Je to opravdu zvláštní zážitek, sledovat vrcholnou reprezentaci ODS včetně jejího šéfa Petra Fialy a školského experta Václava Klause mladšího, jak žádají zrušení inkluze s poukazem na to, že na dětech se netestuje, že inkluze znemožňuje českému školství posunout se dopředu - a když ze školství odstraníme parazity (míněny nejspíš neziskovky), mohou učitelé brát 35 000 Kč. Populismus a demagogie mimořádně hrubá, zcela neúměrná intelektu a erudici těch dvou pánů. Opravdu je to jen proto, že se oba stali politiky?
Z článku Tomáše Feřteka v RESPEKT.cz vybíráme:
Před tři čtvrtě rokem, 11. června 2015, se konalo v knihovně Václava Havla jedno z řady Respektování, tehdy to byla debata o vzdělávací politice. Bylo to několik měsíců po schválení onoho „inkluzivního“ paragrafu, týden po odvolání ministra Marcela Chládka a týden před jmenováním ministryně Kateřiny Valachové. Autor tohoto textu seděl asi tak čtyřicet centimetrů od Petra Fialy, když byla řeč o inkluzi. A ten říkal, že ji podporuje, a dodal, že si váží práce speciálních pedagogů a že stejně tak, jako není dobré držet všechny děti ve speciálních školách, nelze ani všechny děti poslat do škol středního proudu. S čímž všichni přítomní víceméně souhlasili.
Tehdy bylo informací o podobě plánované inkluze velmi málo, nebylo jasné, zda opravdu někdo nechce zrušit praktické školy, nebylo jasné, jak to bude s penězi a podobně. Tehdy by žádat odložení platnosti zákona mělo z hlediska politické opozice jistou logiku. Ale pan Fiala nic takového ani nenaznačil. Říká to až dnes, paradoxně v situaci, kdy tyto informace už máme, a naznačují, že obavy nejsou na místě.
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
"Jako by soutěžil sám se sebou, jakou nehoráznost pronese tentokrát. A realita není něco, čím by se při tom, co říká, nechal omezovat."
Tak teď nevím, píše to Feřtek o Klausovi nebo sám o sobě? Na něho samotného to totiž sedí jako ulité (viz nápad s portfolii).
Tehdy bylo informací o podobě plánované inkluze velmi málo
Není to spíš důvod, proč tehdy měl (nejen) Petr Fiala na inkluzi určitý názor, ale poté, co dal Dienstbier prostřednictvím Valachové inkluzi současnou podobu, jasně a soustavně vystupuje tolik lidí (včetně P. Fialy a V. Klause ml.) proti ní?
Obavy nejsou na místě? Je tomu přesně naopak. K obavám je stále větší důvod, když už se jako naprosto jasné jeví, že všechny peníze, které jsou "alokovány" na inkluzi, skončí v neziskovkách. Školy dostanou drobky nebo taky nic. Děti se budou v poradnách zátračně uzdravovat tak, aby nepotřebovaly asistenty, na které nebudou peníze. Výsledkem budou třicetičlenné třídy s deseti inkludiovanými dětmi a jednou uštvanou učitelkou s příjmem dvacet tisíc čistého před penzí. A velká úroda dobře placených expertů a školitelů, kteří jí budou radit, jak lépe a efektivněji s těmi třiceti děti pracovat, nejlépe individuálně.
zázračně
Vážení učitelé, je mi upřímně líto, že jako mnoho jiných zásadních sdělení, bohužel i stanovisko Asociace ředitelů gymnázií ČR k personálnímu zajištění vyučování ve školách a současnému stavu odměňování učitelů, viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/stanovisko-asociace-reditelu-gymnazii.html
problesklo ČŠ prakticky bez odezvy. Jako před časem článek paní Jany Maříkové http://www.ceskaskola.cz/2016/03/jana-marikova-kdo-penize-z-se-ma-bat.html
odkrývající skutečnou, bez nadsázky zlodějskou motivaci (vnitřní, jak jinak, že?), pachatelů podvodu s tzv. inkluzí. Místo toho se zde dokola spíš glosuje, než diskutuje, o každém pšouku těch užitkových (pardon, užitečných), kteří se střídají v potahu za károu s nákladem žvástů určených k destabilizaci školství za účelem debilizace národa. Nevím sice jak, ale vím jistě, že: Bitvu o vaše platy kvalifikovaných a zkušených profesionálů za vás nikdo vybojovat nemůže. O takové platy, aby ti nejlepší z vás obstáli a k nim se přidávali stejně dobří mladí. Tzv. kariérní řád je zlovolný úskok. Po jeho „nastolení“ bude každá námitka odbyta odkazem právě na tento paskvil. Nejen nějaká Valachová s nějakým Sobotkou, ale žádná minulá a žádná příští vláda nikdy nestála a nestojí o skutečný rozvoj vzdělanosti. Proč, probůh, přežvykovat nekonečné plky Šteffla, Feřtka, jejichž cílem, který nikdy nepřiznají, je chaos.
