Celkový zájem o studium pedagogiky neklesá, o přírodovědnou specializaci je ale malý

neděle 2. července 2017 ·

Zájem o studium na pedagogických fakultách je stabilní, ale oborově nevyrovnaný. Hodně uchazečů se hlásí na studium učitelství pro mateřské školy či 1. stupeň ZŠ, oblíbené jsou i humanitní obory a angličtina. Malý zájem je však o němčinu, ruštinu a přírodovědné předměty, tedy matematiku, fyziku, chemii a biologii. Informuje ČTK.


Pavel Neumeister (upol.cz)
Všechny pedagogické fakulty potvrzují, že se nejobtížněji naplňují obory učitelství přírodních věd a matematiky. „Je to paradox, protože my chrlíme velký počet učitelů společenských věd, hudebky, výtvarky, ale nejpoptávanější ze strany škol od ředitelů jsou právě učitelé matematiky, fyziky a chemie,” řekl proděkan pro studijní záležitosti Pedagogické fakulty na Univerzitě Palackého v Olomouci Pavel Neumeister.

„Zájem je velmi nevyrovnaný. Máme obory, kde se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem uchazečů, a na druhou stranu máme obory se čtyřnásobným převisem poptávky nad nabídkou,” doplnila mluvčí Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem Jana Šiková.

Neumeister zdůraznil, že se absolventi pedagogických fakult uplatní dobře i mimo školství. Někteří odborníci tak varují, že v blízké budoucnosti bude velký nedostatek kvalifikovaných učitelů.

Mnoho absolventů od učitelství odradí nízké platy. Ty jsou podle studie Institutu pro demokracii a ekonomickou analýzu Národohospodářského ústavu Akademie věd ČR nejnižší ze všech zemí EU a činí 56 procent platů vysokoškolsky vzdělaných pracovníků v ČR.


Celý text naleznete zde

3 komentářů:

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
2. července 2017 v 8:42  

Na angličtině je to vidět. Spíše na učitelkách angličtiny. Dostudovává i část, která by nikdy dostudovat neměla.

Eva Adamová řekl(a)...
2. července 2017 v 10:23  

Asi by to chtělo změnit obory. Speciální pedagogika by se vzhledem k nástupu inkluze neměla studovat jako samostatný obor, ale měl by vzniknout obor učitelství 1. stupně - speciální pedagogika. A na druhých stupních by to pravděpodobně chtělo alespoň obory ČJ - speciální pedagogika a M - speciální pedagogika.

K velkému zájmu o obor sociální pedagogika se dá říct snad jen to, že humanitně zaměřená děvčátka tuší, že by nedávaly ani učitelství prvního stupně, a zároveň netuší, co obnáší práce v sociální oblasti.

Ygrain řekl(a)...
2. července 2017 v 20:57  

Anonymní, jak jste to myslel? Absolventky neumějí učit, neumějí anglicky, nebo oboje?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.