Maturanti z matematiky a cizího jazyka se zlepšili

čtvrtek 19. května 2016 ·

Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) zveřejnilo výsledky didaktických testů a písemných prací společné části maturitní zkoušky v jarním zkušebním období 2016. V matematice a cizím jazyce došlo oproti loňsku ke zlepšení, v českém jazyce naopak k mírnému zhoršení.


Didaktický test z českého jazyka konalo v řádném termínu 62 279 maturantů, z nich uspělo 57 034. Maturanti dosáhli průměrné úspěšnosti 65,9 %, tedy o 0,8 procentního bodu nižší než ve stejném období roku 2015. „Jde skutečně o tak mírné zhoršení, že mu není třeba přikládat zásadnější význam," uvedla ministryně Valachová a dodala: "Chci maturantům k jejich výsledkům pogratulovat a věřím, že letošní úspěšná maturita je signálem, že jsme si dokázali zvyknout na její centrální zadávání a že jsou v ní žáci úspěšní. Ráda bych také poděkovala všem učitelům, kteří se na přípravě žáků podílí."

Didaktický test z matematiky konalo v řádném termínu v rámci povinné zkoušky 16 975 maturantů. Úspěšně didaktický test složilo 13 043 z nich. Dosáhli průměrné úspěšnosti 54,3 %, což je o 2,2 procentního bodu vyšší lepší výsledek než v loňském roce. Podle ředitele Cermatu Zíky mohou být lepší výsledky v matematice důsledkem změny vzorku maturantů - matematiku v roce 2016 preferovalo vyšší procento gymnazistů.

Didaktického testu z anglického jazyka se zúčastnilo celkem 41 451 maturantů v řádném termínu povinné zkoušky, z nich uspělo 39 080 a dosáhli průměrné úspěšnosti 78,3 %, což znamená zlepšení o o 2,6 procentního bodu oproti jarnímu období 2015. V případě didaktického testu z německého jazyka došlo k meziročnímu zlepšení o 1,6 procentních bodů.

K didaktickým testům povinných zkoušek společné části se v rámci řádného termínu maturitní zkoušky přihlásilo celkem 70 719 žáků, což je oproti loňskému roku o bezmála 4 000 žáků méně. Maturitní zkouška nyní pokračuje ústními zkouškami společné části maturitní zkoušky a zkouškami profilovými a potrvá až do 10. června 2016.

Záznam z tiskové konference lze vyslechnout a stáhnout zde (formát MP3):


Detailnější zpráva z Cermatu ke stažení zde: DT-MZ2016_160516

35 komentářů:

Jenyk řekl(a)...
19. května 2016 v 18:24  

viz také:
http://domaci.ihned.cz/c1-65298890-v-maturitnich-testech-dopadla-nejhur-znovu-matematika-nezvladla-jich-skoro-ctvrtina-studentu?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed

Ondřej Šteffl řekl(a)...
20. května 2016 v 3:38  

Ne, maturanti z matematiky a cizího jazyka složili zase další maturitní testy, o tom, zda se jejich znalosti zlepšili nebo zhoršili nevíme zase nic.
Možná se zlepšili, možná zhoršili, možná se zlepšili gymnazisté a zhoršili kluci, možná se maturanti zlepšili v angličtině a zhoršili v němčině. A možná úplně naopak. Cermat očividně nemá žádnou metodiku na udržování každoročně stejné úrovně testů a očividně ho to ani netrápí. A nikdo to po něm nežádá.

Jediné co je jisté, že test z češtiny letos v CERMATU udělali zase těžší než loni, předloni a předpředloni. A test z matematiky dělají pořád ze všech nejtěžší.

Ondřej Šteffl řekl(a)...
20. května 2016 v 3:45  

„Jde skutečně o tak mírné zhoršení, že mu není třeba přikládat zásadnější význam," uvedla ministryně Valachová

Měla by si stoupnout před těch ca 1200 maturantů, kteří by v loňském testu uspěli a říct jim, že to nemá zásadnější význam.

