Většina škol už ví jak na to, hodnotí expert na on-line výuku distanční podzim. Rozdíly jsou ale velké, kontruje ekonom

neděle 15. listopadu 2020 ·

Školy na rozdíl od jara již vesměs vědí, jak využívat distanční výuku, je přesvědčen učitel a expert na on-line vzdělávání Tomáš Hamberger. Problémy ale stále jsou, počítá k nim i malou motivaci některých učitelů on-line nástroje používat a rozvíjet. Ekonom Daniel Münich ale vnímá celou distanční výuku vesměs negativně a obává se, že řadu dětí dlouhý výpadek prezence ve škole výrazně poškodí. Experti debatovali o distanční výuce v Událostech, komentářích. 


Daniel Münich (cerge-ei.cz)
Podle ekonoma think-tanku IDEA CERGE-EI Daniela Münicha je hlavním nedostatkem distanční výuky, že jsou mimořádně velké rozdíly v její kvalitě. „Strašně závisí (…), kdo je na druhé straně – jestli dobrý učitel, který to zvládne, a kdo stojí k dětem zády. Rozdíly jsou obrovské a problémy jsou zdaleka největší na prvním stupni,“ uvedl. 

Expert na on-line výuku Tomáš Hamberger se ale domnívá, že nyní na podzim již funguje distanční výuka lépe, než fungovala na jaře, kdy byly školy bez předchozího varování uvrženy do vod nikoli jen neprozkoumaných, ale spíše takových, o nichž ani nevěděly, že existují. 

Ekonom Münich se však obává, aby nakonec zvýšení digitální gramotnosti nebylo to jediné, co se během distanční výuky u žáků zlepší. „Tak dlouhá, opakovaná výluka, tam děti mají obrovský problém navazovat. Stačí jedna věc, kterou nepochopí, a už se ztratí. Ztratí zájem, ztratí kontakt, motivaci, nemají partnery jak na straně spolužáků, kteří jim třeba pomohou, tak na straně učitelů,“ poukázal. 



Celý text a pořad ke stažení naleznete zde

3 komentářů:

mirek vaněk řekl(a)...
15. listopadu 2020 12:47  

Škody podfinancovíním školství a zhůvěřilými nepřipravenými refosmami byly větší než zavřené školy a výuka na dálku. Proč jsou rozdíly v distanční výuce velké? Jak je to možné? Jak to, že systém umožŇuje nekvalitní práci Školy i žáka? Kde je podpora od odborníků a státních ústavů? Kde je výběr rodiče, který není spokojen s nabídkou vzdělávání?
Diskutujících expertů je mnoho. Rozumná opatření žádná.

Silvie A. řekl(a)...
16. listopadu 2020 6:32  

Souhlas mirek vaněk!
Škody podfinancovíním školství a zhůvěřilými nepřipravenými refosmami byly větší než zavřené školy a výuka na dálku.

A k tomu přistupují ještě škody způsobené trvalým působením zhůvěřilých "reformátorů" v okolí ministra. Nikdo neví, kdy jim opět lupne v bedně a jaké další a další zhůvěřilosti vymmyslí a jaké další pohromy sešlou na školy! Všiml si někdo nejnovějšího předpisu pro letošní maturity? Dílo šílenců!

BP řekl(a)...
16. listopadu 2020 13:24  

A kdo se, paní Silvie, ptal nás učitelů, zdali v této době potřebujeme nějaké změny v systému státních maturit. Zkouška z cizích jazyků je krokem zpět do minulosti. Tato MZ jako jediná se přizpůsobila mezinárodním certifikovaným jazykovým zkouškám a nějaká hlava pomazaná to nyní zpochybnila.

Nerozumím tomu a nebaví mě to. Nechci už v tomto systému pokračovat. Pryč odsud, na svobodu, do předčasného důchodu!



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.