Český rozhlas: Ministerstvo zemědělství chce učit děti zdravě jíst. Do škol zavádí medové snídaně

pátek 30. října 2015 ·

Ministerstvo zemědělství chce zavést do školek a škol takzvané medové snídaně. Děti během nich navštíví i včelař, který jim vysvětlí, jak se med zpracovává. První vybrané školy si novinku, která má děti naučit zdravě snídat, pilotně vyzkouší už v listopadu. Česko se inspirovalo ve Slovinsku, kde akci pořádají každoročně už osm let. Opozice projekt považuje za bezvýznamný.

16 komentářů:

Eva Adamová řekl(a)...
30. října 2015 v 19:35  

Dneska je 1. dubna?

Unknown řekl(a)...
31. října 2015 v 0:39  

No, kromě toho, že už teď je ovoce vyházené v koších a kolem školy, tak všechno ještě bude ulepené od medu.
Opravdu nevím, které ministerstvo vymýšlí větší koniny....

tyrjir řekl(a)...
31. října 2015 v 1:12  

Medové snídaně
Myslím, že je to velmi dobrá osvěta dobré věci. Oceňuji, že peníze tu jdou na užitečnou věc přímo k dětem. Med je čistá přírodní potravina s blahodárnými účinky. Bez včel by nebyla úroda mnoha plodin. To vše věděl už Karel IV, který proto nařídil včely chovat. Včely choval i Komenský a napsal o tom, že při jejich chovu se naučil a pochopil o přírodě mnoho. Doufám že to vědí i čeští učitelé v 21. století a že nebudou z důvodu své oprávněné naštvanosti jiným nepořádkem ve školství bránit této dobré věci.
Jsou, myslím, mnohé bezúčelnější a dokonce i škodlivé projekty, o kterých se radši moc nemluví. Proč paní poslankyně Putnová nemluví o zpackaných projektech a namísto toho sama myšlenkově ulétá k, myslím, neférové argumentaci? Proč nám třeba neřekne, co ona v poslední době udělala pro to, aby české školství mělo alespoň těch 6 % z HDP, jak je to jinde obvyklé?
Učitelé by, myslím, měli dostat důstojnější platy a lepší pracovní podmínky, aby se mohli efektivněji věnovat své náročné a užitečné práci jako celku. Pak by možná nefňukali nad každou další maličkostí, myslím, jen proto, že s ní možná budou mít práci o trochu komplikovanější, i když je to užitečná věc.
J. Týř

Unknown řekl(a)...
31. října 2015 v 9:30  

prodžek " med nám dá sílu ku zdárnému dílu!"

1.nejprve vysvětlíme,že med se nevyrábí v továrně,ale pracovitými včelkami
2.ukážeme obrázek včely jako ž i vosy a sršně a názorně charakterizujeme (včelka-pracovitá jako vaše babička.vosa.lemra lína co akorát otravuje jako vy parchanti,sršeň -nebezpečný a záludnáý jako putin
3.na digitabuli promítneme etiketu na sklenici s medem a provedeme stručný rozbor přiměřený ročníku,v šesté stačí vasvětlit nápis "český med-vyrobeno v eu-obsahuje nez z tropických krajů,zde zdůzazníme význam eu a jaké jest blaho že čr jest v eu,tropické kraje vysvětlíme pracovitostí včelek které přinášejí mez až z afriky (naši přírodu zasvinili komunisti,proto mnohé včelky musí až do gabunu.zden podotkneme že i žáci až vystudují budou muset za prací do dalekých krajů).v 9. roč rozebereme co znamená e110.e234 a význam a nepostradatelnost všech éček
4.hodinu může zpestřit včelař důchodce,kterému pomůžeme vylézt na lavici kde se svlékne a ukáže nám místa kam všude ho za posledních 50 let bodly včely...

Unknown řekl(a)...
31. října 2015 v 9:41  

p.s. nezapomenout na inkluzi,takže žákům supernadaným napíšeme na tabuli chemické složení éček včetně několika rovnic a uvedem příslušnou odbornou literaturu z nakladatelství "chemistry london" a doporučíme tři tituly k nastudování do příští hodiny,s žáky nenadanými nacvičíme zvuky jež vydává včelka "bzzzzzz" a odlišíme od zvuků "hafhaf" pejska,pokud se bude ozývat "mňau mňau " obrátíme se na specialistu,který bude dále pracovati jak s žákem tak jeho asistentem,aby oběmy bal do příští hodiny jasný rozdíl mezo oběma zvuky

Unknown řekl(a)...
31. října 2015 v 9:51  

no a do třetice nezapomene na spoluúčast rodičovské a prarodičovské veřejnosti,jelikož rodičovská veřejnost si povetšinou nepřeje býti obtěžována školou (za co ti líní kantoři berou koneckonců ty prachy) soustředíme se na prarodiče neboli seniory, s dětmi vyrobíme pozvánky na prodejní akci superzdravého medu,která se bude konat odpoledne v jídelně školy,jakmile se senioři shromáždí provede kreativní prodejce medu kreativní přednášku během níž uzavřeme okna a zamkneme dveře (nezapomeňte spustit a zarýglovat okénka do kuchaně) poté si senioři zakoupí sklenici medu a několik farmaceutických přípravků na bázi medu,navíc podepíší smlouvu kde se zavazují k měsíčnímu odběru medových výrobků po dobu jednoho ve výši 30 000 kč (škole 5%,řediteli 10%)teprve poté je z jídelny vypustíme...

