MŠMT: Informace k připravovaným Šablonám pro MŠ a ZŠ I

pondělí 23. května 2016 ·

Řídicí orgán OP VVV tímto informuje o připravované výzvě Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I (Šablony pro MŠ a ZŠ I), jejíž avízo bylo vyhlášeno začátkem dubna na webových stránkách MŠMT. Doplňující informace k avízu včetně všech příloh byly zveřejněny 19. května 2016. Předpokládaný termín vyhlášení výzvy v systému IS KP14+ je stanoven na 31. května 2016. Žádosti bude možno podávat průběžně až do června 2017, ale díky způsobilosti mohou školy realizovat aktivity již od 1. srpna 2016.

Výzva podpoří osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů, pomůže školám při společném vzdělávání dětí/žáků, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, případně chůvu v mateřské škole. Důležitou oblastí podpory je také usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy a spolupráce s rodiči dětí a žáků. Zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu pomohou extrakurikulární aktivity (čtenářské kluby, kluby zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti a doučování žáků základních škol ohrožených školním neúspěchem).

Na šablony v celkovém objemu 4 a půl miliardy korun mohou v období 2016–2018 dosáhnout školy bez rozdílu velikosti a dle svých potřeb. Na financování šablon je určena částka 200.000 Kč na školu plus 2.200 Kč na žáka. V případě, že jeden subjekt zřizuje mateřskou a základní školu, je určená částka na projekt 400.000 Kč + 2.200 Kč na žáka. Školy mohou volit projekty složené ze šablon až do této výše. Díky vysoké alokaci i výpočtu maximální výše projektu očekává MŠMT realizaci některé ze šablon ve více než 90 % českých škol. V závislosti na své velikosti budou moci školy šablony kombinovat dle vlastního uvážení a potřeb.

V rámci výzvy Šablony pro MŠ a ZŠ I spolupracuje MŠMT s Národním institutem dalšího vzdělávání (NIDV) a Místními akčními skupinami (MAS).

NIDV je příspěvkovou organizací MŠMT. Garantuje kvalitní, jednotnou a celoplošnou realizaci úkolů vyplývajících ze státních priorit ve vzdělávání a z rezortních úkolů MŠMT. Širokou a komplexní nabídkou vzdělávacích služeb, konzultační, metodickou a odbornou podporou bezprostředně a efektivně reaguje na aktuální požadavky a potřeby pedagogů a pracovníků v oblasti formálního a neformálního vzdělávání ve všech krajích České republiky. V rámci spolupráce na výzvě Šablony pro MŠ a ZŠ I poskytuje bezplatné konzultace všem mateřským a základní školám především v oblasti výběru vhodných šablon, viz příloha č. 1 - Kontakty NIDV.

Místní akční skupiny (MAS) jsou nezávislá místní společenství občanů, neziskových organizací, soukromé podnikatelské sféry a veřejné správy. Jejich základním cílem je zlepšování kvality života ve venkovských oblastech. Zástupci místních akčních skupin jsou pravidelně informováni o podmínkách připravované výzvy tak, aby byli schopni pomoci mateřským a základním školám se zpracováním žádosti o podporu. Jejich úkolem je především poskytnout podporu pro formální nastavení projektů. Vybrané MAS poskytují bezplatné konzultace všem mateřským a základním školám nacházejícím se v jejich územní působnosti.

Upozorňujeme, že MAS svojí činností nepokrývají celé území České republiky, viz příloha č. 2 - Mapa členové NS MAS.

Nepokrytá území jsou patrná z mapy Národní sítě Místních akčních skupin České republiky a zároveň přehledu obcí, kde MAS nepůsobí, viz příloha č. 3 - Seznam obcí bez působnosti MAS.
Kontakty na příslušné MAS je možné vyhledat prostřednictvím webových stránek http://nsmascr.cz/.

Školy se sídlem na území, kde MAS nepůsobí, se mohou obracet přímo na pracovníky MŠMT. Kontaktní údaje jsou uvedeny u avíza výzvy na webových stránkách http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/op-vvv v části výzvy.

Přílohy ke stažení (zveřejněny dne 20. května 2016):

9 komentářů:

Eva Adamová řekl(a)...
23. května 2016 v 13:36  

Zajímalo by mne, kde si MŠMT myslí, že školy seženou ty hordy speciálních pedagogů a školních psychologů, které by měly z těchto šablon zaměstnat.
Ovšem to nic není proti perličce typu "klub logiky pro zaostávající žáky" případně "čtenářský klub pro zaostávající žáky".

