Jan Blatný: Kdybychom žili ve staré Spartě, obětovali bychom ohroženou menšinu pro blaho většiny. Ale nežijeme

středa 25. listopadu 2020 ·

Česko čeká po více než měsíci první velké rozvolnění. Spustí se pravděpodobně v pondělí a znamená otevření maloobchodu či restaurací. Pokud se ale někde začne situace zhoršovat, znovu přijde zpřísnění. „Ve chvíli, kdy se zase dostaneme do situace, že se budeme muset vracet k restriktivním opatřením, budeme to muset udělat,“ upozorňuje v rozhovoru pro MF DNES ministr zdravotnictví Jan Blatný. 


Jan Blatný (mzcr.cz)
Blatný v rozhovoru také říká: 

Ve chvíli, kdy opravdu uvidím, že v jednom kraji došlo ke katastrofě, budu na to reagovat, ale kdybychom to teď o týden posunuli, nastane otázka, nebylo by to lepší posunout o dva týdny? A dostáváme se do zásadního sporu, že pouze z epidemiologického hlediska a medicínského pohledu je dobré mít co nejstriktnější opatření. Ale proti tomu stojí, že koronavirus sice ovlivňuje desítky nebo stovky tisíc lidí zdravotně, ale miliony lidí existenčně. 

Toto jsou věci, které je třeba brát minimálně na stejnou váhu, protože je většina lidí, kterým koronavirus nevadí. A oproti tomu je menšina, kterou může zabít. Kdybychom byli ve staré Spartě, nebudeme to řešit a rozhodneme se, že tuto menšinu budeme obětovat pro blaho většiny. Ale my nejsme ve staré Spartě a je to jakási smlouva, kterou musíme navzájem udělat, že chceme proto, abychom ochránili relativně malou a zranitelnou část populace, dobrovolně přistoupit na to, že omezíme svůj život, pohodlí a podnikání. To se těžko říká, ale musíme si to všichni uvědomit. 


Celý rozhovor nalezneme zde

23 komentářů:

Eva Adamová řekl(a)...
25. listopadu 2020 v 10:24  

A jakpak by to řešili v Athénách, to pan ministr náhodou neví?

tyrjir řekl(a)...
25. listopadu 2020 v 11:43  

V Athénách by, myslím, takového ministra a vládu demokraticky (prostřednictvím voleb) "vynesli v zubech.

Viz

POLITIKA ŘÍZENÉHO BANKROTU ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ PODPOROVANÁ ČESKÝMI UČITELI?

Německo, Francie, Finsko a většina států světa dávají na školství mnohem víc než Česko, protože ví, že školství je součást základní infrastruktury státu, na kterém závisí budoucí prosperita státu. Proto v Německu a ve většině dalších států nepodlehli hysterii kolem korónaviru a nezavřeli školy. V Česku to zřejmě neplatí. Vláda na školy kašle a učitelé jsou demotivováni a radši budou sedět doma u počítačů, než aby řádně učili? Česko má zhloupnout, být dál krmelcem nenasytných "elit" (Účelově vybraných "břichopasů" a hlupáků, kteří jim přizvukují:)) a někteří učitelé tomu budou přisluhovat? PROČ?

http://www.ceskaskola.cz/2020/11/nemci-otestovali-pres-110-tisic-deti.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/11/jan-amos-neznamy-od-smrti-ucitele.html

Beny řekl(a)...
25. listopadu 2020 v 14:45  


"Jan Blatný: Kdybychom žili ve staré Spartě, obětovali bychom ohroženou menšinu pro blaho většiny. Ale nežijeme"

Není náhodou toto povzdechnutí ministra zdravotnictví na jeho odvolání?

