Školy na rozdíl od jara již vesměs vědí, jak využívat distanční výuku, je přesvědčen učitel a expert na on-line vzdělávání Tomáš Hamberger. Problémy ale stále jsou, počítá k nim i malou motivaci některých učitelů on-line nástroje používat a rozvíjet. Ekonom Daniel Münich ale vnímá celou distanční výuku vesměs negativně a obává se, že řadu dětí dlouhý výpadek prezence ve škole výrazně poškodí. Experti debatovali o distanční výuce v Událostech, komentářích.
 |
Daniel Münich (cerge-ei.cz)
|
Podle ekonoma think-tanku IDEA CERGE-EI Daniela Münicha je hlavním nedostatkem distanční výuky, že jsou mimořádně velké rozdíly v její kvalitě. „Strašně závisí (…), kdo je na druhé straně – jestli dobrý učitel, který to zvládne, a kdo stojí k dětem zády. Rozdíly jsou obrovské a problémy jsou zdaleka největší na prvním stupni,“ uvedl.
Expert na on-line výuku Tomáš Hamberger se ale domnívá, že nyní na podzim již funguje distanční výuka lépe, než fungovala na jaře, kdy byly školy bez předchozího varování uvrženy do vod nikoli jen neprozkoumaných, ale spíše takových, o nichž ani nevěděly, že existují.
Ekonom Münich se však obává, aby nakonec zvýšení digitální gramotnosti nebylo to jediné, co se během distanční výuky u žáků zlepší. „Tak dlouhá, opakovaná výluka, tam děti mají obrovský problém navazovat. Stačí jedna věc, kterou nepochopí, a už se ztratí. Ztratí zájem, ztratí kontakt, motivaci, nemají partnery jak na straně spolužáků, kteří jim třeba pomohou, tak na straně učitelů,“ poukázal.
Celý text a pořad ke stažení naleznete
zde
3 komentářů:
Škody podfinancovíním školství a zhůvěřilými nepřipravenými refosmami byly větší než zavřené školy a výuka na dálku. Proč jsou rozdíly v distanční výuce velké? Jak je to možné? Jak to, že systém umožŇuje nekvalitní práci Školy i žáka? Kde je podpora od odborníků a státních ústavů? Kde je výběr rodiče, který není spokojen s nabídkou vzdělávání?
Diskutujících expertů je mnoho. Rozumná opatření žádná.
Souhlas mirek vaněk!
Škody podfinancovíním školství a zhůvěřilými nepřipravenými refosmami byly větší než zavřené školy a výuka na dálku.
A k tomu přistupují ještě škody způsobené trvalým působením zhůvěřilých "reformátorů" v okolí ministra. Nikdo neví, kdy jim opět lupne v bedně a jaké další a další zhůvěřilosti vymmyslí a jaké další pohromy sešlou na školy! Všiml si někdo nejnovějšího předpisu pro letošní maturity? Dílo šílenců!
A kdo se, paní Silvie, ptal nás učitelů, zdali v této době potřebujeme nějaké změny v systému státních maturit. Zkouška z cizích jazyků je krokem zpět do minulosti. Tato MZ jako jediná se přizpůsobila mezinárodním certifikovaným jazykovým zkouškám a nějaká hlava pomazaná to nyní zpochybnila.
Nerozumím tomu a nebaví mě to. Nechci už v tomto systému pokračovat. Pryč odsud, na svobodu, do předčasného důchodu!
Okomentovat