzu udelat.Skoda, ze jste nejaky urdenici ktery si takovou vec vymysleli nekde v teple v kanclu a ja jako student ji tedka musim udelat. FAKT PARADA!!
(18:31:19) CERMAT3: Janek_Wagner: CERMAT je organizační složkou státu zřízenou MŠMT.
(18:31:31) CERMAT: Janek_Wagner: test odpovídá požadavkům definovaným v Katalogu požadavků z českého jazyka a literatury pro základní úroveň obtížnosti.
(18:31:39) Judita: terka: škola ti dá rámcový seznam a ty sama si z něj vybereš díla, která přečetš. nemůžeš si vytáhnout dílo, které nemáš ty sama ve svém vlastním seznamu!!!
(18:31:58) CERMAT: Judita: vyšší úroveň obtížnosti směřuje k vysokým školám.
(18:32:24) CERMAT2: terka: Maturant si vybere 20/30 děl, tím si vybírá i zadání, ze kterých si bude losovat. Situace, které se obáváte, nemůže nastat. Respektive nenastane. pokud si nedáte do seznamu dílo, které jste nečetla.
(18:32:31) BohuzelStudent: Dalsi vec, ktera mi statni maturitu dela vazne prijemnou je, ze se na tenhle typ zkousky ucim od pulky studia na stredni skole a ne od prvaku. DEKUJU TVURCI STATNI MATURITY!
(18:32:33) lajka: BohuzelStudent: Toto forum se snazi resit konkretni otazky ucitelu a studentu tykajici se statnich maturit, prosim respektujte to.
(18:32:34) CERMAT: Judita:terka: CERMAT potvrzuje.
(18:32:37) Judita: Vyšší úroveň směřuje ke studiu bohemistiky, tak se mi to jeví. A to mi nepřipadá dobře.
(18:32:38) CERMAT3: BohuzelStudent: Děkujeme za Váš názor, bohužel však nevíme, jak jste k němu dospěl.
(18:33:06) Aja: K predchozi otazce s grafy. Ja bych tento ukol zaradila spis mezi overovani logickeho mysleni do nejakeho testu studijnich predpokladu nez do maturity z ceskeho jazyka .
(18:33:29) predseda: byl zminen seznam literatury…kdy ho dostanu?
(18:33:40) CERMAT2: Judita: Ano, vyšší úroveň obtížnosti směřuje k vysokým školám. Nikoli nutně k bohemistice.
(18:33:49) CERMAT: Aja: Opět říkám, vyčtení informací z grafů patří k čtenářským dovednostem.
(18:33:57) BohuzelStudent: cermat3: Pokud dobre ctu, tak jsem v mistnosti "ZEPTEJTE SE TVURCU STATNICH MATURIT" a ja mam maturovat, takze tak jsem k tomu dospel.
(18:34:05) CERMAT2: Predseda: To se musíte obrátit na svého ředitele školy.
(18:34:46) BohuzelStudent: Prosim rekneme NE statni maturite! Cele tehle frasce je potreba udelat jedno velke STOP! :warning:
(18:34:51) CERMAT3: Bohuzel Student: Rádi Vám odpovíme na dotazy k českému jazyku a literatuře.
(18:35:00) Janek_Wagner: BohuzelStudent: Koukám, že pochopení textu, Vám dělá potíže ;-)
(18:35:36) luca: bohuzel student: Jeste jednou vas prosim o kladeni dotazu. Vase negativni nazory zde nejsou na miste.
(18:35:43) BohuzelStudent: Janek_Wagner: Pokud je "ZEPTEJTE SE TVRUCU STATNICH MATURIT" mysleno nejak metaforicky, tak asi ano.
(18:36:04) lajka: BohuzelStudent: Prosim formulujte konkretni dotaz, nebo budete z diskuse vyloucen, otazky tohoto typu nemaji smysl a jenom zamoruju chat
(18:36:12) Aja: Ja bych se rada od invektiv vratila k veci.
(18:36:15) Judita: Janek_Wagner a tobě čárky :-)
(18:36:24) BohuzelStudent: luca: Proc nejsou na miste?Nemuzu nesouhlasit?
(18:36:26) Janek_Wagner: BohuzelStudent: "Děkujeme za Váš názor, bohužel však nevíme, jak jste k němu dospěl."
