Jana Kunšteková: Otevřený dopis poslankyni Vlastě Bohdalové: Nic jste nepochopila, jen se podivujete nad tím, že petice proti kariérnímu řádu měla tolik podpisů

sobota 15. července 2017 ·

Vážená paní poslankyně, Docela s pobavením jsem si přečetla Váš blog na IDNES – Poslední zvonění (po dvou týdnech), kde pláčete nad neslavným koncem Kariérního řádu. Celkově z Vašeho blogu vyznívá nejen hluboké nepochopení toho, proč jste byla zvolena do parlamentu – tedy hájit zájmy svých voličů – ale i toho, proč byl tento legislativní paskvil učitelskou veřejností odmítnut. Jen proto jste mohla napsat, že petici „jednoho muže“ podepsalo překvapivé množství učitelů a učitelek.

Jana Kunšteková Maříková (facebook.com)
S dovolením Vám připomenu, jako dlouholetá obyvatelka Českých Budějovic, Vaše neslavné působení v době, kdy jste byla náměstkyní primátora pro školství. Myslím, že jste byla rekordmankou v počtu „optimalizovaných“ a zavřených škol a hlavně školek ve městě, vše v rámci úspor, jak jinak.

Za celou dobu, kdy jste pak byla poslankyní, si nedokážu vybavit jedinou věc, kterou jste pro školství udělala a jež by byla pozitivní a skutečně něco přinesla, kromě papírování. Coby poradkyně jste podporovala všechny kroky ministryně Buzkové, která zahájila etapu státních maturit Cermatu, odčerpávající značné obnosy z kapitoly MŠMT, s minimálně spornou kvalitou a řadou drahých šlápnutí vedle. Podporujete i nyní vše, co vymyslí ministři školství z ČSSD, zcela bez ohledu na to, co tomu říká odborná veřejnost. Klidně jste si vyslechla argumenty proti inkluzi - na jihočeských školách, a to jak speciálních, tak základních - slíbila pomoc, a pak hlasovala pro zavedení inkluze.

Zvykli jste si učitele i veřejnost vyšachovat a nechat je jen trpně čekat, jakou morovou ránu na ně zase sešlete. Nu, zdá se, že pohár trpělivost přetekl. Teď se divíte, že se učitelé nechtějí sklonit před dalším nápadem, který jim má zdánlivě pomoci k lepšímu ohodnocení. Jen proto jste mohla napsat.“ Dva roky se rodil kariérní řád. Bylo to složité a trvalo opravdu dlouho, než se podařilo najít kompromisní řešení, které vyhovovalo odborům, učitelským organizacím a které reflektovalo také množství připomínek lidí z praxe.“ S lidmi z praxe, paní poslankyně, nikdo nejednal. Jednali jste jen s těmi, kteří s vámi souhlasili, a na ostatní připomínky – a že jich bylo dost, třeba od Učitelského profesního sdružení, napsali úředníci na ministerstvu „Neakceptováno“.

Nyní sklízíte plody své práce – ale nic jste nepochopila, nic jste se nenaučila. Jen se podivujete nad tím, že petice proti kariérnímu řádu měla tolik podpisů, a místo toho, abyste zapátrala ve své paměti, zda něco nebylo špatně, viníte „jednoho muže“, že zmanipuloval spoustu učitelů, kteří zřejmě petici podepsali, aniž ji četli, stejně jako vy jste asi nečetli připomínky, které vám ke kariérnímu řádu chodily. Učitelé jsou lidé gramotní, i když si to ministři nemyslí, a čtou. Že kariérní řád neznamená žádné zlepšení pozice učitelů ani jejich odměňování, zato je to báječný kšeft s eurodotacemi. Že ročně mělo jít na učitele 140 milionů, zbytek ze dvou miliard na úředníky a různé příživníky na ně přisáté. Například jen na propagaci mělo jít 45 milionů. Naprostý výsměch učitelům a ukázka papalášského chování.

Malá pikantnost na závěr – pro kariérní řád nehlasovalo 17 poslanců ČSSD, včetně premiéra, přestože jste potřebovali 101 hlasů pro schválení sněmovní verze. Je dobře, že jste voličům Jihočeského kraje připomněla před volbami, kdo jste a jak reagujete na jejich hlasy.

S pozdravem Jana Kunšteková Maříková, učitelka už 27 let

3 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
15. července 2017 v 23:08  

Jsou pracovní operace, u nichž záleží na pořadí, například:

Dát koze nažrat - Chtít, aby dojila a tancovala
Řádně připravit věc - Schválit a realizovat ji
Nadělat smetí - Zamést

Dělat tyto operace v opačném pořadí se nedoporučuje. MŠMT správné pořadí operací z prvního a druhého příkladu nedodrželo. Proto Sněmovna aplikovala postup podle třetího příkladu.

Je to škoda, že Vláda ani Sněmovna dřív nedohlédla na ty první dvě dvojice operací.

J.Týř

Unknown řekl(a)...
16. července 2017 v 6:08  

"Schválit a realizovat ji"

Dát návrhy, ty prodiskutovat se širokou pedagogickou veřejností (nejen vybranou elitou), několik let vyzkoušet na patřičném vzorku (viz.Finsko), poté návrh schválit (nebo neschválit) a realizovat.

Jen jsem bod 2 trochu rozvedl. S pořadím souhlasím, protože jinak to odporuje zdravému selskému rozumu.

Bod 4. Koza chcípla.
Samozřejmě, nikdo ze signatářů "neoslavuje" ve stylu "sousedovi chcípla koza". To pro pana Trojana.

tyrjir řekl(a)...
16. července 2017 v 11:40  

Normálně píšu blog ke konci školního roku na konci školního roku. Tentokrát jsem si dala pár dnů navíc. Potřebovala jsem trochu vychladnout. Dva roky velmi sympatického vývoje školství se během pár týdnů nějak divně zadrhlo.
Zdroj: http://vlastabohdalova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=613433

Sněmovní studený obklad na tu demagogii paní poslankyně nepomohl?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.