Možná je načase připomínat si jiné texty, např. Kunderův projev na IV. sjezdu čs. spisovatelů z roku 1967, o nesamozřejmosti národa. Viz např. zde:
http://www.pwf.cz/cz/prazske-jaro/560.html
Dovolte prosím malou ukázku:
„Pro velké evropské národy s tzv. klasickou historií je evropský kontext čímsi přirozeným. Ale Čechové střídali v dějinách údobí bdění s údobím spánku, některé podstatné vývojové fáze evropského ducha promeškali a musili si evropský kontext vždy znovu sami zprostředkovávat, osvojovat, vytvářet. Nic nikdy nebylo Čechům samozřejmou daností, ani jejich jazyk, ani jejich evropanství. I jejich evropská příslušnost je jejich věčným bud' anebo: buď nechat češtinu zplanět v pouhé evropské nářečí a její kulturu v pouhý evropský folklór, anebo být jedním z evropských národů se vším, co to znamená.
Jen druhá alternativa zaručuje skutečný život, ale ona je právě neobyčejně obtížná pro národ, který celé devatenácté století musel věnovat většinu své energie na budování základů, od středního školství až po naučný slovník. A přece už na začátku 20. století, a zejména v údobí mezi dvěma válkami, dochází ke kulturnímu rozkvětu bezpochyby až dotud největšímu v české historii. Na nepatrné ploše 20 let tvoří vedle sebe celá plejáda geniálních lidí, kteří v závratně krátké době poprvé pozvedli od dob Komenského českou kulturu ve vší její svébytnosti opět na evropskou výši.“
Z téže doby mi utkvěla poznámka, jejíhož autora si už nevybavím: „…abychom se nestali národem, jemuž vládnout bylo by i pro cizince požitkem.“ Na shledanou v lepších časech
Názory pana Kartouse jsou příkladem zakrývání malých hloupostí většími se zbytnělou bezohledností případných dopadů jeho demagogií, kdyby snad naplnění dojíti měly...
Jen na okraj, článek je od Feřtka, ne od Kartouse téže víry. Nechci se hádat, své jsem už napsal. Ale pro jistotu se zeptám ještě jednou: Copak to nevidíte? Feřtek, Kartous jsou zapřisáhlí nepřátelé všeho českého, ne pošetilci. Stejně tak Čulík, Dolejší, Šimáčko-Laurenčíci, Šabatová s rodinou, Dienstbier a další. Bylo snad u Goebbelse podstatné, jak moc opuchlé má ego? Ti zaprodanci pracují v žoldu pro nenažrané zrůdy, kterým v Evropě překážejí národní státy. Ano, ty, které se udržují idejemi, na kterých vznikly. V základech našeho bytí je český jazyk, české školství, česká kultura. Aby Mathesiovo dílo Co daly naše země Evropě a lidstvu nezůstalo torzem, nestačí se nepřátelům jen posmívat.
Ten článek, jako ostatně vše od Feřtka, je účelová lež. Nejde o Fialu ani o inkluzi. Fialu základní školství v podstatě nezajímalo a nerozuměl mu. Spojovat s Fialou inkluzi, která je v nastoleném pojetí pouze jedním z nástrojů destrukce, je odváděním pozornosti od původců a jejich cílů. O děti jim přitom nešlo nikdy, ty byly jen živými štíty. Nejde přece o to, jak „nachytal“ Feřtek Fialu nebo jakou zpotvořenou literární formou Kartous sepsal do blistů své „Odhalení“ o Blesku, ale kdy konečně budou eduíni Feřtek, Kartous a spol. a všichni ti „čeští“ odborní spolkaři pro cokoliv kdekoliv odhaleni jako cizí mocí řízení a placení škůdci.
Ostatně soudím, že bitva o platy učitelů musí být vybojována.
15. dubna 2016 18:29
A přesně jak jsem předpokládal. Do obhajoby diskuze o inkluzi byly nasazeny "těžké mediální kalibry" - ČT, Respekt,..
Dopadne to úplně přesně jak tady píšete. Uštvaná učitelka na antidepresivech - 30 žáků ve třídě a z toho 10 inkludovaných s asistentem, který je absolvent střední zemědělské školy a má 40 hodinový kurz. Tedy 31 žáků. Paní Kateřině nemá cenu věřit, pač tam zítra už vůbec nemusí být.
Okomentovat