(18:37:43) predseda: CERMAT2: ja se ptam vas:(
(18:37:47) Janek_Wagner: Judita: jj to je věkem ;-)
(18:37:50) BohuzelStudent: Proc se musim na statni maturitu z cestiny pripravovat v pulce mojeho studia na stredni skole a tim padem mam na tuto pripravu pouze dva roky? Ostatni budou mit ctyri.
(18:38:57) Janek_Wagner: lajka: Vy jste také moderátor?
(18:39:07) CERMAT: BohuzelStudent: Maturita nezkouší nic, co byste již od prvního ročníku neučil. Proto se počítá s náběhovou fází.
(18:39:08) BohuzelStudent: diky za odpoved!
(18:39:48) BohuzelStudent: Ale bohuzel mi tato hovadska odpoved nestaci..
(18:39:59) ChatBot: BohuzelStudent byl/a odhlášen/a (Vyloučen/a).
(18:40:40) terka: Bude se skládat ještě forma školní maturity z češtiny?
(18:40:56) Janek_Wagner: luca: To nebylo pedagogicke :(
(18:41:07) CERMAT2: Predseda: Jenže Váš ředitel bude stanovuje seznam knih, z něhož si budete vybírat. A já mu nemohu nařídit, co má do seznamu dát. V katalozích jsou definována kritéria pro sestavování tohoto seznamu. A je to i na už zde mnohokrát citovaných www.novamaturita.cz.
(18:41:21) CERMAT3: Terka: Záleží na řediteli školy, zda stanoví zkoušku z ČJL i v profilové části.
(18:41:55) CERMAT2: Predseda: Omlouvám se, samozřejmě má být stanovuje nebo bude stanovovat.
(18:42:03) (host:tatar): Dobry den. Nahodou jsem objevil tenhle chat a zda se mi, ze nekteri studenti jsou doopravdy pro společnost BOHUŽEL.
(18:42:25) predseda: CERMAT2 ja vas neopravil:)
(18:42:30) luca: Janek_Wagner: To je možné, ale diskuse by se možná nepohla z místa a času je málo na pedagogická řešení:)
(18:42:33) Aja: Jak velkou vahu v hodnoceni slohu maji gramaticke chyby ?
(18:42:36) CERMAT: Host:tatar: nezbývá než s Vámi BOHUŽel souhlasit
(18:43:35) (host:tatar): Rád bych se zeptal: Jak mohu jako rodič pomoci dítěti v přípravě na maturitu, kdyz nemam zadne informace a ani od ucitelu se toho moc nedozvim?
(18:43:36) ChatBot: (host:802342) se odhlásil/a z chatu.
(18:43:47) CERMAT: Aja: Je to jedna z částí komplexních kritérií hodnocení. Nemá však rozhodující váhu.
(18:43:56) CERMAT2: Predseda: Já vím, to už je profesionální deformace češtináře.
(18:44:59) (host:tatar): Budou někde existovat soubory otázek? Vím - asi se nedržim tematu, ale nevim, kdy se semzase dostanu…
(18:45:02) CERMAT3: Tatar: Na www.novamaturita.cz je speciální sekce pro žáky a rodiče, kde naleznete vše potřebné. V prvé řadě by Vás však měli informovat učitelé.
(18:45:25) Janek_Wagner: CERMAT: To, že sem BohuzelStudent vůbec našel cestu, je pozitivní. Podle návštěvnosti tohoto chatu se dá usuzovat leccos o stylu Vaší/naší práce.
(18:45:30) CERMAT3: Tatar: Ano, ukázky testů i zadání naleznete na www.novamaturita.cz.
(18:45:49) Sabka: učitelé neví nic, šlo by udělat na školách nějaké přednášky?
(18:46:09) (host:tatar): To asi mate pravdu, ale zda se mi, ze tridni me dcery (je ve 3. rocniku) vubec nevi, ze nejaka zmena maturity bude. Je cestinar:-)
(18:46:59) CERMAT: host: tatar: To je smutné, měla by se o tyto skutečnosti zajímat, případně se obrátit na CERMAT.
(18:47:00) CERMAT3: Janek_Wagner: Nejsem si jistá, že chápu, jak jste to myslel. Můžete to upřesnit?
(18:47:50) Janek_Wagner: CERMAT3: V našem amatérském divadle jsme tomu říkali přesilovka.