Začínám mít neodbytný pocit, že na MŠMT se už fakt někdo totálně zbláznil.
Takže v konečném důsledku bude málo peněz na asistenty (podle naší současné zkušenosti lze získat asistenta jen velmi ztuha) a moc peněz na spec. pedagogy, kteří nebudou k mání a po školách nám budou běhat žáci s LMP bez asistentů a my pro ně budeme odpoledne pořádat kluby logiky. Vážně moc fajne.

pratavetra řekl(a)...
23. května 2016 v 20:01  

Mně osobně se líbí sociální pedagog na 0,1 úvazku. Toho bych chtěl poznat. Zajímavostí je i chůva na 0,5 úvazku k minimálně dvěma dětem, které budou mít 2 roky minimálně do února (jinak to nebude dvouleté dítě). Kouzelník ředitel(ka) MŠ, která bude v březnu vědět (nutnost podat šablony vzhledem ke 3+2 měsícům na schválení od MŠMT), že v květnu přijme na další školní rok takové děti.
Kluby logiky a čtenářské kluby budeme učit děti, které budou mít v družině dlouhou chvíli. To si také živě představím.
AP získáte poměrně snadno, ovšem co jsou to za osůbky (základní vzdělání a kurz z nich dělá ped.pracovníka (!)) ... a ještě na ně musíte sehnat finance. OMG

jir řekl(a)...
23. května 2016 v 20:40  

Hordy speciálních pedagogů jsou v Anglii, zapomněli jsme je tam při podzimních jazykových kurzech.

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
23. května 2016 v 21:26  

Zdá se, že to někdo musel vymyslet naschvál, a teď čeká, jestli mu to sežerem... Absurdita rádoby přerozdělování nějakých unyjních peněz dovedené k úplné dokonalosti. Zlaté zvedací mosty, co se nezvedají a kruhové objezdy s odbočkami ke kravínu.
Místo, aby se do škol poslali peníze a ředitelé rozhodli, kam je právě potřebují, se pošlou kamsi do belgie a pak se "čerpou, čerpou a čerpou. Na kraviny, na zbytečnosti a na pitomosti na entou. A ještě se kolem toho blbně s nějakými dumy nedumumy - většinou nepoužitelnými blbovinami.
Až se tahkle kapitola dějin uzavře, to zase bude smíchu na Starým bělidle. Jo jo.....A všichni budou říkat, já to věděl, že se tady krade, plejtvá, ale já jsem proti tomu bijoval, dejte mě medaili.
Celé je to komedie. Už to někdo řekněte nahlas. Hodně hořká komedie. A drahá.....

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
23. května 2016 v 21:28  

Za chyby se omlouvám, ale nas..nost stoupá.....

Eva Adamová řekl(a)...
24. května 2016 v 8:19  

Ještě je tam jedna perlička. Nutnost čerpat povinně šablonu, která zajišťuje něco v čem je škola pod republikovým průměrem. Prý se to má poznat podle vyhodnocení toho nejapného dotazníku, který k čerpání z OP VVV vyplňovaly školy před půl rokem. Jeho vyplňování se podobalo sázení ve sportce, jinak se ty nesmysly ani vyplnit nedaly.

Ale zase na druhou stranu, zaplacené doučování asi bude mít větší smysl než blended learning a stínování v šablonách minulých.

Jana Karvaiová řekl(a)...
24. května 2016 v 11:01  

No mě spíš napadá ta legrace, ž dojdou peníze z EU. To bude mazec. Teď se něco začne,rozjede. Třeba to i bude dobře fungovat a pak šlus? nebo se někde vyhrabou peníze nebo Jak?

Eva Adamová řekl(a)...
24. května 2016 v 12:44  

Nic se nikde nevyhrabe. My jsme měli na škole mimo šablony v letech 2007-2012 tři vlastní projekty. Nakoupila se technika, pomůcky a učebnice. Učitelé měli práci na projektech slušně zaplacenou, a to i práci s dětmi se SVP. Technika zastarává, učebnice by potřebovaly obměnu, zaplatit učitelům za práci navíc není z čeho. Dojedeme pětiletou udržitelnost a šlus.

Tyto projekty, které jsme si sami psali, šly přes kraj a měly by jakýs takýs smysl, kdyby bylo možné nějak na ně navázat. Jenže projekty přes kraje v novém programovém období nebudou a šablony jak vidíte spějí postupem času k větším a větším absurditám. Místo, aby se např. rozumným způsobem podpořila výuka matematiky, když se o ní teď furt tak mele, tak budeme v matematice mnohde aplikovat metodu CLIL, to asi, aby ti, kteří jí nejsou schopni porozumět česky, měli možnost jí porozumět anglicky. No šaškárna.

PUR řekl(a)...
24. května 2016 v 18:48  

Eva Adamová řekl(a)...
24. května 2016 12:44
... a šablony jak vidíte spějí postupem času k větším a větším absurditám. Místo, aby se např. rozumným způsobem podpořila výuka matematiky, když se o ní teď furt tak mele, tak budeme v matematice mnohde aplikovat metodu CLIL, to asi, aby ti, kteří jí nejsou schopni porozumět česky, měli možnost jí porozumět anglicky. No šaškárna.

Ale no tak, paní kolegyně, je vidět, že nedržíte prst na tepu doby. Případně nasliněný prst ve větru.
Není přece podstatné, že žák neumí počítat. Důležité je, že nebude umět počítat ANGLICKY. To je to, co se dnes počítá...

PUR

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.