Simona CARCY řekl(a)...
20. května 2016 v 6:39  

Už to tady dlouho toleruji, ale pokud ti, co kopou do testů z češtiny, budou mít sami máslo na hlavě, je velmi těžké uvěřit jejich argumentům nebo tomu, že to myslí upřímně. Třeba autor předchozích komentářů tady káže vodu o vzdělanosti, o tom, jak musíme žáky připravovat na proměnné prostředí a sám (opakovaně) prokazuje, že češtinu neprovozuje na profesionální úrovni. On není ta vysmívaná kadeřnice ani policista. On tu češtinu umět a provozovat musí. A to nedělá a pije víno. Viz: "...zda se jejich znalosti zlepšili nebo zhoršili nevíme zase nic...."

Vladimír Stanzel řekl(a)...
20. května 2016 v 6:43  

Pane Šteffle,

Vaší logice nerozumím. Jak víte, že test z češtiny je "těžší než než loni, předloni a předpředloni" (ba dokonce tvrdíte, že to jediné je jisté), když nemáte k dispozici potřebná data? Fakt, že výsledky DT z ČJaL 2016 jsou 0,8 procentního bodu nižší než ve stejném období roku 2015 přece vůbec nemusí být způsoben vyšší obtížností testu a Vy to jistě jako testolog velmi dobře víte. Tak proč takováto manipulace?

Tajný Učitel řekl(a)...
20. května 2016 v 7:16  

Měla by si (Valachová) stoupnout před těch ca 1200 maturantů, kteří by v loňském testu uspěli a říct jim, že to nemá zásadnější význam.

Tomu se zde říká "nadhled", víme. Žáky je nutno učit s "nadhledem". Pak také s "nadhledem" sledovat, jak se potí strachy a někteří selhávají. Je to taková berlička svědomí zdejších "kapacit".

Tajný Učitel řekl(a)...
20. května 2016 v 7:18  

"Jak víte, že test z češtiny je "těžší než než loni, předloni a předpředloni" (ba dokonce tvrdíte, že to jediné je jisté), když nemáte k dispozici potřebná data?"

Teda Satnzele, vy jste vážně perla.

Vladimír Stanzel řekl(a)...
20. května 2016 v 13:57  

Taj(hov)ňousku,

přečtěte si ještě jednou zmatečný příspěvek O. Šteffla zkuste si jej zanalyzovat a hlavně zkuste přinést o diskuse nějaký argument. Já jsem se vyjádřil jasně - buď to chcete pochopit, nebo ne.

Tajný Učitel řekl(a)...
20. května 2016 v 15:31  

Stanzele, prdelko, co kdybyste na chvíli přestal vařit šéfovi kafíčko a začal myslet za sebe?

Jsa češtinářem nevidíte odlišné nakalibrování DTČJ jaro 016 v porovnání s předešlými lety? Co vás to ten Soukal učí?

Vladimír Stanzel řekl(a)...
20. května 2016 v 15:56  

Taj(hov)ňousku,

dost chabý pokus - je vidět, že jazykem mateřským vládnete prachbídně, jsa ještě k tomu všemu tvorem invencí neobdařeným, ale to bych vám ještě odpustil. Neodpustitelná je však vaše neochota použít hlavu k něčemu jinému než bušení do zdi. Fráze o odlišném nakalibrování si nechte do Práva dříve rudého, či dnes spíš do Naší pravdy. Buďte konkrétní - v čem a jak je odlišně nakalibrován? Na základě jakých relevantních bohemistických a testologických faktů/dat toto můžete prohlásit? Dojmologie laika není argument.

Představme si modelovou situaci: vytvořím test, který dám žákům 3. ročníku, v němž učím, a ti jej napíší na 85 %. Další rok dám stejný test opět žákům 3. ročníku, v němž opět učím, a výsledná úspěšnost bude 79 %. Bude to chyba testu? Podle vás zřejmě ano. Podle logicky myslícího člověka jistě ne. Roli hraje složení třídy, intelekt žáků, jejich schopnosti, dovednosti... Analogicky tomu bude u DT ČJaL - faktorů, které úspěšnost ovlivňují, je totiž celá řada. A bez dat a jejich solidních analýz jsou veškeré kategorické soudy k smíchu či pláči.