(18:47:54) (host:tatar): Nemohla by se strance www.novamaturita,cz udelat nejaka propagace? Mimochodem ten tridni je muz. Pobavilo mne, jak automaticky predpokladate, ze jde po zenu…
(18:48:02) CERMAT2: Sabka: Ještě v zimě se rozběhne osvětová kampaň pro češtináře a následovat budou školení, včetně e-learningu . Asi před měsícem vyšla speciální příloha Učitelských novin určená češtinářům. Mimochodem i ta je na maturitních webových stránkách.
(18:48:20) Judita: host:tatar - veďte dítě ke čtení, nejen beletrie, ale třeba i populárně naučných časopisů, letáků v tramvaji, příbalových letáků u léků, čehokoli, a bavte se s ním o tom, ať vám poví, jak tomu textu rozumí. Bez ohledu na státní maturitu se dneska velká většina zkoušek na VŠ včetně přijímacích dělá písemně a člověk trénovaný ve čtení má obrovskou výhodu, že je schopný rychle pochopit zadání. Tohle je klíčové v jakémkoli oboru. Smysl má i procvičování technik zaměřených na odbourávání stresu, aby dítě v situaci zkoušky dokázalo prodat všechno co umí. Opět: hodí se nejen k maturitě :-)
(18:48:59) Aja: Dekuji za utechu. Jen k tem prednaskam, snad uz byly schuzky SRPDS, my deformovani cestinari jsme tam uz rodicum vse vysvetlovali…
(18:49:15) CERMAT: Judita: CERMAT se ztotožňuje s Juditou, zřejmě je to nějaká paní češtinářka.
(18:49:38) (host:tatar): Judita: Diky. Mate pravdu - at jste kdo jste.
(18:50:40) CERMAT3: Tatar: Stránky www.novamaturita.cz osobně představil ministr Liška na tiskové konferenci, avizovali jsme jej v tisku i na stránkách www.cermat.cz. Učitelé odebírají Učitelské noviny, kde vychází příloha Maturitní zpravodaj, ve které taktéž píšeme o novém webu. Nechápu tedy, proč své studenty o nich neinformují.
(18:50:51) (host:tatar): Bude také chat tykajici se matematiky? Zajimala by mne vazba matematiky a informatiky … ale vim, ze to sem nepatri.
(18:51:03) Sabka: a jak je možné, že nějací češtináři toho vědí tolik a jiní zase nic? Jak se dostávají informace o státní maturitě do škol?
(18:51:15) Judita: Jsem češtinářka ;) Jenom mě hrozně mrzí, že už nikdy nebudu vymýšlet témata slohové práce :-(
(18:51:58) Janek_Wagner: CERMAT3: OBávám se, že na propagaci nových webů jsou osvědčené metody, ale představení ministrem na tiskové konferenci má nulový význam.
(18:52:14) CERMAT3: Janek_Wagner: Všechny střední školy obdržely informační dopis o tomto diskusním fóru. Výsledek vidíte sám…
(18:52:15) Sabka: Judita: napište to do sekce, co se mi nelíbí na státní maturitě:D
(18:52:26) (host:tatar): Nevim, nechci se nikoho dotknout, ale nevim, zda ucitele ctou (napr noviny, at uz Ucitelske ci jine)… Asi by to chtelo se jich zeptat, zda to ctou a kde by je informace "trkly"
(18:52:27) CERMAT: Sabka: Je možné, že někteří češtináři se zajímají více a jiní méně, myslíme, že informace na webu nebo v našem zpravodaji jsou dostupné.
(18:52:29) CERMAT2: Judita: To nemusí být tak docela pravda, s CERMATem lze spolupracovat při vývoji zadání písemných prací.
(18:52:30) Janek_Wagner: CERMAT3: NA tohle se najímají specialisté.
(18:53:03) CERMAT3: Tatar: To Vám nyní nemohu slíbit, ale rádi Vám odpovíme na info@novamaturita.cz.
(18:53:52) Janek_Wagner: CERMAT3: Chat je evidentně nejméně vhodným nástrojem, podobné zkušenosti jsou i s jinými pedagogickými online konferencemi.
(18:54:48) CERMAT3: Janek_Wagner: To je otázka pro specialisty, češtináři ji nevyřeší. Pouze znovu poukazuji na to, že jsme státní institucí a tudíž si nemůžeme dovolit tolik, co firmy ze soukromého sektoru.
