Ministr zdravotnictví představil plán dobrovolného očkování pro ohrožené skupiny obyvatelstva a osoby zajišťující klíčovou infrastrukturu státu. V sedmi skupinách, kterým bude nabídnuto se nechat očkovat proti covidu, však chybí zaměstnanci mateřských a speciálních škol, kde nejsou roušky pro děti povinné. Mateřské školy však mají klíčovou úlohu v péči o děti zdravotníků, hasičů či dalších profesí, které jsou nutné pro zajištění chodu státu.

Učitelská platforma: Mezi pracovníky kritické infrastruktury patří i učitelky MŠ, nabídněte i jim očkování proti covidu
sobota 21. listopadu 2020
·
Mateřské školy jsou od začátku nouzového stavu stále otevřeny a děti nemusí mít roušky. Podobně jsou na tom i speciální školy. Není proto divu, že učitelky a učitelé mateřských
i speciálních škol jsou velmi zasaženi koronavirovou epidemií.
Podle předsedkyně Učitelské platformy Petry Mazancové se v návrhu zákona ministra zdravotnictví nepochopitelně zapomnělo na tyto pracovníky “Při práci s dětmi nelze ohlídat, aby měly neustále roušky. Pokud nejsou do plánu dobrovolného očkování zahrnuti všichni učitelé, mělo by se aspoň myslet na ty v mateřských a speciálních školách. Ti jsou nyní vystavení nadměrnému riziku nákazy,” říká předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová.
V současnosti ale jen pětina mateřských škol funguje bez jakéhokoliv omezení. “Mateřské školy jsou především vzdělávací, nikoli hlídací instituce. Ale uvědomujeme si, jak důležitou roli nyní v péči o děti sehráváme. Nepožadujeme uzavření mateřských škol, ale chceme, aby se s námi počítalo a byla nám nabídnuta možnost se očkovat,” sděluje Eva Musilová, ředitelka mateřské školy v Borohrádku.
Podobná situace je i ve speciálních školách, které se nyní společně otevřely s žáky prvních a druhých ročníků základních škol. “Vzdělávání dětí se speciálními potřebami vyžaduje osobnější přístup a je tedy náročnější, proto je vhodné pracovat s těmito dětmi přímo ve škole. U žáků se sluchovým postižením je například důležité odezírání, jiné děti mají řečové vady a v roušce může být komunikace nesrozumitelná,” doplňuje Tomáš Čada, učitel integrovaného gymnázia, střední odborné, základní a mateřské školy pro sluchově postižené v Praze.
Petra Mazancová k tomu dodává: “Šíření epidemie je nutné v mateřských i speciálních školách neustále vyhodnocovat na základě dat, aby bylo jasné, zda se učitelé nakazili od dětí či mimo školu. Data by pak měla být zveřejněna v otevřeném formátu, který umožňuje vysvětlit šíření covidu odbornou veřejností. Všem učitelům bychom měli nabídnout i antigenní testy, které umožní zjistit, zda mají v těle protilátky proti koronaviru.”
Zdroj: Učitelská platforma
Další informace k situaci v MŠ naleznete ve zprávě spolku Pedagogická komora
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Nebude levnější pro stát, když proočkuje všechny učitele všech škol a všech stupňů (včetně ostatních zaměstnanců) a nechá všechna školská zařízení otevřená?
Vždyť se pořád píše o tom, jak neskuteně drahé uzavření škol ve výsledku bude!
"V současnosti ale jen pětina mateřských škol funguje bez jakéhokoliv omezení."
Pro všechny mateřské školy platí stejná krizová opatření. Toto tvrzení nedává smysl...
Tím omezením mají samozřejmě na mysli uzavírání tříd, případně celé školky.
Ani v tom případě to není pravdivý údaj. Na konci října byla karanténa vyhlášena v maximálně 25 % mateřských škol (dva nejhorší kraje). Aktuálně je situace naštěstí lepší. Viz tisková zpráva Pedagogické komory...
Okomentovat