Na MŠMT jednal podruhé expertní tým pro společné vzdělávání

čtvrtek 19. května 2016 ·

Na MŠMT dnes jednal podruhé expertní tým pro společné vzdělávání. Expertní tým sdružuje zástupce asociací škol, neziskových organizací, pedagogicko-psychologických poraden, pedagogických fakult vysokých škol v ČR i odborníků z praxe.


Tématem bylo projednání legislativního rámce společného vzdělávání a jeho financování, návrh změny kvalifikace pro výchovné poradce, diskuse ohledně dokumentu „Informace k akreditaci vzdělávacích programů zaměřených na témata společného vzdělávání," role neziskových organizací v oblasti společného vzdělávání, a také pozvánka na konferenci Vzděláváme společně, která se uskuteční 27. 5. 2016 v Brně.

Expertní tým MŠMT pro společné vzdělávání vnímá svou funkci ve stávající společenské situaci jako podstatnou. Svou roli vnímá zejména ve svém nezávislém příspěvku do široké diskuze, která se společného vzdělávání týká. Cílem je vytvořit takové prostředí, které bude přívětivé jak pro žáky, tak pro rodiče a pedagogy. Expertní tým se chce ve své práci zaměřit na pomoc MŠMT zejména v těchto oblastech:

  • Prosazování společného vzdělávání v českém vzdělávacím prostředí;
  • Optimalizace společného vzdělávání v reakci na aktuální problémy praxe;
  • Konkrétní návrhy pro aplikaci společného vzdělávání v reálné školské praxi;
  • Návrhy na zlepšení komunikace v oblasti společného vzdělávání směrem k široké veřejnosti, zejména pak směrem ke všem pedagogům a rodičům.

Expertní tým sdružuje zástupce asociací škol, neziskových organizací a dalších aktérů, pedagogicko-psychologických poraden, pedagogických fakult vysokých škol v ČR i odborníků z praxe. Expertní tým se zabývá otázkami provádění společného vzdělávání. Jeho činnost je zaměřena zejména na odborné aspekty společného vzdělávání i na otázky právní a ekonomické.

Expertní tým zde

Expertní tým Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro společné vzdělávání

Expertní tým sdružuje zástupce asociací škol, neziskových organizací a dalších aktérů, pedagogicko-psychologických poraden, pedagogických fakult vysokých škol v ČR i odborníků z praxe. Expertní tým se bude zabývat otázkami provádění společného vzdělávání. Jeho činnost se zaměří zejména na odborné aspekty společného vzdělávání i na otázky právní a ekonomické.

  • Mgr. František Dobšík, Českomoravský odborový svaz pracovníků školství
  • Mgr. Veronika Doležilová, Open Society Fund
  • Doc. PaedDr. Pavel Doulík, Ph.D., Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, předseda Expertního týmu
  • PaedDr. Stanislav Drbout, Asociace speciálních pedagogů
  • Mgr. Vladimír Foist, Základní škola Poběžovice
  • Mgr. Václav Chmelíř, Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené Holečkova
  • Mgr. Radmila Jedličková, Základní škola Grafická, Praha 5
  • Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D., EDUin
  • Mgr. Pavla Katzová, Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska
  • PhDr. Jitka Kendíková, Asociace ředitelů gymnázií
  • Mgr. Václav Krása, Národní rada osob se zdravotním postižením ČR
  • doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D., Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
  • Mgr. Klára Laurenčíková, Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání
  • doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., Pedagogická fakulta MU
  • PhDr. Petra Novotná, Asociace pracovníků pedagogicko-psychologických poraden
  • Šimon Pánek, Člověk v tísni
  • PaedDr. Petr Petráš, Asociace pracovníků speciálně pedagogických center
  • JUDr. Hana Poláková, Asociace krajů ČR
  • PaedDr. Josef Rydlo, Národní institut pro další vzdělávání
  • Mgr. Hana Stýblová, Asociace ředitelů základních škol ČR
  • Mgr. Bc. Světlana Sojková, Svaz měst a obcí ČR
  • Mgr. Libuše Třískalová, Asociace výchovných poradců
  • Mgr. Jiří Vojáček, Asociace ředitelů církevních škol ČR
  • Mgr. Petr Vysuček, Asociace organizací neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátel
  • PhDr. Jana Zapletalová, Národní ústav pro vzdělávání
  • Mgr. Tomáš Zatloukal, Česká školní inspekce

14 komentářů:

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
19. května 2016 v 18:57  

Tak su teď nějak klidnější, co?

Jana Karvaiová řekl(a)...
19. května 2016 v 19:16  

A k cemu dospeli?To se nedozvime?Neco jako statni tajemstvi?Nebo nam ty informace poto prodaji neziskovky na nejakem sikovnem skoleni?

krtek řekl(a)...
19. května 2016 v 19:43  

Všechny pochopím, ale z jakého principu nebo důvodu je v expertním týmu EDUin, ČOSIV a Open Society Fund?

Martin Odehnal řekl(a)...
19. května 2016 v 20:52  

Složení části "expertního týmu" jaksi popírá význam citovaného slovního spojení. Open Society Fund a ČOSIV se ostudným společným prohlášením k údajnému závazku české vlády zrušit základní školy praktické a zlikvidovat vzdělávací program pro žáky s LMP zcela diskreditoval pro jakoukoli seriózní diskusi na téma inkluze: o čem tedy asi může být "expertní" role zástupců uvedených organizací? Vzhledem k tomu, že se ve skutečnosti jedná prakticky výhradně o žáky s LMP, je přítomnost JEDINÉHO speciálního pedagoga specializovaného na jejich vzdělávání čirý výsměch!