(18:54:54) Janek_Wagner: CERMAT3: CERMAT se zřejmě nepoučil z podobných pokusů na edu.cz a dalších webech resortu a nehledá jiné cesty.
(18:55:01) CERMAT: host. tatar: Otázka je, kdo by se jich měl ptát, ředitel školy, ale také rodiče. My se jich také zeptat chceme a připravujeme výzkumné šetření určenék tomuto účelu.
(18:55:10) Aja: Ale mne treba z infoservisu CERMATU zatim nikdo neodpovedel…
(18:55:17) (host:tatar): ja myslim, ze jakykoli informacni kanal je lepsi nez nic (nebo nez TK ministra, netyka-li se ovsem platu ve skolstvi)
(18:55:36) CERMAT: Aja: kdy jste se dotazovala?
(18:55:48) Janek_Wagner: CERMAT3: Dovolte, abych se zasmál: rozpočet CERMATU na státní maturity je docela nafouklý.
(18:56:10) Aja: Asi pred tydnem.
(18:56:49) Aja: Dekuji za odpovedi.Na shledanou.
(18:57:00) ChatBot: Aja se odhlásil/a z chatu.
(18:57:07) CERMAT2: Janek_Wagner: Tohle ale opravdu jde mimo češtináře.
(18:57:14) (host:tatar): Vite - i z teto diskuse se mi zda, ze se s osvetou zacalo pozde a ze nase deti (ti prvni, kteri se "zucastni") budou jakymisi pokusnymi kraliky
(18:57:34) Sabka: Aja: já osobně jsem se dotazovala v sekci "zeptejte se tvůrců st. maturit" 7. listopadu a ještě mi neodpověděli. Odpověď sice už vím, ale jde o princip
(18:57:59) CERMAT3: Aja: Pokud byl Váš dotaz specifický a vyžadoval přeposlání z infocentra, je to možné. Můžete se ale spolehnou, že odpověď obdržíte.
(18:58:11) Janek_Wagner: Sabka: Myslíte http://epanel.cz/viewforum.php?f=33?
(18:58:37) CERMAT2: (host:tatar). Svým způsobem máte pravdu, ale novelizace školského zákona z letošního roku maturitní model dost změnila. Takže se logicky zkrátila i doma na osvětu. Bohužel.
(18:58:40) Sabka: Janek_Wagner: přesně
(18:58:45) Janek_Wagner: CERMAT3: Od toho je moderátor fóra, aby napsal, že otázka byla předána dále.
(18:59:53) CERMAT3: Sabka: Infocentrum CERMAT není na tomto panelu, ale na 224 507 507, info@cermat.cz nebo info@novamaturita.cz.
(19:00:12) Janek_Wagner: Sabka: http://epanel.cz/viewforum.php?f=33 není moc udržované. Například záznam chatu z 6.11. zveřejnili až 21.11.
(19:00:16) (host:tatar): hezky vecer vsem a drzme palce maturantum:-)
(19:00:46) ChatBot: (host:tatar) se odhlásil/a z chatu.
(19:00:46) Sabka: CERMAT3: ale sekce, kde z cermatu mají odpovídat na dotazy tu je
(19:00:46) CERMAT2: (host:tatar): děkujeme za dotazy
(19:01:09) luca: Oficiální čas pro náš chat již vypršel. Děkujeme všem jak za dotazy tak za odpovědi. V diskusi můžete dále pokračovat zde na tomto chatu. Všem diskutujícím velice děkujeme a přejeme pěkný zbytek večera!
(19:01:28) CERMAT3: Sabka: Tuto sekci zřídil epanel, ne CERMAT. Doporučuji své dotazy směrovat na infocentrum CERMAT.
(19:02:27) CERMAT3: CERMAT děkuje všem chatujícím a přeje hezký večer.
(19:02:32) Janek_Wagner: CERMAT3: A kdo to má tušit, proboha?
(19:02:34) Sabka: CERMAT3: Budu. Ale cermat s epanelem spolupracuje, tak myslím, že by mohl být schopný, jednou za měsíc odpovědět na dotaz
(19:05:26) Janek_Wagner: Bohužel se mi potvrdil můj dojem z předchozích chatů. které jsem jen četl v záznamu. Vypadá to, že si CERMAT potřebuje udělat čárku, že s kantory diskutuje.
(19:06:15) Janek_Wagner: Nashledanou.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 komentářů:
Okomentovat