tyrjir řekl(a)...
31. října 2015 v 11:00  

Pět syndromů postupného úpadku koncepce a praxe českého školství
MŠMT zodpovídá podle Kompetenčního zákona za vzdělávání v Česku. Nemyslím, že by se učitelé měli bránit užitečné věci (viz výše). Myslím že tu jsou mnohem důležitější a pro české školství zásadně důležité věci:
- Antipedagogické trendy ve vzdělávání (tzv. pedagogický kontruktivismus projevující se v požadavku na tzv. svobodné učení, které popírá základní výchovné a didaktické zásady; možná sem tak trochu patří i divně připravovaná a prosazovaná inkluze postižených dětí do běžných tříd)
- Falešný multikulturalismus vedoucí myslím k naplnění smutné pointy (ne)vtipu Seděli Indiáni v rezervaci a hořekovali "Tak jsme asi tu imigraci nějak podcenili" (viz a slyš C. Höschel ve včerejších Událostech, 31.10.2015 ve 22.00 na ČT24)
- Falešný genderismus, který vedl v českých ZŠ a SŠ ke ztrátě práva dítěte být řádně vychováno i mužským vzorem, když podíl mužů v ZŠ a SŠ je dlouhodobě mnohem menší, než genderisty proklamovaných 40%)
- Hrubé rozpočtové podfinancování - Česko nedává obvyklých 6 % z HDP na vzdělávání
- Neefektivní využívání EU dotací - značná část dotací nejde přímo do vztahu učitel-žák a jde i do projektů podporujících výše uvedené trendy a také do kapes soukromých osob (fyzických i právnických).

To vše myslím vede k postupnému úpadku českého veřejného školství a k jeho postupné privatizaci. Učitelé, namísto toho, aby těmto trendům účinně čelili, fňukají neorganizovaně nad jednotlivostmi. Ti, kteří ten úpadek, někdy myslím i dost cíleně, způsobují si, myslím, přitom mnou ruce.

J. Týř

jir řekl(a)...
31. října 2015 v 17:55  

Kdyby se radši starali o řepku a kukuřici.

Nicka Pytlik řekl(a)...
31. října 2015 v 18:17  

Tak ovoce do škol jsem docela chápal.
Ale že by byly sklady plné medu, o který už nemá nikdo zájem?

krtek řekl(a)...
1. listopadu 2015 v 8:36  

My na to máme kolegyni. Ale medu je nedostatek a objednávat se musí rok dopředu. Takže medové snídaně vítám. Jenom bych preferoval donášku do domu, do školy přijíždím nasnídám a vytráven, abych kafem dokončil psychickou a fyzickou přípravu k úspěšnému zvládnutí pracovních úkolů.

Unknown řekl(a)...
1. listopadu 2015 v 13:55  

Mám včeličky a o prospěšnosti medu jsem hluboce přesvědčená.
Ale proč bychom si ho měli mazat kolem úst ve školách, to nechápu.

Nicka Pytlik řekl(a)...
1. listopadu 2015 v 18:21  

Teď, právě teď mi to cvaklo. Ono se počítá s tím, totiž, že děti budou ve škole i spát. To jsou obědy zadarmo, teď snídaně. Už chybí jen ty večeře, a je to tady. To se zase provaří peněz z projektů. Zdenda Pohlreichů i Láďa Hruška půjdou na dračku.

Unknown řekl(a)...
1. listopadu 2015 v 18:34  

Některým dětem by to snad i prospělo, ale těch je nevelké procento. Proč by se to mělo dělat plošně jako ty mateřinky?

Unknown řekl(a)...
1. listopadu 2015 v 19:51  

v sovětském svazu kdysi byly nejen školy celodenní, ale i celotýdenní a tam žáci dostávali i tu kaši s medem....

Unknown řekl(a)...
1. listopadu 2015 v 20:02  

vzpomněl jsem si, jak jsem za studií bulnul po flámu pedagogiku,když se rozdávaly seminárky,holky se popraly o montesiňory, waldorfy,budče a ústavy šlechtičen a na mě zbyl opovrhovaný makarenko,i vypůjčil jsem si bichli pedagogická poéma a rozhodl se pročíst úvod,závěr a pak vlastní tvorba,ale ta kniha mne uchvátila a přečetl jsem ji celou,a dodnes si pamatuji ten obraz, jak podal sekeru několikanásobnému dvanáctiletému vrahovi,aby naštípal dříví,jak stál za ním a v kapse svého dlouhého pláště svíral odjištěný mauser,pro případ, že se zlobivé dítko otočí a tu sekeru po něm hodí,vzrušující četba,přímo trajler

Nicka Pytlik řekl(a)...
1. listopadu 2015 v 22:35  

v kapse svého dlouhého pláště svíral odjištěný mauser

No, a teď jste prozradil čtvrtou, neveřejnou zásadu mého pedagogického působení.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.