Unknown řekl(a)...
20. května 2016 v 16:07  

Myslím, že přesvědčovat tým pana tajného o čemkoliv je naprostá ztráta času.

Tajný Učitel řekl(a)...
20. května 2016 v 17:15  

Stanzele, milášku, číst vaše texty je pro znalce jistě rozkoš přímo nebeská. Bohudík nejsem bohemista a tak mne vaše jazyková ekvilibristika nevzrušuje. Ti češtináři, kteří se v mém okolí vyskytují tvrdí, že je DTČJ každým rokem o něco těžší. Nemám důvod jim nevěřit, jsou to lidé vesměs důvěryhodní, příjemní, mezi žactvem oblíbeni a profesně i lidsky výborně vybaveni ke svému úkolu.

Naopak cokoli napíšete vy, čacký strážce prestiže, kalibrátor neúspěchu a vulgární rádoby kapacita, svědčí o tom, že buďto nevíte, nebo víte a jednoduše lžete s vědomím, že relevantní data zůstanou utajena. Herr chairman z vás bude mít radost.

Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 17:49  

"Jediné co je jisté, že test z češtiny letos v CERMATU udělali zase těžší než loni, předloni a předpředloni. A test z matematiky dělají pořád ze všech nejtěžší."

Pane Šteffle, jak přesně definujete pojmy "těžký", "těžší" a "nejtěžší"?

Z mého pohledu je to stejné, jako bych říkal, že zaběhnout 100 metrů za 10 sekund je obtížnější, než dokázat Riemannovu hypotézu. Definovat obtížnost podle toho, jaká část populace něco nezvládne, to mi nepřipadá jako úplně nejvhodnější definice. Obtížnost nějakého úkonu je možné měřit pouze subjektivně. Pro někoho je lehčí zaběhnout tu stovku za 10 vteřin, pro jiného je to nemožné. Pro někoho je zase snazší pochopit reziduovou větu a stejnoměrnou spojitost, ale stovku nedá ani za 20 vteřin, kdyby se rozkrájel. Nevím, proč znásilňovat stopky, abychom se mohli tvářit, že 20 vteřin, je pro někoho vteřin jen 10. Stejně tak nevím, proč se tvářit, že někdo pochopil reziduovou větu, když to není pravda. Chápu ovšem, že předstírat, že 90% lidí chápe reziduovou větu, je mnohem jednodušší a mnohem hůře se to falsifikuje, než někde znásilňovat stopky. Jednou z těch falsifikací je právě centrálně hodnocený test.

Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 18:13  

"Měla by si stoupnout před těch ca 1200 maturantů, kteří by v loňském testu uspěli a říct jim, že to nemá zásadnější význam."

Jak víte, že tito studenti by minulý rok nepropadli?

Nezlobte se, ale vaše myšlení mi připadá vnitřně nekonzistentní. Na jednu stranu evidentně aplikujete předpoklad, že rozdělení schopnosti získat maturitní vysvědčení je v populaci dané a v čase neměnné a na druhé straně prosazujete ideu, že studenty je možné dostat z těch, kteří by propadli, mezi ty, kteří nepropadnou, vhodným působením (aktivací vnitřní motivace, apod.). Nebo se mýlím? Rád bych k tomuto dostal vysvětlení. Buď platí jedno, nebo druhé. Prosazovat každou chvíli něco jiného, je známkou buď hlouposti, nebo tendenčnosti. Stále trochu doufám, že vám jen nerozumím.

Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 18:21  

"Tomu se zde říká "nadhled", víme. Žáky je nutno učit s "nadhledem". Pak také s "nadhledem" sledovat, jak se potí strachy a někteří selhávají. Je to taková berlička svědomí zdejších "kapacit"."

Tajný, dobrý. Chápu. Ale vysvětlete mi, prosím, jedno - proč ti studenti nedělají raději něco, u čeho se nepotí strachy a neselhávají? Jaký smysl má selhávat? Tak prostě na něco aspirují a nemají na to.

