Školy mají vážné obavy z postupného návratu žáků. Ředitelé upozorňují například na problémy s maturitními semináři, kterých se účastní studenti z různých tříd, i na náročné zkombinování prezenční a online výuky. Podle nich je nemožné zajistit, aby se děti ve škole nepotkávaly. Jednou z podmínek návratu žáků a studentů do škol je, že při výuce musí zůstávat pohromadě stále stejná skupina. Reportáž přináší Deník N.
„Naprosté šílenství.“ Školy tápou, jak učit maturanty i jak dál zvládat online výuku
úterý 24. listopadu 2020
·
Štítky:
gymnázia,
hygienická opatření,
MŠMT,
názory,
otevření škol,
pandemie,
příprava na maturity
„To je pro nás neřešitelný problém. Většina výuky v maturitních ročnících je vedena formou volitelných seminářů, kde se vždy mísí studenti z obou maturitních tříd. Zvlášť má každá třída jen matematiku, češtinu a cizí jazyk,“ upozorňuje Jiří Vlček, ředitel Gymnázia Václava Hraběte ve středočeských Hořovicích.
Podle Vlčka by pomohlo rozdělení každého semináře na dvě skupiny (v každé by byli studenti z jedné třídy), na to ale škola nemá dostatek učitelů. „Každá škola asi bude muset zvolit postup, kterým něco poruší. Buď homogenitu, nebo se pošlou studenti domů na distanční výuku, nebo u části skupiny nebude učitel,“ říká Vlček. Jeho škola zřejmě zvolí třetí variantu. „Asi rozdělíme semináře na dvě skupiny. Učitel jedné něco vysvětlí, zadá látku a rychle se přesune vedle do třídy k druhé skupině. Takhle tam asi bude pendlovat,“ popisuje.
Podle ředitele pražského Gymnázia Nad Alejí Jiřího Bendy by bylo nejlepší nechat maturitní ročníky nadále na distanční výuce. „Návrat maturantů úplně ztratil smysl. V rámci svých tříd mají jen matematiku, češtinu, cizí jazyk a tělocvik, který stejně nebude. Nejraději bych je nechal doma, protože bude daleko efektivnější učit je distančně,“ míní.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Jestli to ředitelé říkají médiím proto, aby upozornili na ministerský binec, je to naprosto v pořádku.
Pokud by někteří z nich bezradně tápali i v reálu, je to na pováženou. Každý dobrý ředitel hodný toho jména musí být v současné výjimečné situaci dostatečně samostatný a odvážný, aby zvolil takové řešení, které je nejvhodnější pro studenty i pedagogy, nikoliv takové, které otrocky vyhovuje nějakému anonymnímu "papíru" z ministerstva.
(Slovem "nejvhodnější" myslím nejen efektivitu výuky, ale samozřejmě i ochranu zdraví všech zúčastněných.)
S uspokojením konstatuji, že my takového ředitele máme, takže budeme učit podle zdravého rozumu, přičemž pedagogové i maturanti se můžou domluvit, které spojené prezenční semináře jsou účelné a jejich zdravotní riziko minimální, a které nikoliv (takže budou i nadále vedeny distančně). Když nám to ředitel sděloval, dodal, že v případě stížnosti a následné kontroly mu nic horšího než vyhazov z funkce nehrozí, takže nic životně důležitého neriskuje.
Pevně doufám, že takových ředitelů je většina.
Unknown 1
Má to jeden velký problém, "hrdinů jsou plné hřbitovy". Myslím tím přenos koronaviru, který je stále vysoce aktuální. Stále si myslím, že za současné pandemie má zdraví trošku navrch. Situaci stabilizuje až vakcína, která umožní normální činnosti jak ve škole, tak ve společnosti. Ještě několik měsíců se počet nakažených bude pohybovat po sinusoidě. A už vůbec nikdo tady zase nechce 10 000 nakažených a více a stovky úmrtí denně.
Já tedy netápu jak učit maturanty distančně. Většinou jsou motivovaní a v pohodě spolupracují.
Okomentovat