„Zlepšil Roman Prymula komunikaci? Posuďte sami: Mnozí učitelé v podstatě do poslední chvíle nevěděli, zda budou od pondělka učit na dálku nebo ve škole. Ne, že by se nesnažili informace najít. Tápali. Původní zpráva zněla, že školy budou zavřené podle ´semaforu´. Později se však ukázalo, že možná podle nějakého jiného ´semaforu´, který ještě nikdo nikdy neviděl. Podle ´krajského semaforu´,“ komentuje Michal Komárek pro Český rozhlas Plus.
|
Michal Komárek (archiv autora)
|
Komárek také říká:
A postupně se odhaloval skutečný rébus – jak mohou „oranžové okresy“, tedy okresy, kde by měly být školy zavřené, dohromady vytvořit „zelený kraj“, tedy kraj, kde se bude učit normálně.
Ukázalo se, že to jde. A tak se v řadě „oranžových“ okresů zatím učí prezenčně.
Ale tím zmatení pojmů zdaleka nekončí...
Opravdu zásadní problém je pak v tom, že se s učiteli nikdo nebaví. Ptají se na logiku opatření, chtěli by jim rozumět, nemají ale data. Navrhují vlastní modely, jak by šlo vyučování ve školách zachovat alespoň částečně. Jako odpověď dostávají jen rozostřené a trochu divoké rozfázované poblikávání dvou prolínajících se semaforů.
Pocit, který si z té světelné show mohou odnést?
Zmatek. Trocha beznaděje. Trocha ponížení.
Celý text a komentář ke stažení naleznete
zde
0 komentářů:
Okomentovat