Pokud budu já aspirovat na to, abych uběhl 100 metrů za 9 vteřin, tak neuspěju. Nikdy. Ano, chápu, že všichni mí trenéři i já budeme vesměs totálně frustrováni z mého neúspěchu. Ale, opravdu za můj neúspěch mohou stopky? Nebo výrobci, znalci a milovníci hodin a hodinek? Zakážeme měřit čas? Je to skutečně řešení toho problému?

To vám pořád meleme do kola, ale je to prd platný. Buď jste ducha mdlého, nebo jste tak frustrován, že to u vás vedlo k duševnímu pohnutí.

Tajný Učitel řekl(a)...
20. května 2016 v 19:26  

Pane Doležele, ač ducha mdlého, daří se mi zatím, na rozdíl od vás, pochopit jednoduchou skutečnost, jmenovitě, že žáci, kteří se hlásí ke studiu na sš s maturitou, jsou různí. Někteří mají potenciál, který zůstává na první pohled, třeba na jejich vysvědčení ze zš, skryt. Žáci se v čase mění. Chytří se stávají chytřejšími, pilní se se stávají dovednějšími. To znamená, že odmítnete-li uchazeče, který je na první pohled studijně neperspektivní, můžete přijít o žáka, který maturitu o 4 roky později, ač vystresován, zvracíc a potíc se, zvládne, bude pracovat, nebo pokračovat ve studiu na vš a stane se platným, ekonomicky a společensky aktivním, třeba tvůrčím, altrusitickým nebo jinak prospěšným členem společnosti.

Přijdete také o možnost napravit to, čeho se mu třeba na základní škole, a/nebo v rodině nedostalo, zejména o možnost ho naučit všeobecnému rozhledu, těšit se z dobré četby, ocenit dobré divadelní představení, najít potěšení v kvalitní hudbě a v krásném obrazu, dávat si pozor na bankovní a jiné šmejdy, rozlišit a ověřovat informace z médií, naučit se historii svého národa i jiných. Přijdete o možnost ho dobře naučit cizímu jazyku, aby mohl, až to jednou bude potřebovat, najít práci nebo prožít zajímavou zkušenost v zahraničí. Přijdete o možnost probudit v něm trvalou náklonnost k celoživotnímu vzdělávání. Pokud ho odmítnete na základě jednoho blbého testu, přijdete o možnost aspoň to zkusit.

Proč žáci aspirují na něco, na co nemají? Problém je, že nevědí, že na to nemají dokud to nezkusí. Neaspirujeme snad na nemožné všichni celý život? Neradujeme se pak, když se ukáže, byť za cenu práce, bolesti a stresu, že na to vlastně máme?

Žáci se u DT klepou a potí strachy většinou ne proto, že by nevěděli, ale proto, že tuší, že i když vědí a umí, nemusí jim to být u SMZ nic platné, protože nestačí vědět a umět, ale je třeba vědět a umět v krátkém čase a ve změti chytáků. Proto je to taková sviňárna, vytvořená chytrými přírodovědnými týpky s nulovou empatií, zato s "nadhledem".


Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 19:47  

Letos uspělo v DT z ČJaL nižší procento než loni. Podle jistých intelektuálních kapacit z toho plyne, že test byl loni snazší a tak jsme letos nespravedlivě a neoprávněně odsoudili 1200 studentů k neúspěchu.

Pokud by letos uspělo vyšší procento studentů, než v loňském testu, tak by jisté kapacity zase řvaly, že jsme tedy v loňském testu nespravedlivě a neoprávněně odsoudili x studentů k neúspěchu.

Jaké je řešení? Inu prosté - každý rok necháme propadnout stejné procento studentů. Tím se vyhneme kritice jistých intelektuálních kapacit. No a teď si řekněme, co to znamená. Znamená to přesně to, proti čemu tyto kapacity bojují - tj. nastavení percentilu populace, pod který kdokoliv se dostane, bude odsouzen k nezdaru. Místo abychom nastavili obtížnost a skutečně KAŽDÉMU dali možnost se připravit a pokud se připraví všichni, tak neodsoudit nikoho, tak budeme odsuzovat toho nejslabšího podle toho, jak test zvládli jiní.