Dana Nová řekl(a)...
25. listopadu 2020 v 19:19  

pro tyrjir: Dva mí kolegové požádali o předčasný důchod a dva minulý týden zemřeli. Za dva ještě nemáme náhradu, takže můžete velice přispět vzělávacímu systému a jít příkladem. Pro pozici mistra odborného výcviku potřebujeme, abyste uměl řídit traktor, měl svářečský průkaz, zvládl opravovat různé zemědělské stroje. Není to ale moc dobře placené. Popřípadě pokud tohle všechno neovládáte a chtěl byste si vydělat víc, ještě k chlapcům z převážně slabého sociálního prostředí potřebujeme učitele teoretické výuky. Jedná se o matematiku, fyziku, odborné technické předměty, popřípadě výpočetní techniku,či správu počítačových sítí. Připravte se na výuku přidušený a v průvanu.
Pokud byste byl ochoten se této charitativní mise zúčastnit, kontaktujte mě, ráda zprostředkuji pracovní pohovor.

tyrjir řekl(a)...
25. listopadu 2020 v 21:52  

Průměrný věk zemřelých S KORÓNAVIREM (nikoli NA KORÓNAVIRUS) je 79 až 80 let a počet těchto zemřelých je 19 % z celkového počtu zemřelých.

Toto právě běží v titulcích v ČT24.

Dále během dne bylo tuším přímo ministrem zdravotnictví řečeno, že u zemřelých S KORÓNAVIREM není dosud určeno, zda vůbec byl příčinou jejich smrti korónavirus anebo jejich jiné onemocnění.

Dva mí kolegové požádali o předčasný důchod a dva minulý týden zemřeli. píše tu paní Nová. Je mi líto, jestli jsou ve škole paní Nové motivace, nemocnost a věkový průměr učitelů tak vysoké, napravovat to v této škole nehodlám a budu se spíš starat o obecnou nápravu nesrovnalostí ve školství. Jinak odchody učitelů do předčasného důchodu nebo do jiného zaměstnání mají různé příčiny z nichž většina rovněž nesouvisí přímo s korónavirem. Docházelo k nim například už při zavedení systému RVP/ŠVP. Mnoho učitelů si tehdy řeklo, že než být obětí takovéhle hlouposti, půjdou radši do předčasného důchodu nebo změnili zaměstnání a odešli ze školy. Pro paní Novou, která mi tu tak trochu poťouchle radí, co bych mohl dělat, mám taky jednu radu. Cítíte-li se být ve škole významně ublížená, zneužívaná nebo ohrožená, dejte třeba ve škole výpověď a jděte tam, kde budete spokojenější, neznáte li jiný způsob, jak ty nesrovnalosti ve škole řešit. Kdybyste si na mne jako žáka, kolegu nebo rodiče dovolila, co jste si dovolila zde, doslechla byste se ode mne rovněž něco jadrného k věcné a etické úrovni vašeho vyjadřování..

Eva Adamová řekl(a)...
25. listopadu 2020 v 21:59  

"Dále během dne bylo tuším přímo ministrem zdravotnictví řečeno, že u zemřelých S KORÓNAVIREM není dosud určeno, zda vůbec byl příčinou jejich smrti korónavirus anebo jejich jiné onemocnění."

Moje známá zemřela na astma s koronavirem v 57 letech. Problém je, že s astmatem bez koronaviru by tu s námi byla pravděpodobně ještě minimálně dvacet let.

tyrjir řekl(a)...
25. listopadu 2020 v 22:05  

Jan Blatný: Kdybychom žili ve staré Spartě, obětovali bychom ohroženou menšinu pro blaho většiny. Ale nežijeme.

Není náhodou toto povzdechnutí ministra zdravotnictví na jeho odvolání?


Podle mne ano. Nikoli však pro tento výrok samotný ale zejména pro to, co jsem zmínil v diskusi výše.

Kdyby pan ministr zdravotnictví řekl, že jsme v ideologicko-biologické hybridní válce, při které je nutná předběžná opatrnost, dalo by se s tím možná souhlasit. Proč se v Česku tato válka, na rozdíl od Německa a většiny dalších zemí, v Česku projevuje tolik právě ve školství - to je dosud nezodpovězená otázka. Odpověď na ni by možná vedla i k otázce na demisi ministra školství a dalších osob.



Dana Nová řekl(a)...
25. listopadu 2020 v 23:19  

"Je mi líto, jestli jsou ve škole paní Nové motivace, nemocnost a věkový průměr učitelů tak vysoké, napravovat to v této škole nehodlám a budu se spíš starat o obecnou nápravu nesrovnalostí ve školství. "

To aktuálně nepotřebujeme. My potřebujeme ty dva kantory. Ale chápu, že se vám učit nechce, to je vaše věc. To prostě každý dělat nemůže.
Oba mrtví byli mnohem mladší než 79 let.