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
19. května 2016 v 22:08  

Teď by se mohl Botlík zeptat, kolik členů má Eduin?

Kolik lidí zastupuje Kartous?

Kolik lidí zastupuje Laurenčíková?

Nicka Pytlik řekl(a)...
19. května 2016 v 22:34  

Při pohledu na seznam těch expertů mne napadlo snad jedině
panoptikum, sbírka kuriozit.
To je úrodička asociací, ústavů, institutů, svazů a rad, panečku.
A především, všichni tomu rozumějí!!! Silně uklidňující skutečnost. Rohypnol hadra.
Ovšem alespoň jeden zástupce diskutérů na České škole kdyby tam byl...

mirek vaněk řekl(a)...
20. května 2016 v 7:44  

Expertní tým se nám rozrostl. Kolik z těch expertů má reálnou zkušenost s inkluzí?
Pak se můžeme divit, že to ve školství tak vypadá.

Očekávám od nich podrobnou konkrétní metodiku práce se znevýhodněnými dětmi, ne plané žvásty na seminářích. Už by měli odtajnit ty zázračné metody práce, které měli určitě připraveny ještě před tím než se jim podařilo inkluzi prosadit. Konkrétní postižení s konkrétními postupy jak naučit danou kompetenci.
Chci kvalitní metodickou podporu!!!
Vždyť jsou to ti odborníci. Kdo může být fundovanější než oni?

Jana Karvaiová řekl(a)...
20. května 2016 v 14:28  

Add Vaněk:
jestliže se za praxi a inkluzi nejčastěji vydává práce se sociálně slabými dětmi a dětmi s dys- poruchami, pak je to tragédie. Šroubovat pravidla inkluze na tohle je nesmysl. On totiž hluchý potřebuje něco jiného než sociálně slabý. Jenže s těmi se ti páni nesetkali, ale myslí si, že by si určitě poradili. Takový ten Ferda Mravenec s broukem Pytlíkem dohromady. Hele tady to zkusíme uříznout...tak neeee. Tak to zase slepíme. Tohle se dá dělat s prknem, ne s dítětem.

Lexxa řekl(a)...
20. května 2016 v 18:03  

Tak ti 3 speciální pedagogové v tom expertním týmu asi moc nevymohou. Jsou jen tři (slovy 3) a proti ostatním třiadvaceti to mají určitě nelehké. A abyste věděli, tak jsou to pánové Drbout, Petráš a Chmelíř. To jsou speciální pedagogové a i když učí třeba jen pět hodin týdně jako ředitelé, tak mají faktické propojení se speciálněpedagogickou praxí. Je jen teď otázka, jestli se nebudou bát kříčet stejně jako experti ČOSIV, OSF, ČvT???????????

Unknown řekl(a)...
20. května 2016 v 18:29  

Ať budou ti speciální pedagogové říkat cokoliv, v týmu jsou velice agresivní lidé, kteří je ukřičí.
Jsou v menšině a jenom "do počtu", aby speciální pedagogové nemohli tvrdit, že tam nebyli zastoupeni.
Ráda bych se tentokrát mýlila, ale asi to tak bude.

Lexxa řekl(a)...
20. května 2016 v 19:53  

Taky si tak někdy povzdechávám vážená CatCatherine25. Agresivita, a zvláště ta dišputační, není silnou stránkou speckařů. Pravé opaky jsou jejich ctností - emapatie, vysoká hladina frustrační tolerance, nedeprivantnost... To jsou jejich charakteristické znaky. A tito speckaři zrovna právě a zrovna právě teď chtějí "ukecat" ministru k něčemu smysluplnějšímu. Budou to mít chlapci těžké s ženskou, která je přesvědčena, že to dělá dobře a nalevo i napravo nekouká.
I když jako Brňačka by měla nehledět.
Až to všechno padne na hubu a na úplně a totální dno, tak teprve prozříme??? Špatně se z toho pociťuju a doufám snad, že Nico Pytlík hodí vtipný bonmot.

Unknown řekl(a)...
20. května 2016 v 20:33  

Pane kolego,
dřív než to všechno padne na hubu, a já věřím, že k tomu dříve či později dojde, odnesou to naše postižené děti. Budou se vracet do škol, ze kterých pro neúspěšnost musely odejít a teď budou opouštět prostředí, ve kterém se cítily bezpečné a mohly se tam naučit něco, co má pro ně smysl a co budou potřebovat pro život.

Odnesou to i speciální pedagogové, kteří po velmi náročném studiu nakonac nebudou moci učit žáky, pro jejichž vzdělávání jsou kvalifikovaní a byli něm úspěšní.

A odnese to i speciální pedagogika jako studijní obor, protože žádná " inkluzivní pedagogika" jako vědní obor neexistuje.

A ti, kdo to všechno zavinili budou už dávno za vodou.

Nicka Pytlik řekl(a)...
20. května 2016 v 23:05  

doufám snad, že Nico Pytlík hodí vtipný bonmot.

Bonmot? A ještě i vtipný? Tak snad až budu prezide.............

Nicka Pytlik řekl(a)...
20. května 2016 v 23:05  

Pardon, tak jsem se při té prezidentské očosloupcové a kláťolivé představě smíchy potrhal, až jsem spadl se svojí židle na sezení.
Hele,
proč 'sezení', když se 'sedí', a ne 'sezí'? A pro 'ze židle', když je to 'shora' a ne 'zevnitř'?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.