Mně z této kritiky plyne jediné - Šteffl a spol. jsou buď úplně blbí a nevědí co chtějí, nebo jen manipulují a jakákoliv kritika je jim dobrá. Ostřelují pozice Cermatu ze všech stran zároveň a tak si ani nevšimli, že občas přestřelí a zasáhnou sami sebe.

Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 20:05  

"Pane Doležele, ač ducha mdlého, daří se mi zatím, na rozdíl od vás, pochopit jednoduchou skutečnost, jmenovitě, že žáci, kteří se hlásí ke studiu na sš s maturitou, jsou různí."

Já jsem netvrdil, že jste ducha mdlého, ale že jste buď ducha mdlého, nebo po duševním pohnutí. Dobrá, přihlásil jste se explicitně i implicitně k tomu prvnímu.

Nikdy jsem netvrdil, že žáci, kteří se hlásí ke studiu na SŠ, jsou všichni stejní. Píšete triviality a nejste schopen pochopit ani nikterak komplikovaná tvrzení. Mohu se optati, kterýžto obor učíte?

"To znamená, že odmítnete-li uchazeče, který je na první pohled studijně neperspektivní, můžete přijít o žáka, který maturitu o 4 roky později, ač vystresován, zvracíc a potíc se, zvládne..."

Ano, to je známá a obehraná písnička. Zajímá mě, kolik takových ve skutečnosti je. Víte, každé predikční modely, které se snaží predikovat binární proměnnou mají nějakou nejednotkovou senzitivitu a nejednotkovou specificitu. Je to tak v bankovnictví, ve výrobě, v diagnostice, v dopravě. Nevidím důvod, proč bychom měli na predikční modely rezignovat ve školství. Obzvláště v situaci, kdy každý má možnost zkoušet si cokoliv opakovaně.

Tajný Učitel řekl(a)...
20. května 2016 v 20:20  

Na predikční modely binární proměnnou vám sere pes. Za ta léta jsem jich viděl dost na to, abych věděl, že za to úsilí stojí. Potkávám je a vidím, že je dobře, že jsme je neposlali domů s tím, že na to nemají. I kdyby to měl být jen jeden, stačí to. Asi postrádám ten správný "nadhled".

Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 20:23  

"Přijdete také o možnost napravit to, čeho se mu třeba na základní škole, a/nebo v rodině nedostalo, zejména o možnost ho naučit všeobecnému rozhledu, těšit se z dobré četby, ocenit dobré divadelní představení, najít potěšení v kvalitní hudbě a v krásném obrazu, dávat si pozor na bankovní a jiné šmejdy, rozlišit a ověřovat informace z médií, naučit se historii svého národa i jiných."

Nepovídejte. A čím jako o tu možnost přijdu? Že studentovi nedám maturitu, protože umí krásně hrát divadlo, ale neumí sečíst dva zlomky? A k čemu tu maturitu potřebuje? Jak si chcete dávat pozor na bankovní šmejdy, když nechápete rozdíl mezi jednoduchým a složeným úročením? Když nechápete diskontování a vnitřní míru výnosnosti? Člověk může žít plnohodnotný život i bez maturity. Nechápu, co je na tom k nepochopení.

Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 20:45  

Pokud ho odmítnete na základě jednoho blbého testu, přijdete o možnost aspoň to zkusit.

Pokud by to "zkoušení" bylo bez nákladů, tak souhlasím. Jenže není. Není to bez nákladů finančních, které platí daňový poplatník. Není to bez nákladů pro toho studenta, který se místo studia limit posloupností, může věnovat něčemu, co ho baví a co ho uživí. Jazyk se může učit i bez maturity. A není to bez nákladů pro společnost, protože jeden otitulovaný blbec může napáchat spousty škod. Mnohem více, než neotitulovaný.

Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 20:57  

"Žáci se u DT klepou a potí strachy většinou ne proto, že by nevěděli, ale proto, že tuší, že i když vědí a umí, nemusí jim to být u SMZ nic platné, protože nestačí vědět a umět, ale je třeba vědět a umět v krátkém čase a ve změti chytáků. "

Tak to tesat do kamene. Mohl byste nějaký ten chyták zveřejnit? Představuji si chudáka studenta, jak se potácí ve změti zlých chytáků. Nebožák se potí, klepou se mu kolena, třese se a chytáky se ho snaží dostihnout. V časové tísni ho přepadá zezadu jeden chyták za druhým. Jací hnusní intelektuálové na něj ty chytáky pustili? Chudinka. A přitom on všechno umí. Jen se na něj nesmí tak zhurta. Maminka mu musí napéct buchty, obléknout ho, pofoukat bebí. Pěkně jedna úloha na hodinu, ale když je třeba, čas se přidá. Ideálně ještě přítele na telefonu, nápovědu publika a jednou padesát na padesát. Ať žije dementizace národa tajnými učiteli.

Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 21:01  

"Proč žáci aspirují na něco, na co nemají? Problém je, že nevědí, že na to nemají dokud to nezkusí. Neaspirujeme snad na nemožné všichni celý život? Neradujeme se pak, když se ukáže, byť za cenu práce, bolesti a stresu, že na to vlastně máme? "

No oni to bez centrální maturity právě nezjistí nikdy. Ale to neznamená, že na to mají. Jen pacienti, zákazníci, klienti, voliči na to časem příjdou. Někdy už ale může být pozdě.

Pavel Doležel řekl(a)...
20. května 2016 v 21:07  

"I kdyby to měl být jen jeden, stačí to."

Přesně tak. I jeden lékař, učitel, advokát, soudce, stavař, které někdo pustil přes nějakou zkoušku, aniž by měl jakékoliv nároky, bohatě stačí. Jeden mrtvý pacient, jeden spadlý most, nebo jeden idiot v politice je až až.

Nicka Pytlik řekl(a)...
20. května 2016 v 23:20  

Napočítal jsem, pane Doležele, deset Vašich příspěvků. Takže
ano, přesně, skvěle, výborně, tak, bezesporu, to především, souhlas, rozhodně a tesat.

Vladimír Stanzel řekl(a)...
21. května 2016 v 9:55  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Vladimír Stanzel řekl(a)...
21. května 2016 v 9:57  

Tož Taj(hov)ňousku,

možná jest lépe být rádoby kapacitou než odporem. Mám také neodbytný dojem, že spojení "sere pes" obsahuje vulgarismus první kategorie, nesrovnatelný s mou něžnou hříčkou, takže se opět projevujete jako pokrytec prvního řádu. Od tvora, který se stále krčí v šeru anonymity, aby odtamtud ve většině případů pouze zlobně plival, lze ale těžko čekat záchvěv pozitivního lidství. Ovšem uznávám, že to jsou věci v této diskusi zcela podružné.
Znovu na vás apeluji - buďte konkrétní - v čem a jak je DT odlišně nakalibrován? Na základě jakých relevantních bohemistických a testologických faktů/dat toto můžete prohlásit? Názory několika češtinářů, jimž důvěřujete, nejsou validním argumentem.

tyrjir řekl(a)...
21. května 2016 v 14:26  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Tajný Učitel řekl(a)...
23. května 2016 v 20:07  

Stanzele bejby, cituji:

"Podle zakladatele Asociace středoškolských češtinářů Jiřího Kostečky je to tím, že letos byl test (z češtiny) o něco obtížnější než v minulých letech.

http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/cermat-zverejnil-vysledky-maturitnich-testu-nejhur-dopadla-opet-matematika--1614981

A teď hezky opatrně Stanzele, sluníčko, toto je váš guru, abyste si nenačúral do boty, jako vedle váš kolega Soukal.

