Vážně netuším, jak si může ministr myslet, že učitelé stojí o to, aby jim ministerstvo ukazovalo směr...
Mnoho učitelů přišlo dnes do škol v černém nebo s černou páskou na ruce. Protestují nejenom proti nízkým platům, ale i proti celkové zanedbanosti školství. Proti tomu, že se stále všude jen mluví o tom, že školství je priorita. Mají pocit, že politici a společnost jako taková na ně dost kašlou… Mezitím na ministerstvu: Předávají se medaile za zásluhy. Korunky za oblíbenost. Vedou se řeči: Že máme skvělé učitele, že jim věříme, že jim chceme dát všemožnou podporu, že s nimi chceme a budeme mluvit…
Aby bylo jasno: Nekritizuji ty, kdo si přišli pro ocenění. Je možná za celoživotní práci a ta není dána tím, co se děje právě dnes. Anebo je nominovali jejich žáci, a to je ještě jiná, zvláštní odpovědnost.
Jde mi o tu absurditu, kterou si snad politici neuvědomují. Nebo si ji nepřipouštějí. Nebo ji prostě arogantně odmítají. Poslanci se včera trapně pohádali o rychlost zvyšování učitelských platů. Vyhrála varianta pomalejšího růstu, kterou hájil i ministr školství.
Dnes pronáší zdravici a předává medaile. Říká: „To je signál, že se věci mění k lepšímu. Mohu vám všem slíbit, že se budu ze všech sil snažit v těchto změnách pokračovat. Chci, aby vám ministerstvo pomohlo nejen ukazovat směr, ale společně s vámi posouvalo úroveň českého školství a vzdělanosti dopředu.“
Zní mi to nějak povědomě. Něco jako „klid na poctivou práci“. A „lepší zítřky“. O protestu a černé barvě nikde ani zmínka.
Jiný svět. Dva oddělené světy.
Vážně netuším, jak si může ministr myslet, že učitelé stojí o to, aby jim ministerstvo ukazovalo směr.
6 komentářů:
Pěkně napsáno. :-)
Ano, mezi učícími učiteli a ministerstvem zeje propast. A po metálech se přejít nedá.
A před Plago, za Valachové, byly světlé včerejšky?
Hned mne napadl příměr k Titaniku, na jehož palubě se tančí.
Trefný komentář.
No vida. Ukazuje se, že pan Komárek umí napsat dobrý článek.
Tentokrát mohu jen souhlasit s autorem.
Desatero predikčního modeláře, elitáře, obstarožního konzervativce, laťkovače a kyptoautisty:
1) Zavést výsluhy pro učitele, tj. např. za 10 odučených let 5 tisíc k důchodu, za 15 let 7 tisíc k důchodu, za 20 let 10 tisíc k důchodu a za 25 let třeba 15 tisíc k důchodu.
2) Zavést institut veřejného činitele pro učitele.
3) Nakoupit a provozovat státní rekreační zařízení, kam by učitelé mohli jezdit i s rodinnými příslušníky na dovolenou třeba na 14 dní o prázdninách, kde by bylo postaráno o jejich děti, a kde by platili jen stravu a ještě ideálně dotovanou.
4) Snížit počet SŠ s maturitními obory.
5) Zavést cut-off score u přijímaček na SŠ.
6) Zavést možnost vyloučení žáka za opakované porušování školního řádu, nebo zákonů.
7) Zavést povinnou maturitu z matematiky.
8) Přestat dotovat soukromé školství z veřejných peněz.
9) Zavést dvouúrovňové maturitní DT.
10) Přestat živit tu aktivistickou chobotnici přisátou na veřejných penězovodech.
Okomentovat