"Jinak odchody učitelů do předčasného důchodu nebo do jiného zaměstnání mají různé příčiny z nichž většina rovněž nesouvisí přímo s korónavirem. Docházelo k nim například už při zavedení systému RVP/ŠVP. Mnoho učitelů si tehdy řeklo, že než být obětí takovéhle hlouposti, půjdou radši do předčasného důchodu nebo změnili zaměstnání a odešli ze školy."

Tak tohle nebyly ty případy. ŠVP nás teď skutečně nebere. Budeme rádi, když před třetí vlnou stihneme probrat aspoň něco.Odchody souvisí s koronavirem a s obavami o zdraví, respektive s faktem, že se s ochranou učitelů kromě větrání a roušek moc nepočítá. Mnoho učitelů si dnes řekne, že půjdou radši do předčasného důchodu, protože jim to za to riziko prostě nestojí.Nebo už koronavirus prodělali a stačilo jim to jednou.

"Cítíte-li se být ve škole významně ublížená, zneužívaná nebo ohrožená, dejte třeba ve škole výpověď a jděte tam, kde budete spokojenější, neznáte li jiný způsob, jak ty nesrovnalosti ve škole řešit."

Úmrtí kolegů bych nenazvala nesrovnalostí na pracovišti, nedostatek učitelů obecně také ne.
Necítím se ublížená ani zneužívaná a svoji práci mám ráda, jinak bych ji nemohla dělat.
Cítím se ohrožená. Počty nakažených kantorů v půli října byly alarmující a současná čísla jsou už doufám nižší. Vzhledem k tomu, že školství je součást základní infrastruktury státu, očekávala bych masivní testování a brzké očkování. Ale tak to nevypadá.

"Kdybyste si na mne jako žáka, kolegu nebo rodiče dovolila, co jste si dovolila zde, doslechla byste se ode mne rovněž něco jadrného k věcné a etické úrovni vašeho vyjadřování."

Závěr vašeho příspěvku mi připadá neadekvátně mravokárný. Budu se těšit na vaše další příspěvky a zaměřím se zejména na jejich věcnost a etickou úroveň, abych vám mohla příště být lepším oponentem.

tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 0:50  

Pokud je to Ve více školách (v podstatné části škol), jak paní Nová píše, je to závažná věc, kterou by nejen podle mne mělo MŠMT, vláda a Parlament ČR ve spolupráci se školami, jejich zřizovateli, odbory a zaměstnavatelskými organizacemi neprodleně řešit i (zejména) s ohledem na to, co jsem napsal v diskusi výše. Budou-li učitelé mlčet k těm obecným podmínkám a ministerským "strategickým" nesmyslům, může se stát, že k tomu nedojde a české školství bude dál popelkou. Na rozdíl od školství ve většině ostatních zemí světa (OECD).

K tomu viz například text a odkazy ve druhém komentáři v této diskusi:

http://www.ceskaskola.cz/2020/11/nemci-otestovali-pres-110-tisic-deti.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/11/jan-amos-neznamy-od-smrti-ucitele.html


tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 0:59  

Poznatky z analýz UNESCO a OECD ukazují na účinnost cílených a flexibilních opatření, doporučují nepřijímat jen plošná (a nejsnadnější) opatření. Kritérii cílených opatření jsou epidemiologická situace v obci, nebo kraji, stupeň školy nebo ročníky (včetně škol podle § 16 odst. 9, dětských domovů apod.), specifika složení žákovské (rodičovské) populace (počet sociálně znevýhodněných, žáků-cizinců, resp. s cizím jazykem nebo naopak sociokulturně zvýhodněných ve výběrové škole apod.), Kritériem flexibility je maximální rozhodovací autonomie ředitele o podobě výuky a formách komunikace se žáky a jejich rodinami podmíněná přesně definovanou epidemiologickou situací na regionální úrovni.