Vladimír Stanzel řekl(a)...
23. května 2016 v 21:11  

Tajnovýkalníku,

musím opáčit stále stejným tvrzením - "Názory několika češtinářů, jimž důvěřujete, nejsou validním argumentem." - upraveným pro tento případ - názor jednoho češtináře, jemuž důvěřuji, není validním argumentem.

Opatrnost, k níž vyzýváte, či lépe zbabělá připotentovanost, je signifikantní pro pro ty, kdo nedokáží obhajovat své názory a případně přiznat, že se mýlili. Zkuste si, jste-li toho schopen, pořádně přečíst, co jsem v tomto vláknu kritizoval a kritizuji, resp. po čem volám. Třeba se vám rozsvítí.

A nyní zcela osobně - to, jak zneužíváte faktu, že se Josef Soukal v jiné diskusi zmýlil, vás ukazuje jako duševního ubožáka.

Tajný Učitel řekl(a)...
23. května 2016 v 21:39  

Stanzele, bejby, nemyslíte že, pan K. byl u toho když se ten test kalibroval? Vždyť doslova říká:

„Právě proto, že tam byly některé úlohy, které byly víc rozlišovací než v minulosti. Byla to zejména úloha na epizeuxis nebo úlohy, které souvisely s osobitým překladem anglického textu do češtiny,“ popsal.

http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/cermat-zverejnil-vysledky-maturitnich-testu-nejhur-dopadla-opet-matematika--1614981

Měli byste áesčáci krapet víc koordinovat pí ár. Proč se HO však rovnou nezeptáte? Vždyť na něj určitě máte horkou linku.

Neumíte prohrávat, bejby, stejně jako váš vzor, což je ostatně pro "kapacity typické". Ale je sladké, jak se za něj bijete. V aj se tomu říká béďa lúzr, abych zůstal věren DTČJ.

Tajný Učitel řekl(a)...
23. května 2016 v 21:46  

Pytlíku čtěte: Doležel. Aaaaaaarhhhhhhhííííííóóúffffff. Ta slast.

Josef Soukal řekl(a)...
23. května 2016 v 22:32  

Chudák. Taková ubohá slast, snažit se za každou cenu někoho urazit.

Nicka Pytlik řekl(a)...
23. května 2016 v 23:07  

Kam jste se, pane poste.restante, poděl?
Kde jen jsou ty časy, kdy jste se s pány Doleželem nebo Soukalem tepali až na krev.
Ach jo. To se člověk aspoň něco dozvěděl...

Vladimír Stanzel řekl(a)...
24. května 2016 v 5:50  

Taj(hov)ňousi,

předpokládám, že JK s Cermatem na testech nespolupracoval (a kvůli anonymnímu kurořitkovi jej nebudu obtěžovat). Ale i kdyby, pořád se totálně míjíte s podstatou mých příspěvků v tomto vláknu, a to proto, že vám vaše zaslepenost brání číst s porozuměním. Ale zkusím to s vámi naposledy: volal jsem a volám po relevantním, daty podpořeném důkazu, že DT z ČJaL jsou těžší než loni, předloni a přepředloni. Ten důkaz stále nebyl přinesen. Pan Šteffl prohlásil, že bez dat nemůžeme nic tvrdit, ale v případě DT z češtiny má najednou kategorický soud. Vidím v tom protimluv. A pro vás speciálně, vzhledem k vašim sníženým kognitivním schopnostem podotýkám - nikde jsem netvrdil, že testy jsou stejně obtížné, jednodušší nebo těžší. Ten, kdo umí číst s porozuměním, to pochopí. O prohrávání nebo výhru zde nejde - ale jsme-li u schopností reagovat - mám vám připomínat vaší zde na ČŠ deklarované neschopnosti rozumně učit maturanty v posledním ročníku, ze které ovšem viníte Cermat? Nebo vaši neschopnost čelit rasové šikaně dětí na nižším stupni ZŠ, ačkoliv dle jiných vašich příspěvků za šikanu vždy můlže učitel? A vy viníte druhé z neschopnosti prohrávat? Že vás zadek, který máte místo hlavy, nebolí!

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.