Konference k vícejazyčnému vzdělávání

neděle 1. září 2019 ·

Život v 21. století, ve světě globalizace, rozmanitosti společnosti a rychlého vývoje technologií, vyvolává nutnost změn v přístupu ke vzdělávání, které musí být transverzální, etické, udržitelné a založené na osvojování kompetencí. Velké nároky jsou kladeny především na jazykové vzdělávání, kde je nutno pracovat s realitou heterogenních tříd, ve kterých se společně vzdělávají žáci s odlišným kulturním a sociálním zázemím a rozmanitým jazykovým repertoárem. Setkávání odborníků z různých zemí a sdílení příkladů inspirativní praxe je pak jednou z nezbytných podmínek pro naplnění této výzvy.


S cílem podpořit důležitost vnímání vícejazyčného vzdělávání tak organizace MultilingNet navázaná na Fakultu aplikované lingvistiky Univerzity ve Varšavě organizuje v úzké spolupráci s Českou školní inspekcí, Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a Filozofickou fakultou Univerzity Karlovy mezinárodní konferenci s názvem Vícejazyčné a multikulturní vzdělávání: politika a praxe (Multilingual and Multicultural learning: Policies and Practicies), která se bude konat ve dnech 14. a 15. prosince 2019 v prostorách Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

Konference je určena pro experty v oblasti jazykového a multikulturního vzdělávání, ředitele škol, učitele a další odborníky a bude zaměřena na různé aspekty osvojování jazykových a sociolingvistických kompetencí. Témata konference budou zahrnovat přístupy k interkulturnímu a vícejazyčnému vzdělávání v různých podmínkách, neurolingvistické procesy při učení se jazykům, rané jazykové vzdělávání včetně zachování individuálního jazykového a kulturního dědictví, vyučovací metody, rozvíjení čtenářské gramotnosti bilingvních a vícejazyčných žáků apod.

Účast a konferenční příspěvky přislíbili jako klíčoví mluvčí významní odborníci na uvedenou problematiku. Na konferenci tak vystoupí např. Ofelia Garcia, profesorka The City Univerzity of New York, Elana Shohamy, profesorka Univerzity v Tel Avivu, která se zaměřuje na výzkumnou činnost v oblasti jazykového vzdělávání v kontextu vícejazyčné společnosti, Li Wei, přední britský lingvista, vedoucí katedry aplikované lingvistiky Univerzity of London, který se mimo jiné zabývá problematikou souběžného osvojování několika jazyků, Zhu Hua, profesorka aplikované lingvistiky na Univerzity of London nebo Ricardo Otheguy, profesor jazykovědy na City Univerzity of New York. Konferenční příspěvek přednesou také zástupci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a České školní inspekce.


Další informace a možnost přihlášení naleznete zde

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.