Úryvek z dopisu K. Valachové ministru školství Plagovi

tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 1:13  

Podle mne, až skončí 12.12.2020 nebo snad, doufejme, nejpozději před Vánoci nouzový stav, přestane o omezování práva na bezplatné počáteční vzdělávání prezenční formou (zákonem definovanou formou povinné školní docházky) ministerstvo zdravotnictví, když omezovat základní lidské právo lze jen za nouzového stavu. Co bude pak? Co budou dělat čeští učitelé, pokud se objeví žaloby na případné další nedůvodné omezování základních lidských práv? Budou snad stávkovat za prodloužení nouzového stavu? Anebo se začnou více starat o to, aby jednotlivá ministerstva, vláda jako celek a parlament lépe dbaly na řádné zajištění lepších podmínek pro fungování škol?

tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 1:43  

Opatření PES pro oblast školství a informace k provozu škol od 25. a 30. listopadu

https://www.prachatice.eu/opatreni-pes-pro-oblast-skolstvi-a-informace-k-provozu-skol-od-25-a-30-listopadu/d-35205

Opatření v té tabulce (na ministerských stránkách je tradičně umně zakuklená do souboru pdf:) jsou svázaná s existencí nouzového stavu. Až nouzový stav skončí, přestane z velké části platit i tato tabulka? Pokud platit nepřestane, jak ministerstva a vláda odůvodní další omezování základních lidských práv včetně práva na bezplatné počáteční vzdělávání?

tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 1:46  

Pokud PES tabulka po skončení nouzového stavu nepřestane platit, jak ministerstva a vláda odůvodní případné další omezování základních lidských práv včetně práva na bezplatné počáteční vzdělávání?

MG řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 5:59  

Tyjir - anonym žvanící nesmysly. To už tady dlouho nebylo...

Michal Komárek řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 7:56  

Pane Gavláku, diskutujte, prosím věcně a bez urážek. Děkuji!

tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 8:48  

Adaptace má dvě strany. Na jedné pomáhá přežít a zachovává vnitřní integritu. Na té druhé je abdikace na osobní svobodu a ochota žít v nějakém totalitním systému, který to za nás vyřídí... Je to samozřejmě z hlediska zpomalení infekce nutné. Ale je to model velmi nebezpečný. Je třeba mít od začátku na paměti, že se těch svobod, o které jsme rázem přišli, nesmíme vzdát. A jakmile důvody pominou, musíme velice pečlivě dbát na to, aby vrchnosti nezůstalo z toho, co zavedli, něco za lubem.....

Viz
https://dvojka.rozhlas.cz/cyril-hoschl-karantena-pripomina-brutalni-model-normalizace-vlna-solidarity-brzy-8169667

Vláda nouzový stav odůvodnila i tím, že některá opatření z té tabulky nelze bez nouzového stavu uskutečnit.

Co budou dělat čeští učitelé, pokud se objeví žaloby na případné další nedůvodné omezování základních lidských práv? Budou snad stávkovat za prodloužení nouzového stavu? Anebo se začnou více starat o to, aby jednotlivá ministerstva, vláda jako celek a parlament lépe dbaly na řádné zajištění lepších podmínek pro fungování škol?

J.Týř

Viz i

DISTANČNĚ VZDĚLÁVACÍ ROBOT NA KONCI ŠKOLSKÉHO TUNELU
aneb
SMÍ MŠMT ČR NAHRADIT ŠKOLNÍ VÝUKU ZALOŽENOU NA POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZCE TZV. DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍM?

http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html

tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 10:20  

To, co nám MŠMT ČR předkládá a doporučuje, není z mnoha závažných důvodů distanční vzdělávání v pravém slova smyslu. Není to vzdělávání schopné nahradit prezenční výuku a zajistit základní lidské právo na bezplatné počáteční vzdělávání. MŠMT proto nemá a nesmí mimo nouzový stav z více závažných důvodů nařizovat ani dopouštět náhradu prezenční výuky tím nouzovým tzv. "distančním vzděláváním". K tomu viz např. diskuse "Distančně vzdělávací robot..." a např i

Do školského zákona přibyl o letních prázdninách nový paragraf, který stanovuje pravidla při omezení osobní přítomnosti žáků ve škole tím, že nařizuje školám poskytovat vzdělávání distančním způsobem. Ve skutečnosti ale ve školách od března 2020 probíhá proces, který je v zahraničí označován jako nouzová distanční výuka (emergency remote teaching)...

