Aplikace Co umím získala Národní cenu kariérového poradenství

úterý 22. září 2015 ·

Cena byla společnosti EDUin, tvůrci aplikace, udělena za podporu pozitivní motivace k celoživotnímu učení prostřednictvím inovativního nástroje kariérového poradenství pro děti a rodiče.


Fakt, že školní výsledky zdaleka nevypovídají o celé šíři talentu či nadání dětí a že známky ze školy nejsou objektivním odrazem osobního rozvoje dětí vedl ke vzniku aplikace Co umím. Ta umožňuje svým uživatelům sledovat pokrok v jejich činnosti, ať už jde o sport, modelářství, programování, umění či cokoliv jiného. Umožňuje nahrávat dokumentaci a vytvářet tak dlouhodobé portfolio vlastních pokroků a úspěchů. Rodiče ji mohou využít jako digitální rodinné album. Co umím je uživatelům k dispozici zdarma.

Od svého vzniku získala aplikace Co umím, jež vznikla za finanční podpory České bankovní asociace, mnoho uživatelů. Přednosti, pro které byla oceněna, jsou následující:

  • Mapuje dovednosti dětí
  • Propojuje formální a neformální vzdělávání i rodinu
  • Vytváří portfolio „důkazů“ o tom, co se dítěti podařilo
  • Zaměřuje se na silné stránky dítěte
  • Je významným motivačním nástrojem
  • Podporuje budování zdravého sebevědomí a samostatné osobnosti dítěte
  • Vede dítě k sebehodnocení
  • Umožňuje uchovávat důležité a zlomové okamžiky života

Národní cena kariérového poradenství je udělována českým Centrem Euroguidence při Domě zahraniční spolupráce od roku 2009. Cílem českého Centra Euroguidance je zprostředkovat odborné veřejnosti zkušenosti z evropských zemí a podpořit tak rozvoj kariérového poradenství v České republice.

Soutěži, která se tradičně koná pod záštitou Národního poradenského fóra ve spolupráci s Asociací institucí vzdělávání dospělých ČR a s podporou portálu Edumenu.cz, byla navíc letos udělena záštita ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka.

Mirek Hřebecký, koordinátor vývoje Co umím, EDUin, uvedl: „Tradiční důraz na to, že se úspěch či neúspěch dětí měří jejich školními známkami, vede často k velmi hrubému zkreslení jejich skutečného potenciálu. Samotné děti, talentované v oblastech, jenž známky nepostihují, získávají během dospívání dojem, že vlastně žádné nadání či talent nemají, což mnohdy celoživotně omezuje důvěru v sebe sama a pocit, že mohou být úspěšné a mohou v životě něčeho dosáhnout. Co umím pomáhá toto dogma změnit a jsme rádi, že to Národní cena kariérního poradenství potvrzuje.“

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.