„Samozřejmě jsme tušili, že něco takového může přijít a žádnou velkou hrůzu jsme z toho neměli, protože jsme si distanční výuku poměrně dobře nastavili už na jaře. Pro nás ale reálně existují jen dvě možnosti, které jsou smysluplné a efektivní – buď vyučovat všechny žáky prezenčně, nebo distančně. Kompromis a polovičaté řešení oddělování nižšího a vyššího gymnázia je z našeho pohledu a z pohledu zajištění smysluplné výuky nevhodné,“ myslí si ředitel gymnázia Polička Josef Dvořák. Reportáž přináší Seznam Zprávy.
 |
Josef Dvořák (gympolicka.cz) |
Jeho hlas ale zůstal vyslyšen jen z poloviny. Hygiena sice v září uzavřela celou školu, Ministerstvo zdravotnictví ale rozhodlo o distanční výuce pouze na středních školách, ale ne pro žáky s povinnou školní docházkou, což je problém pro šestiletá a osmiletá gymnázia, kterým je i to v Poličce. Děti v šesté, sedmé, osmé a deváté třídě chodí normálně do školy, středoškoláci jsou doma. Učitelé si ale musí poradit s oběma skupinami.
„Jestli je to zvládnutelné a efektivní, to se zeptejte za týden, až to zkusíme. Budeme ale požadovat, aby všichni učitelé byli ve škole, protože holt budou chodit z prezenčních hodin vysílat on-line do svého kabinetu,“ popisuje Dvořák.
Distanční výuka je sice od nového školního roku už povinná, na rozdíl od jarního období, Gymnázium v Poličce si ale nehodlá výuku vynucovat. Podle ředitele Dvořáka je tady škola zvlášť v tuto nestandardní dobu především proto, aby vzdělávání nabízela, a to podle čitelných a srozumitelných pravidel pro všechny, a žáky tak ke studiu motivovala.
„Pokud se ale budou podmínky měnit až příliš často, protože jednou nás zavře hygiena, podruhé plošně ministerstvo, jednou bude do školy docházet nižší gymnázium, podruhé ne, a bude to chaotické, tak studenti budou mít nižší a nižší ochotu s námi spolupracovat a účastnit se výuky,“ dodává Dvořák.
0 komentářů:
Okomentovat