„Základní věci, třeba způsob klasifikace žáků, ale musí ministerstvo školství jasně definovat. Není možné, aby to každá škola dělala jinak,“ říká v reportáži MF DNES ředitel zlínské Základní školy Dřevnická Pavel Dvořák. Upozornil také na to, že žáci na druhém stupni nemají dost známek k serióznímu hodnocení. Období, kdy se učí doma, podle něj známkovat nelze. V rodinách jsou rozdílné možnosti. Jak technické, tak třeba časové.
Právě větší autonomii ve vzdělávání a zodpovědnost za vlastní vědomosti chce ze současné krize vytěžit. „Ukázaly se nám věci a metody, které je možné přenést do běžné výuky,“ potvrdil Molek.
Prostorová nařízení vlády, která jsou nutná pro obnovení výuky, naprostá většina škol naplnit může. Obava učitelů, že se bude muset učit v rouškách, je zažehnána. Povinné budou jen ve společných prostorách a při bližším kontaktu, v lavicích, když budou žáci sami, si je mohou sundat.
Celý text naleznete v MF DNES
5 komentářů:
Někdo je schopen problém řešit a někdo čeká příkaz shora.
Jakýkoliv příkaz shora bude kontraproduktivní. Každá škola se zařídila po svém. Doteď nebyl schopen to nikdo řídit, takže začít do toho kecat teď, vyvolá chaos. Ministerstvo musí zlegalizovat změnu ve školních řádech a dát možnost školám si to vyřešit.
"Základní věci, třeba způsob klasifikace žáků, ale musí ministerstvo školství jasně definovat. Není možné, aby to každá škola dělala jinak,“"
Minimálně by měly být definovány čtyři věci:
1. Které předměty nebudou klasifikovány vůbec.
2. Zda a v jakém rozsahu brát v úvahu výstupy žáka z domácího učení.
3. Co s žáky, kteří doma nepracovali vůbec.
4. Zda může být na jednom vysvědčení kombinováno hodnocení známkou a slovní hodnocení.
"Vyučování na dálku navíc odhalilo zásadní slabinu českého školství. Žáci nejsou zvyklí pracovat samostatně. Udělají jen to, co se jim řekne. „Tak to po nich systém dosud chtěl. Pracují kvůli vnější motivaci, tedy známce. Přirozená touha po vědění chybí,“"
Nesmyslná generalizace, protože mezi mými žáky je dobrá polovina, kteří úkoly plní bez jakéhokoliv postrkování, aniž bych výstupy domácí prace známkovala. A s tou chybějící přirozenou touhou po vědění bych také brzdila. A jestli má pan Molek pocit, že to bez vnější motivace nejde, myslí si, že bylo rozumné jim tu vnější motivaci v této situaci brát?
Souhlasím zcela s paní Adamovou.
Mně plní většina žáků úkoly, ač jim špatná známka nehrozí.
Většinu jsem neznámkoval vůbec, jen jsem rozdal pár jedniček.
„Pracují kvůli vnější motivaci, tedy známce. Přirozená touha po vědění chybí,“
vysvětlil ředitel Základní školy Sychrov ve Vsetíně Michal Molek
Pytlici by nechtěli být v kůži ředitele ze Sychrova.
Pár dnů ve funkci a hned taková pecka!
O až tak úděsném stavu školy se pytlici dozvědět, vůbec by se do konkurzu nehlásili...
Okomentovat