EDUkační LABoratoř spouští projekt Škola dotykem UNIVERZITA. Otevřela první digitální učebnu pro budoucí pedagogy

středa 11. května 2016 ·

Seznámit vysokoškolské pedagogy s novými technologiemi, které budou začleňovat do každodenní výuky budoucích učitelů, a naučit studenty dovednostem, které využijí ve svém budoucím zaměstnání, tedy při pedagogické praxi v mateřských, základních či středních školách, to jsou hlavní cíle projektu Škola dotykem UNIVERZITA. Ten realizuje nezisková organizace EDUkační LABoratoř ve spolupráci se společností Samsung Electronics Czech and Slovak. V rámci projektu byla ve čtvrtek 5. května na Univerzitě Hradec Králové otevřena první digitální specializovaná učebna vybavená tablety.


Primární cílovou skupinou jsou vysokoškolští pedagogové a studenti učitelských oborů. Společně budou vytvářet studie a závěrečné práce na téma jako využití dotykových technologií a digitálního vzdělávacího obsahu ve výuce či digitalizace vzdělávacího procesu. Účastnit se mohou náslechů, odborných seminářů a workshopů ve 12 školách zapojených do projektu Škola dotykem.

„S dotykovými přístroji se dnešní děti setkávají zcela běžně, ať už jde o telefon či tablet. Proto je dobré, že právě otevřená laboratoř umožní současným a budoucím učitelům, které naše pedagogická fakulta vzdělává, hledat možnosti, jak tyto technologie použít ve výuce,“ řekl prof. RNDr. Josef Hynek, MBA, Ph.D., rektor Univerzity Hradec Králové.

„Spolupráce s vysokými školami dává projektu Škola dotykem zcela nový rozměr. Už během úvodních workshopů, které jsme v dubnu na Univerzitě Hradec Králové pro studenty a pedagogy pořádali, se ukázalo, že zájem o moderní technologie a nové postupy ve výuce je obrovský. Začátkem akademického roku 2016/2017 začne výuka v tabletové třídě naplno a budoucí učitelé budou mít další možnost, jak si zvýšit své digitální kompetence,“ uvedl Michal Orság, ředitel neziskové organizace EDUkační LABoratoř.

Specializovaná učebna je vybavena tablety, dotykovou obrazovkou, počítačem a managementem třídy Samsung School. Studenti se učí využívat dotykové technologie a digitální vzdělávací obsah ve výuce v návaznosti na konkrétní předměty.

„Rozšíření technologií ve výuce na všech stupních pomáhá rozvíjet u studentů nové kompetence, jako například kritické myšlení, práce s informacemi, komplexní řešení problémů, týmovou spolupráci nebo efektivní komunikaci. I proto je nevyhnutné, aby učitelé přicházející do praxe byli dostatečně připraveni na zapojení a smysluplné využívání moderních technologií a uměli naplno využít jejich potenciál ve výuce,“ konstatovala Zuzana Zelenická, Corporate Citizenship Manager společnosti Samsung.

Digitální učebny vzniknou ještě na Univerzitě Palackého v Olomouci, Masarykově univerzitě v Brně a Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.