Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ a revize RVP

čtvrtek 28. února 2019 ·

Jedním z témat konference MŠMT k představení přípravy Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ bude i téma revize rámcových vzdělávacích programů. Vizi, aktuální fázi revizí a témata k diskuzi za Národní ústav pro vzdělávání představí vedoucí revizí, Jaroslav Fidrmuc. V nejbližších dnech bude zveřejněn záznam z celé konference. Její úvod, včetně projevu ministra Roberta Plagy můžete sledovat v přímém přenosu 28. 2. 2019 od 10 hodin na facebookovém profilu MŠMT.




Další informace naleznete zde


11 komentářů:

laimes řekl(a)...
28. února 2019 v 6:58  

strategie se dělá na generaci dopředu tj 25 let, všechny ti pětiletky mezi tím jsou taktika,kterou strategii naplňujeme a korigjeme

mirek vaněk řekl(a)...
28. února 2019 v 7:42  

Strategie vzdělávání neexistuje. A mám obavu, že existovat ani nebude. Půjde opět o taktiku, jak nakrmit vlka a kozu udržet celou, případně ještě podojit. Neboli ušetřit peníze a zachránit školství, což jsou dva protichůdné a dnes neudržitelné cíle.

Ivo Mádr řekl(a)...
28. února 2019 v 7:56  

Koho reprezentuje a zastupuje EDUin?

laimes řekl(a)...
28. února 2019 v 10:09  

strategie vzdělávání musí vycházet ze strategie státu (ekonomiky a společnosti),což u nás bohužel neexistuje....
realita je taková že jsme,a nejbližších 10-20 let budeme,ekonomikou:
1/ montoven
2/stavebnictví a dopravy
3/levných služeb
všechny tyto obory potřebují především vyučenou,zaučenou,rekvalifikovanou pracovní sílu ,žádné maturanty a minimum vysokoškoláků

mirek vaněk řekl(a)...
28. února 2019 v 15:34  

Laimesi. Uvažujte. Levné služby to je těch 24% nejslabších v ročníku. 76% je na maturitních oborech.
A podívejte se kam jdou nejchytřejší studenti. Tam, kde jsou peníze. Banky, Práva, VŠE. Kde je převis poptávky - psychologie,politologie,sociologie apod.
To nejsou levné služby. Má to budoucnost? Posune to zemi kupředu? V čem bude kokurenceschopná ostatním zemím?

laimes řekl(a)...
28. února 2019 v 17:02  

drahé služby typu banléřů a pávníků = praha
konkurenceschopí vůči balkánu jsme blízkostí německu a vůči západu levnou prac silou

Radek Sárközi řekl(a)...
28. února 2019 v 23:10  

Tisková zpráva MŠMT:
http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/ministerstvo-zahajilo-debatu-ke-strategii-vzdelavaci

Radek Sárközi řekl(a)...
28. února 2019 v 23:11  

Konferenci hodnotím jako vydařenou. :-)

laimes řekl(a)...
1. března 2019 v 3:54  

pan ministr řekl všechno správně,jenom v tom hlavním je vedle jak ta jedle,současný systém založený na nejedlého reformě 48 se nevylepší nějakým "posouváním" ale opět zásadní reformou,která přinese zcela nový systém,toto ovšem nelze provést v současném politickém systému založeném na čtyřletých marketingových obdobích,jelikož je to práce přesahující toto období a setká se s odporem všech ve školství zúčastněných......
plaga mně připomně nejedlého,tehdy nebylo moderní "posouvat" ale "proměňovat",proměňování však stávající chaos proměňovalo v ještě větší,takže to dopadlo tak,že úv ksč dalo příkaz min kopeckému,aby na svém inisterstvu do půl roku vypracoval školskou reformu,kterou pžedal nejedlému,aby ji jako ministr školství předložil vládě, přestože se "rudý dědek" vzpouzel,reforma byla přijata a realizována....
dnes není nikdo kdo nařídí, zpracuje,schválí,uvede do praxe,takže bude kreatvně posouvat na konferencích a především v médiích...
ve vzpomínaném fimsko to možné je,jelikož je tam politický systém jako u nás kdysi=národní fronta,jen bez vdoucí úlohy jedné strany a všechny se dohodnou na potřebě reformy,na cíli i pravidlech a všichni ji realizují,nehledě na to,kdo má v tomto ři příštím období kolik poslanců parlament u a kdo z které strany je momentálně primiérem či ministrem školství,což j u nás nemyslitelné,nic nás netlačení,stle nm půjčují,stlále žijeme na zvětšující se dluh...

mirek vaněk řekl(a)...
1. března 2019 v 8:00  

Laimesi v mnohém máte pravdu. Ale hlavní problém je cíl směřování českého školství.
Reforma se dá dělat, když máte zdroje a rezervy. Zdevastované české školství nemá ani jedno. Jediná možnost je snažit se zachránit to, co ještě funguje a snažit se zlepšit to ostatní. Mediální masáž se snaží to, co funguje, ještě honem rychle rozbít, aby se mohlo privatizovat.
A je třeba podpořit vzdělávání a ne školské podnikání. Vzdělávat se musí chtít především žáci. A tam vnější stimul je nutností.

laimes řekl(a)...
1. března 2019 v 8:53  

žijeme v tržní euro-ekonomice,nemůžete blokovat podnikání ve školství, současný kočkopes, kdy si na státních školách dělá každý, co chce,je dlouhodobě neudržitelný

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.