distanční vzdělávání charakterizuje samostatné studium (samostudium), a proto je silně závislé na didakticky kvalitním návrhu materiálů, které musí nahradit interaktivitu mezi žákem a vyučujícím běžnou v prezenční výuce. Jenže tyto studijní opory nebyl čas v podmínkách základních a středních škol díky rychlosti nástupu pandemie připravit. Navíc na aktivity takto odborného charakteru nebyli učitelé ve svém předchozím vzdělávání cíleně připravováni...


http://www.ceskaskola.cz/2020/11/ondrej-neumajer-vzdelavani-na-dalku.html

MŠMT očividně nezajistilo ani některé další základní podmínky pro kvalitní a bezplatné distanční vzdělávání. Z toho je zřejmé, že mimo nouzový stav nemá a nesmí MŠMT školám a rodinám distanční vzdělávání nařizovat přinejmenším do doby, dokud výše uvedené nedostatky nenapraví.

Stane-li se, že bude dál probíhat nekvalitní "distanční výuka" mimo nouzový stav a dojde-li tato věc mnohdy nenávratně poškozující žáky a jejich rodiny, školy a nás všechny k soudu, budou se možná MŠMT ČR, ministerstvu financí, dalším ministerstvům a vládě jako celku "protáčet panenky". Například i při vyčíslení, kolik peněz a marného úsilí ten "ministerský distanční nesmysl" stál ve srovnání z řádnou prezenční výukou rodiny, zaměstnavatele rodičů a státní rozpočet.

Michal Komárek řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 10:49  

Pane Týři, už to asi stačilo, ne? Rozhodně tady neuvádějte jako zdroj "extra". Myslíte, že je to seriosní zdroj pro Vaše seriosní politologické úvahy? Děkuji!

tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 13:36  

Koroporadna serveru epravo.cz

Na jaře se rodiny semkly a všichni věděli, že nouzový stav brzy pomine. Teď už došly síly, ke všemu se přidal negativní důsledek krátkého dne a nedostatek slunce. Vyplývá to z dat Koroporadny, která po letní přestávce opět nabízí pomoc především v oblasti rodinného práva.

„Dotazy se ve druhé vlně proměnily,“ říká prezidentka Unie rodinných advokátů Daniela Kovářová, která vznik Koroporadny iniciovala. „Lidem docházejí finanční i psychické rezervy. Na jaře se manželé přestali rozvádět, teď naopak rozvodů a rozpadů vztahů přibývá. Stále častěji o pomoc žádají lidé, kteří se dosud drželi a pomáhali ostatním.“

Koroporadna, kterou založila Unie rodinných advokátů, vyřídila za na jaře více než 6000 dotazů. Ve druhé vlně je příliv dotazů nižší, nicméně sedm desítek členů Koroporadny jich i tak již vyřídilo několik stovek. Tazatelům po celou dobu slouží e-mailová adresa Koroporadna@uracr.cz. Členové týmu odpovídají tazateli adresně do druhého dne. Tři desítky vzorových otázek a odpovědí najdou zájemci >>> zde. Zpracované odpovědi jsou k dispozici i médiím.

https://www.epravo.cz/top/aktualne/koroporadna-lide-jsou-unaveni-a-bez-nadeje-112138.html


Povinnost nošení roušky v kontextu ústavních práv

K argumentaci o porušování ústavních práv a svobod občanů zjevným překračováním vymezených pravomocí Ministerstva zdravotnictví a jeho toleranci ze strany vlády nalezneme oporu i v judikatuře Nejvyššího správního soudu. Např. dle rozhodnutí NSS sp. zn. 1Ao 1/2005-98 „institut opatření obecné povahy nemůže sloužit k tomu, aby v rozporu s právem nahrazoval podzákonnou normotvorbu… slouží toliko ke konkretizaci již existujících povinností, vyplývajících ze zákona, a nikoliv k ukládání nových povinností, které zákon neobsahuje.“[5] Ministerstvo zdravotnictví tedy pod dohledem vlády vydává příkazy a ukládá povinnosti, aniž by k tomu mělo pravomoc, a tím bez jakékoliv kontroly Parlamentu zasahuje do práv a svobod zaručených Ústavou, respektive Listinou.

Ve společnosti se objevuje čím dál více odhodlaných osob, které se proti plošnému nařízení nosit roušky chtějí právně bránit. Situace je taková, že proti nařízení této povinnosti formou opatření obecné povahy Ministerstva zdravotnictví nelze činit nic jiného než navrhovat přezkum před správním soudem a čekat podobný výsledek jako na jaře, neboť Ústavní soud se již vyjádřil, že se tímto zabývat nebude.[6] Doufejme, že se jednoho dne dočkáme finálního rozřešení této otázky. Že by ESLP?...

https://www.epravo.cz/top/clanky/povinnost-noseni-rousky-v-kontextu-ustavnich-prav-111958.html



tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 13:42  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 13:43  

Pane Komárku, právník Tomáš Nielsen, kterého jsem citoval a vy jste to smazal, je jedním z lektorů uvedených na serveru epravo.cz. I Česká škola by mohla jeho názor citovat. Nemyslíte?

https://www.epravo.cz/eshop/lektor/judr-tomas-nielsen-67.html

Michal Komárek řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 14:01  

Pane Týři, jak dobře víte, žádný odkaz na epravo.cz jsem nesmazal. Zbytečně provokujete. Spíš se obávám, že nemáte copyright na to, abyste z eprava tak dlouze citoval... Příliš dlouhé citace budu nucen odstranit, protože ani ČŠ takový copyright nemá.

tyrjir řekl(a)...
26. listopadu 2020 v 16:16  

Senátoři požádali Ústavní soud o přednostní projednání jejich podání. Reagují mimo jiné na nedávné usnesení vlády ČR č. 1192 ze dne 16. listopadu 2020 omezující počet lidí v prodejnách podle provozní plochy, které však neumožnilo znovuotevření menších provozoven. „Malé provozovny mohou zcela bez problému regulovat počet osob na prodejně a zajistit dodržování rozestupů před prodejnou. Došlo by tak k většímu rozptýlení nakupujících, ti by se nekoncentrovali před hypermarkety, které mohly zůstat otevřené a prodávají i sortiment uzavřených prodejen,“ uvedl senátor Ing. Lukáš Wagenknecht, který podání inicioval...

https://advokatnidenik.cz/2020/11/23/skupina-senatoru-napadla-u-us-opatreni-vlady-pro-maloobchodni-prodej/

Návrhem senátorů na zrušení vládních omezení pro maloobchod zavedených kvůli šíření koronaviru se jako soudce zpravodaj bude zabývat Jaroslav Fenyk. Místopředseda Ústavního soudu návrh dostal na stůl podle rozvrhu práce. Rozhodovat o výsledku bude plénum, tedy sbor všech 15 soudců a soudkyň.

Senátoři žádají přednostní projednání, což zdůvodňují závažností situace pro podnikatele i vysokým počtem podpisů pod návrhem. Když členové horní komory parlamentu chtějí u soudu zpochybnit nějaký právní předpis, stačí jim deset podpisů. Tentokrát jich shromáždili 63, což znamená více než tři čtvrtiny Senátu...

https://advokatnidenik.cz/2020/11/24/us-projedna-navrh-senatoru-na-zruseni-vladnich-opatreni-v-maloobchodu/

No vida, věc živnostníků už u Ústavního soudu je. I nižší soud už uložil vládě lépe zdůvodňovat svá opatření ve veci povinných roušek. Podle mne je jen otázkou času, než se někdo z rodičů, učitelů, zřizovatelů škol a členů Parlamentu ČR vzchopí a v souladu s českým právem a přístupem většiny států EU a světa poukáže u českého nebo evropského soudu na nedůvodnost a škodlivost omezení základního lidského práva na bezplatné počáteční vzdělávání uskutečněné zákazem nebo podstatným omezením prezenční výuky ve všech typech škol v Česku a přenesením významné části odpovědnosti státu za bezplatné počáteční vzdělávání na rodiče. Viz komentáře výše v této diskusi.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.